Citat:
Ursprungligen postat av
PatriaNostra
Du är inte ensam. Röstade själv tom på Reinfeldt, men bara första mandatperioden. Jag skulle aldrig kunna förmå mig att rösta på AKB och det parti M nu blivit. Jag tror att raset bara har börjat för dem, däremot är jag inte säker på att alla går till SD. En del kan nog gå till KD också när EBT kommer tillbaka från mammaledigheten.
Glöm inte att en del massinvandringsfanatiker och twittrande Globalisthjon inom M lika gärna kan gå till C eller FP.
Men blir utvecklingen att M:s dominans försvinner inom alliansen och de rasar ner till något slags historiskt medelvärde kring 17-18% eller mindre så riskerar de nuvarande MUF och Reinfeldtklonerna som leder partiet att desavoueras och förnedrade få respass från inflytande och makten om partiets ideologiska inriktning.
Lite rockader inom en allians som sammanlagt och fortfarande inte är större än en urusel rödgrön regering kommer att sätta press på DÖ och inom allianspartierna kommer paniken att sprida sig i takt med att de inte kommer i kapp S och Om de fortsätter blöda till SD.
Där i ligger en gamechanger när valet närmar sig.