2015-09-04, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NecroByte
Har du upplevt något sådant själv?
Nej, jag vill inte få. Läs även sambandet mellan nikotin och alkoholism.
Citera
2015-09-04, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyRask
Funderar på att hålla mig till en dosa snus i veckan
Haha tillåt mig småle, och detta blott för att jag själv varit där så många gånger. "Jag ska INTE snusa hela tiden, jag ska verkligen begränsa mig". Har fungerat nån vecka för mig sedan tillbaka i samma skit

Du låter ändå fortfarande lite motiverad. Jag kan säga att det är lite tråkigt men mest så inihelvete skönt att känna att jag är fri från tvånget. Önskar dig lycka till, och kom ihåg att det är DU som har makten över hur det ska gå.
Citera
2015-09-05, 13:42
Medlem
Dullwuts avatar
Om jag inte räknat helt fel nu så borde jag vara 70 dagar utan nikotin (10 veckor) idag

Måste dock medge att jag upplever att de två senaste veckorna har jag känt mig lite si och så. När jag känner mig nere är min första instinkt att ta en snus eller cigg. På något sätt så har år av snusande och rökande övertygat mig att nikotin på något sätt skulle få mig att må bättre. Ett visst välmående kanske kan infinna sig under ett nikotinbruk, men baksidan av detta är ett väldigt utbrett icke-välmående utav beroendet.

En yngre vän som står mig nära har nyligen börjat röka. Han frågade mig något i stilen med "Varför sluta röka och snusa? Saknar du inte känslan utav en cigg?"
Och jag svarade något i stilen med "Jo, men jag saknar inte av att vakna upp och må dåligt varje morgon med abstinens och alltid ha slut på pengar vid månadens slut".

Jag har insett att nikotin är ondskefullt. Jag rekommenderar att ni andra gör det också.

Ha det bra, och lycka till allihopa!
Citera
2015-09-05, 14:50
Medlem
Över 50 dagar utan nicotin nu. Körde onico ett tag men va bara jobbigt, kroppen trodde typ att jag la in en snus å förväntade sig gift men fick inget vilket gjorde mig kranky.
Mitt bästa tips är att ersätta själva proceduren med något billigt å ofarligt. I mitt fall blev de lipsyl. Kostar 5 kr å så räcker de i 2-3 veckor. Då har man något å ta från fickan till munnen.

Kör på alla. Lätt värt å slå beroendet.
Citera
2015-09-05, 18:09
Medlem
SnobbenLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DryDock
Över 50 dagar utan nicotin nu. Körde onico ett tag men va bara jobbigt, kroppen trodde typ att jag la in en snus å förväntade sig gift men fick inget vilket gjorde mig kranky.
Mitt bästa tips är att ersätta själva proceduren med något billigt å ofarligt. I mitt fall blev de lipsyl. Kostar 5 kr å så räcker de i 2-3 veckor. Då har man något å ta från fickan till munnen.

Kör på alla. Lätt värt å slå beroendet.

Lustigt sammanträffande. Jag gör likadant! Jag har med mig en "dosa" med vaselin och smörjer upp sänggaveln efter frukost, middag, när jag druckit kaffe osv. Sen går jag loss och stönar ur mig min ångest
Citera
2015-09-05, 18:17
Medlem
RonnyRasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ael
Haha tillåt mig småle, och detta blott för att jag själv varit där så många gånger. "Jag ska INTE snusa hela tiden, jag ska verkligen begränsa mig". Har fungerat nån vecka för mig sedan tillbaka i samma skit

Du låter ändå fortfarande lite motiverad. Jag kan säga att det är lite tråkigt men mest så inihelvete skönt att känna att jag är fri från tvånget. Önskar dig lycka till, och kom ihåg att det är DU som har makten över hur det ska gå.

Jag vet att det låter dumt och naivt, men jag känner att jag lika gärna kan försöka. Jag röker dessutom på tok för mycket när jag dricker, idag håller jag mig nykter.
Citera
2015-09-09, 23:12
Medlem
Spider-Girls avatar
Kan man få en uppdatering över hur det går för er allihop?
Den 21:e firar jag 16 månader som fri.
Citera
2015-09-10, 09:18
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl

Härligt!
106 dagar här.
Citera
2015-09-10, 13:41
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
1 år, 9 månader sedan min sista snus och jag kunde inte vara nöjdare.
Citera
2015-09-10, 13:45
Medlem
glasses123s avatar
Inte snusat på en vecka nu och abstinensen börjar släppa. Äntligen!
Citera
2015-09-10, 22:23
Medlem
Alright! Av någon anledning hamnade jag här, trots att jag älskar mitt snus...

Hur lång tid tar det innan "abstinensen" börjar släppa?

Alltså hur länge kan jag förvänta mig att lida innan det börjar bli bättre?
Citera
2015-09-11, 09:50
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rigo
Alright! Av någon anledning hamnade jag här, trots att jag älskar mitt snus...

Hur lång tid tar det innan "abstinensen" börjar släppa?

Alltså hur länge kan jag förvänta mig att lida innan det börjar bli bättre?

Du kommer att få lika många svar som personer du frågar, men för mig hade jag och min hjärna (vi hänger inte riktigt ihop) vant oss att vara utan det efter ca 14 dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in