2015-09-05, 07:04
Medlem
andersaanderssonas avatar
Nya Demoskop har kommit!

http://www.expressen.se/nyheter/stort-fortroenderas-for-stefan-lofven/

http://unvis.it/http://www.expressen.se/nyheter/stort-fortroenderas-for-stefan-lofven/

SD 19,5 procent

Mängden kommunister konstant som i alla undersökningar. V plus MP plus Fi runt 15 procent. Ingen kan anklaga dessa personer för att ändra uppfattning i brådrasket. Oavsett vad som än händer. Ganska fantastiskt.

Fi 2,3 procent. Man har fått sin trogna trupper. Styrker min uppfattning om att i nästa val sitter Gudrun återigen i riksdagen. Om inget oförutsett händer.

Kådisarna under spärren.

För övrigt små förändringar.
Senast redigerad av andersaanderssona 2015-09-05 kl. 07:09.
2015-09-05, 07:16
Moderator
v50s avatar
Demoskops senaste mätning i siffror för dem som inte vill gå in på expressens hemsida

1262 personer intervjuades via telefon mellan 25/8 - 2/9

S: 25,2% (-0,3)
V: 6,5% (-0,3)
MP: 6,4% (+/-0)

SD: 19,5% (+0,9)

M: 23,1% (+/-0)
C: 7,2% (+0,6)
FP: 5,3% (+/-0)
KD: 3,5% (-0,7)

FI: 2,3% (-0,1)

S + V + MP 38,1 (-0,6)
M + C + FP + KD 39,1 (-0,1)

2015-09-05, 07:35
Medlem
William Hainess avatar
Jag har fortfarande svårt att se F! ta sig in med ett sådant svagt vänsterblock - som sagt, V+MP+F! byter i princip bara väljare med varandra. F! skulle behöva börja sluka S-röster, men jag tror faktiskt de flesta besvikna S-väljare snarare går till SD än mer åt vänster då vi inte sett en sådan trend.
2015-09-05, 07:59
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Demoskops senaste mätning i siffror för dem som inte vill gå in på expressens hemsida

S + V + MP 38,1 (-0,6)

Glädjande att sossarnas kräftgång fortsätter, ned nästan sex procent sedan valet, men nu hoppas jag att vi kan få se ett miljöparti som går ned under fyra procent och att EBT när hon tillträder på riktigt kan dra upp KD mot bättre siffror.
2015-09-05, 08:09
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Glädjande att sossarnas kräftgång fortsätter, ned nästan sex procent sedan valet, men nu hoppas jag att vi kan få se ett miljöparti som går ned under fyra procent och att EBT när hon tillträder på riktigt kan dra upp KD mot bättre siffror.

Mjae, jag har ändå varit överraskad av vissa av EBTs uttalanden och jag tror hon går åt fel håll när hon försöker anpassa sin politik till övriga i Alliansens. Det är rätt uppenbart att det finns en hel del i Sverige som är lagda åt det konservativa hållet, men inte riktigt vet vart de ska vända sig - ibland undrar jag om KD är smarta nog att utnyttja detta.
2015-09-05, 10:03
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50

S + V + MP 38,1 (-0,6)

Jag är kanske tjatig nu, men min prediktion om att vi är på väg mot ett partisystem (för en tid i alla fall) med tre partier som konkurrerar med varandra mellan 20-25% tycks stadigt närma sig. Sannolikt kommer vi att se detta tydligare under hösten, litet beroende på vilka opinionseffekter flyktingströmmen får. Blir det en kall höst/vinter även i Mellanöstern, så kan både strider och strömmar minska, med ännu oklart resultat för Sveriges del.
2015-09-05, 10:12
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Mjae, jag har ändå varit överraskad av vissa av EBTs uttalanden och jag tror hon går åt fel håll när hon försöker anpassa sin politik till övriga i Alliansens. Det är rätt uppenbart att det finns en hel del i Sverige som är lagda åt det konservativa hållet, men inte riktigt vet vart de ska vända sig - ibland undrar jag om KD är smarta nog att utnyttja detta.
Mjo, men vi som har KD nära hjärtat hoppas att hon vågar ta ut svängarna lite mer och jag tror att polarisering som skett kan vara en fördel för ett parti med kristna värderingar,nu finns det ju motstånd även inom religionen.
.
Senast redigerad av eternussermo 2015-09-05 kl. 10:15.
2015-09-05, 14:02
Medlem
Jag tror att det lägsta stödet som S har haft i modern tid är 21.9 procent, i Yougov:s februarimätning 2012. Det är iallafall det lägsta jag har sett hittills.

