2015-09-05, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Verkar som en svensk. Är det en tjej, vilket det nog inte är så hade hjälp varit enkelt att få.

var ju t.o.m en kille som erbjöd sig husrum.
Citera
2015-09-05, 09:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Kass värd du har.

Har du inte betalat hyran eller skrivit kontrakt? Känns inte okej att bara bli portad sådär.

Har ingen erfarenhet av att vara hemlös, men såg på UG i onsdags att en del väljer att sova inne på donken.

Det händer inte att jag sover på Donken. Jag har själv knegat på liknande ställe och vet precis hur trevligt det är att ha hemlösa där. Bra idé dock :-) A for effort!
Citera
2015-09-05, 09:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sodar
Har du Swish? Om du inte har det så funkar ditt kontonummer lika bra. Dock syns då pengarna inte fören på måndag, tyvärr.. Såvida vi inte har samma bank. Släng iväg ett meddelande bara
Vad menar du, ska du skicka pengar till mig?
Citera
2015-09-05, 09:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av p0d1
Om du är vaken TS så svara här i tråden eller skicka PM.
Kan sätta mig i bilen in mot city(30 min) för att bjuda dig på käk och lite sällskap om så önskas, kommer lägga mig annars.
Jag hade kunnat klippa din gräsmatta i ett halvår framöver om jag sett det här tidigare. Så jävla galet! Stort tack för erbjudandet! All heder
Citera
2015-09-05, 09:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Fan vad najs att se att det finns en del verkligt hyggliga personer här.

Hur går det för dig då, ts?

Du får uppdatera lite så vi vet att du är live and kickin.

Update:
Alive and well!
Jag hängde i trapphuset hela natten - var helt slut efter att ha agerat någon slags flyttgubbe till någon firma som behövde extrahjälp hela dagen, så slocknade totalt när batteriet på telefonen dog. Inte sovit jättebra, men ändå fått tillräckligt med sömn för dag två :-)
Nu har jag stått upp en halvtimme för att laddaren ska nå eluttaget. Vad gör man inte...
Citera
2015-09-05, 09:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av echox
Jag hade lätt erbjudit dig säng, eller iaf en matta om jag 1, bodde i sthlm. 2, ej hade någon kärring (lite kinkigt ni vet hur brudar är) 3, donnerat en slant (inget swish)

Jag hjälper hellre nån såhär än ger nå jävla pengar till de där bosättarna. (#islamisterna #flyktingar #ztiggare #restenavpacket)
Hoppas du klarar dig.
Det här med tiggeri har jag alltid tyckt var löjligt, men det är inte utan att man är lite sugen på att sätta sig bredvid någon #flykting med en sorglig skylt och skriva en likadan - som är sann! Galet nyfiken på vad jag hade fått för respons.
Citera
2015-09-05, 10:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bokmask
Vågar du verkligen detta? Du har ju inte fakta på vilken ras eller hudfärg TS har?
Svenskare än kebabpizzan! Livrädd för folk, man och herre i studentåldern.
Citera
2015-09-05, 10:19
Medlem
Nja som man så kan man gå runt på gatorna även nattetid rätt säkert, bara att undvika skumma kvarter och gäng man ser på staden.
Vandra på natten eller ta dig till ett härbärge, om du ser städad ut kör på couchsurfing.
sedan så funkar ett regnskydd och en sovsäck tex så ett så torrt ställe som möjligt med lite skydd så håller du dig varm. Alla tiggare hittar ju gratis dushar och toaletter så du kan ju göra som dem tvätta dig där på morgonen.
Några dar klarar du dig men det suger.
Citera
2015-09-05, 10:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Witzm
Nja som man så kan man gå runt på gatorna även nattetid rätt säkert, bara att undvika skumma kvarter och gäng man ser på staden.
Vandra på natten eller ta dig till ett härbärge, om du ser städad ut kör på couchsurfing.
sedan så funkar ett regnskydd och en sovsäck tex så ett så torrt ställe som möjligt med lite skydd så håller du dig varm. Alla tiggare hittar ju gratis dushar och toaletter så du kan ju göra som dem tvätta dig där på morgonen.
Några dar klarar du dig men det suger.
Var kan man hitta gratisdusch? Ganska sugen.
Citera
2015-09-05, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shonne99
Var kan man hitta gratisdusch? Ganska sugen.

Det ryktas i andra trådar på flaschback att dem har gratis duschar på centralstationen i sthlm.
Citera
2015-09-05, 11:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av joffen87
Det ryktas i andra trådar på flaschback att dem har gratis duschar på centralstationen i sthlm.
Hehe. Finns det alternativ till svamp osv?;-) jag kör ett dopp i Riddarfjärden! Är ju trots allt fint väder!
Citera
2015-09-05, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shonne99
Hehe. Finns det alternativ till svamp osv?;-) jag kör ett dopp i Riddarfjärden! Är ju trots allt fint väder!

menar du svamp i underlivet eller svamp som i Kantareller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in