Citat:
Ursprungligen postat av
sjalvebastedrang
Men försvinn bara. Ser du som din livsuppgift att döda denna tråd? Obs! Retorisk fråga! Svara för h-e inte.
Kan tyvärr inte hålla mig... men så debatterar en person som förlorat debatten.
Tycker jag och Gromph förklarat ganska bra varför det är "brist" på hyresrätter i det här landet. Men tillbaka får man bara en massa ilskna kommunistiska/rasistiska floskler.
Till alla andra som undrar hur det kan vara brist i det här landet rekommenderar jag en tur ut i europa, där det är betydligt lättare att få tag på ett rimligt prissatt förstahandskontrakt. Helt utan kö. Prissättningen är givetvis friare, men det blir samtidigt betydligt lättare att få tag på ett hyresboende.
Tyskland har ju också precis som Sverige ganska stor asylinvandring just nu, men lik förbannat går det att få tag på ett hyreskontrakt där hur lätt som helst.
Vore det inte något att satsa på här hemma? Tyvärr verkar det som att politiker både från vänster och till höger (ivrigt påhejade av hyresgästföreningen) inte vill göra något åt saken.
Och många av er vänstertomtar får gång på gång äta er egen skit, när ni fastnat längst bak i kön. Allt för ni tror att ni ska kunna knipa en billig hyresrätt och stänga ute alla som behöver komma in.