• 1
  • 2
2015-09-01, 22:07
Medlem
Hej! Jag får paniK! Antingen har jag väldigt mycket fett till en allmänt liten kropp(förutom magen) eller så har jag lös hud efter en viktnedgång på 20-25 kilo för ca 5 år sedan.

När jag står upp är det okej (men ändå lite hull) men när jag sitter ner så väller allt fram...Jag har även fått eksem under vecket. Ser det ut som lös hud eller fett? När jag vägde 5 kilo mindre än nu så var det fortfarande ett veck där och mjukt och dallrigt, då var jag på gränsen till underviktig.

Kan det se bättre ut om jag går upp mer? Mindre hängigt alltså...

LÄNKTEXT

LÄNKTEXT

LÄNKTEXT

LÄNKTEXT

LÄNKTEXT
Citera
2015-09-01, 22:14
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grollans
Hej! Jag får paniK! Antingen har jag väldigt mycket fett till en allmänt liten kropp(förutom magen) eller så har jag lös hud efter en viktnedgång på 20-25 kilo för ca 5 år sedan.

När jag står upp är det okej (men ändå lite hull) men när jag sitter ner så väller allt fram...Jag har även fått eksem under vecket. Ser det ut som lös hud eller fett? När jag vägde 5 kilo mindre än nu så var det fortfarande ett veck där och mjukt och dallrigt, då var jag på gränsen till underviktig.

Kan det se bättre ut om jag går upp mer? Mindre hängigt alltså...

Fett. Lös hud är... lösare. Att du kan dra ut huden är bara naturligt. "Huden är vårt största organ.".
Eller ser du ut typ såhär när du står upp?
http://metrobloggen.se/metrobloggen/...96/kropp__.jpg

Att du låg på gränsen till underviktig men "har mage" beror på att du har lite muskler. Många bodybuilders som inte har närmast något fett ligger ofta på "fetma" delen av skalan pga att muskler väger mer än fett. Dock vet de flesta att bodybuilders/vältränade inte har någon form av fetma

Eksemen, kan det bero på att du har typ byxlinningen konstant där? Haft någon form av material på byxorna du inte tål/inte duschat på ett tag/haft samma byxor länge? Konstig fråga kanske, men eksem är inte ovanligt då (då jag har varit och vandrat i flera dagar och inte kunnat tvätta mig ordentligt har det hänt att det blivit eksem vid byxlinning/fotleder. )
Senast redigerad av Flyer6 2015-09-01 kl. 22:19.
Citera
2015-09-02, 00:05
Medlem
Saiceres avatar
Det kan nog vara lite både och men det är definitivt en del "envist fett" på dem bilderna. Jag har samma problem. Lite fett kvar men huden hänger så det är svårt att se var det ena börjar och det andra slutar. Obesetobeast laddade upp en bra film på sin hud där man kan se hur huden rör sig över musklerna. Fett är tjockare och hade täckt mer. Titta på klippet så förstår du vad jag menar.
https://www.youtube.com/watch?v=CpKDteQ3FIQ
Citera
2015-09-04, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
Fett. Lös hud är... lösare. Att du kan dra ut huden är bara naturligt. "Huden är vårt största organ.".
Eller ser du ut typ såhär när du står upp?
http://metrobloggen.se/metrobloggen/...96/kropp__.jpg

Att du låg på gränsen till underviktig men "har mage" beror på att du har lite muskler. Många bodybuilders som inte har närmast något fett ligger ofta på "fetma" delen av skalan pga att muskler väger mer än fett. Dock vet de flesta att bodybuilders/vältränade inte har någon form av fetma

Jag tränar en hel del mage och har prövat mig fram på olika sätt.. Där det är tunnare hud känner jag att det är hårt av musklerna. Jag har tränat bland annat thaiboxning å det är ju mkt fettförbränning och styrka men inte så mkt med vikter.
Citera
2015-09-04, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saicere
Det kan nog vara lite både och men det är definitivt en del "envist fett" på dem bilderna. Jag har samma problem. Lite fett kvar men huden hänger så det är svårt att se var det ena börjar och det andra slutar. Obesetobeast laddade upp en bra film på sin hud där man kan se hur huden rör sig över musklerna. Fett är tjockare och hade täckt mer. Titta på klippet så förstår du vad jag menar.
https://www.youtube.com/watch?v=CpKDteQ3FIQ

ah! Tack!!
Citera
2015-09-04, 23:03
Bannlyst
Citat:
Jag tränar en hel del mage och har prövat mig fram på olika sätt.. Där det är tunnare hud känner jag att det är hårt av musklerna. Jag har tränat bland annat thaiboxning å det är ju mkt fettförbränning och styrka men inte så mkt med vikter.

Det är inte mycket mer fettförbränning på thaiboxning än på än längre shoppingtur i gallerian...