http://www.yougov.se/wp-content/uploads/2011/04/ValjaropinionFeb2012.pdf
2015-09-05, 16:31
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goticism
Jag tror att det lägsta stödet som S har haft i modern tid är 21.9 procent, i Yougov:s februarimätning 2012. Det är iallafall det lägsta jag har sett hittills.

http://www.yougov.se/wp-content/uploads/2011/04/ValjaropinionFeb2012.pdf

Då finns det litet fallhöjd kvar. Kanske kan de hålla sig över detta all time low ända fram till årsskiftet.
2015-09-05, 18:12
Medlem
medelklassmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatriaNostra
Du är inte ensam. Röstade själv tom på Reinfeldt, men bara första mandatperioden. Jag skulle aldrig kunna förmå mig att rösta på AKB och det parti M nu blivit. Jag tror att raset bara har börjat för dem, däremot är jag inte säker på att alla går till SD. En del kan nog gå till KD också när EBT kommer tillbaka från mammaledigheten.

Glöm inte att en del massinvandringsfanatiker och twittrande Globalisthjon inom M lika gärna kan gå till C eller FP.

Men blir utvecklingen att M:s dominans försvinner inom alliansen och de rasar ner till något slags historiskt medelvärde kring 17-18% eller mindre så riskerar de nuvarande MUF och Reinfeldtklonerna som leder partiet att desavoueras och förnedrade få respass från inflytande och makten om partiets ideologiska inriktning.

Lite rockader inom en allians som sammanlagt och fortfarande inte är större än en urusel rödgrön regering kommer att sätta press på DÖ och inom allianspartierna kommer paniken att sprida sig i takt med att de inte kommer i kapp S och Om de fortsätter blöda till SD.

Där i ligger en gamechanger när valet närmar sig.
Senast redigerad av medelklassman 2015-09-05 kl. 18:17.
2015-09-06, 02:24
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Njuter till fullo av att Stefan Löfven lyckats sänka S till Håkan Juholts nivå. Det måste vara en varningsklocka någonstans. En sån inkompetent ledare kommer få S att sjunka som Titanic, och de som lyckas ta sig ur båten, klättrar istället upp på båten SD. De kan väl inte bara byta ut Sveriges statsminister? Men vad händer isåfall om S sjunker till under 20% pga alla Stefans svek mot väljarna?
2015-09-06, 04:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Njuter till fullo av att Stefan Löfven lyckats sänka S till Håkan Juholts nivå. Det måste vara en varningsklocka någonstans. En sån inkompetent ledare kommer få S att sjunka som Titanic, och de som lyckas ta sig ur båten, klättrar istället upp på båten SD. De kan väl inte bara byta ut Sveriges statsminister? Men vad händer isåfall om S sjunker till under 20% pga alla Stefans svek mot väljarna?

Då kan man alltid ordna en avgång pga hälsoskäl. Trodde faktiskt att det var det som var på G då när han for till sjukhuset och dröjde vecka efter vecka efter vecka innan han slutligen dök upp lite snabbt i rutan. Tror inte det är en helt osannolik utveckling om siffrorna för S fortsätter dala nedåt. Ett byte till Damberg lite snabbt pga hälsoproblem för gamle Stefan.

Den som ändå vore en fluga på väggen i riksdagskansliet eller i sossarnas verkställande utskott dessa dagar...jag tror det flyger myyyycket intressanta diskussioner lite i tysthet där
Jag tror helt ärligt det är total jävla ÜBERPANIK som råder under ytan

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in