Fortsätt träna så löser det sig till slut.
Citera
2015-09-07, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarmat
Det är inte mycket mer fettförbränning på thaiboxning än på än längre shoppingtur i gallerian...

Fortsätt träna så löser det sig till slut.

Har du prövat thaiboxning? Det är väldigt hård träning
Citera
2015-09-07, 09:42
Bannlyst
Citat:
Har du prövat thaiboxning? Det är väldigt hård träning

Det har inte med saken att göra. Det är det fysiska arbetet som uträttas som avgör hur mycket energi man blir av med, inte ansträngningsgraden på aktiviteten i sig.

Att gå eller att springa en mil är väldigt lika i energiförbrukning. Det är tiden som skiljer sig. Den variabeln som skiljer sig vid löpning kontra promenad är vindmotståndet som ökar vid högre hastighet. Det är också därför som det tar något mer energi att springa gentemot promenera.
Senast redigerad av jaggillarmat 2015-09-07 kl. 09:45.
Citera
2015-09-07, 11:50
Medlem
Killer-queens avatar
Nej, det där är bara vanligt fett. Lös hud är skrynklig och sladdrig och inget man kan göra så mycket åt. "Envist fett" är en viss typ av fett som är svår att bli av med, men det är det heller inte frågan om här.

Vill du bli av med det där är det kaloriunderskott som gäller helt enkelt. Hur du ordnar det – genom högre förbränning eller högre kalorirestriktion – är upp till dig, men vanligtvis är det sju resor enklare att bara dra ner lite grann på kalorierna istället för att försöka springa bort dem. Förmodligen kan du få resultat bara genom att byta ut vissa livsmedel under ett antal veckor.
Citera
2015-09-07, 14:00
Medlem
Lilltuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Nej, det där är bara vanligt fett. Lös hud är skrynklig och sladdrig och inget man kan göra så mycket åt. "Envist fett" är en viss typ av fett som är svår att bli av med, men det är det heller inte frågan om här.

Vill du bli av med det där är det kaloriunderskott som gäller helt enkelt. Hur du ordnar det – genom högre förbränning eller högre kalorirestriktion – är upp till dig, men vanligtvis är det sju resor enklare att bara dra ner lite grann på kalorierna istället för att försöka springa bort dem. Förmodligen kan du få resultat bara genom att byta ut vissa livsmedel under ett antal veckor.
Du verkar var väldigt duktig på det mesta som har med träning att göra Om man ligger på kaloriunderskott och ändå inte går ner i vikt eller går ner runt magen och det har varit så i flera mån,vad gör man då?
Citera
2015-09-07, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lilltuff
Du verkar var väldigt duktig på det mesta som har med träning att göra Om man ligger på kaloriunderskott och ändå inte går ner i vikt eller går ner runt magen och det har varit så i flera mån,vad gör man då?

Först får du specificera. Går du ner i vikt eller fett eller inte?

Om vi antar nej så:
1. Du ligger inte på ett underskott, vilket är troligast, speciellt med tanke på att du verkar vara en nybörjare.
2. Du har en sjukdom, verkligen inte troligt men kan inträffa.

Vad man gör är att testa följande:
1. Man äter mindre energitäta livsmedel, dubbelkollar så att man faktiskt ligger på ett underskott. Ge fan i att sätta aktivitetsfaktorn högt, låt den hellre vara låg så har man en energibudget man kan laborera med efter utvärdering av viktnedgången.
2. Man tränar mer men kompenserar INTE upp den ökade träningsmängden med mer eller energitätare mat.
Citera
2015-09-07, 21:51
Medlem
Lilltuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarmat
Först får du specificera. Går du ner i vikt eller fett eller inte?

Om vi antar nej så:
1. Du ligger inte på ett underskott, vilket är troligast, speciellt med tanke på att du verkar vara en nybörjare.
2. Du har en sjukdom, verkligen inte troligt men kan inträffa.

Vad man gör är att testa följande:
1. Man äter mindre energitäta livsmedel, dubbelkollar så att man faktiskt ligger på ett underskott. Ge fan i att sätta aktivitetsfaktorn högt, låt den hellre vara låg så har man en energibudget man kan laborera med efter utvärdering av viktnedgången.
2. Man tränar mer men kompenserar INTE upp den ökade träningsmängden med mer eller energitätare mat.
Oki jag har gått ner 8 kg med hjälp av en app men dom sista mån har jag stått stilla. Jag har tränat yoga i 6 år och tränar fortfarande yoga dom dagar jag inte tränar styrka. Tränar bas 3 gånger i veckan och 4 dagar yoga. Jag äter 1400 kcal dom dagar jag inte tränar bas när jag tränar så brukar jag hamna på ca 1900 kcal. Däremot så lägger jag aldrig in yogan och äter alltså bara 1400 kcal dom dagar också. Jag har faktiskt en sjukdom ångest kallas den och jag äter medicin för det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in