• 1
  • 2
2015-09-04, 20:12
Medlem
ZiiDs avatar
http://www.hd.se/lokalt/hoganas/2015...tik-i-hoganas/

Mycket skit i Höganäs nu, någon som sitter på någon information?
Citera
2015-09-04, 20:12
Moderator
v50s avatar
Lite citat

Citat:
Smyckesbutiken på Storgatan i Höganäs blev strax före klockan sex på fredagskvällen utsatt för ett väpnat rån.

[............]

– Det var två maskerade gärningsmän som kom in i affären och hotade personalen, som bestod av två personer, med pistolliknade föremål, säger Nils Norling, informatör vid polisens ledningscentral.

Rånarna satte handfängsel på personalen medan de tog värdesaker i affären.
En av de anställda ska ha fått ett slag av rånarna, men inte ha fått någon allvarlig skada.
Citera
2015-09-04, 21:01
Medlem
Dom har efteråt tagit bil och kört full fart upp mot stinsens trädgårdsgata och sedan cykelbanan bort över bron. Polisen var i skogen här runt cykelbanan med polishund och sökte.
Citera
2015-09-04, 21:16
Medlem
MorganPalssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frop
Dom har efteråt tagit bil och kört full fart upp mot stinsens trädgårdsgata och sedan cykelbanan bort över bron. Polisen var i skogen här runt cykelbanan med polishund och sökte.

Vilka har tagit en bil? Skurkarna?
Vad menar du med tagit en bil..? Kapat, stulit eller vad?
Citera
2015-09-05, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorganPalsson
Vilka har tagit en bil? Skurkarna?
Vad menar du med tagit en bil..? Kapat, stulit eller vad?

sorry om jag var otydlig, vet inte jättemycket. rånarna har kört en bil, hört att folk nästan blev påkörda när dom kom körande i full fart uppe på cykelbanan
Citera
2015-10-06, 17:57
Bannlyst
Guldrån. 4 miljoner

Den här historien låter mycket märklig.

Hon ser att dom fyller 2 väskor med guld. Vad hände innan?

Stog dörren öppen och guldet låg helt fritt framme? Bara gå in och välja och vraka? Inte krossa glas?

Alla föremål med mycket högt värde brukar vara inlåsta i skåp dygnet runt.

Tappar en väska. Men får ändå med sig 4 miljoner utan att ett larm gått?

Nej du.. Här luktar det försäkringsbedrägeri hela vägen hem till mig

http://www.aftonbladet.se/nyheter/br...cle21535636.ab
Citera
2015-10-06, 18:07
Medlem
psflaxs avatar
Lite citat:

"Camilla såg hur tjuvarna tog för sig i hennes butik och när de lämnade platsen följde hon efter.
– Jag tror att de såg mig för de tappade en av väskorna, men fick ändå med sig smycken för fyra miljoner kronor, säger hon till Brottscentralen som i dag kan visa bilder på männen."

"Männen fångades på övervakningsfilm och nu går polisen ut med bilderna för att få en identitet på dem.
– Tyvärr lyckades de komma undan och vi har sökt i våra egna kanaler, men nu behöver vi allmänhetens hjälp, säger Eva–Lotta Hermansson Truedsson på polisen i nordvästra Skåne."

Länk: http://www.aftonbladet.se/nyheter/br...cle21535636.ab
Citera
2015-10-06, 18:19
Medlem
franges avatar
...och inte var det svenskar, nej. Smått chockerande att Aftonbladet visar ocensurerade bilder på kriminella MENAiter mitt under pågående brottsutövande, dock!
Citera
2015-10-06, 18:21
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money4life

Stog dörren öppen och guldet låg helt fritt framme? Bara gå in och välja och vraka? Inte krossa glas?

Jävligt märkligt! Hon borde tryckt på larmknappen redan när dom klev in. Samtidigt är det ju väldigt bra bilder på tjyvarna. Dom kan inte vara så korkade att dom inte vet att det med 110% sannolikhet finns kameror i en sådan butik. Inlejda statister från något utland? Vad vet jag, men det är märkligt.
Citera
2015-10-06, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Jävligt märkligt! Hon borde tryckt på larmknappen redan när dom klev in. Samtidigt är det ju väldigt bra bilder på tjyvarna. Dom kan inte vara så korkade att dom inte vet att det med 110% sannolikhet finns kameror i en sådan butik. Inlejda statister från något utland? Vad vet jag, men det är märkligt.

Det kan vara meningslöst att trycka på larmknappen då man vet att det kan ta lång tid innan en polisbil dyka upp och polisen är på plats. Såna här rån går väldigt fort.

Sen kan tjuvarna fått höra att det gå lätt att råna folk och villor i Sverige, och tro att samma sak gäller affärer. Jag känner en kille med en klockaffär som säger att han inte ha råd att betala försäkringsavgiften längre eftersom den blir så hög efter ett par rån. Han säger också att skadorna på plåtglasfönstret kostar mycket att reparera. Då är det nästan billigast att låta tjuven ta grejerna och hoppas att man hitta dem sen.
Citera
2015-10-06, 19:04
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quicksand
Det kan vara meningslöst att trycka på larmknappen då man vet att det kan ta lång tid innan en polisbil dyka upp och polisen är på plats. Såna här rån går väldigt fort.

Sen kan tjuvarna fått höra att det gå lätt att råna folk och villor i Sverige, och tro att samma sak gäller affärer. Jag känner en kille med en klockaffär som säger att han inte ha råd att betala försäkringsavgiften längre eftersom den blir så hög efter ett par rån. Han säger också att skadorna på plåtglasfönstret kostar mycket att reparera. Då är det nästan billigast att låta tjuven ta grejerna och hoppas att man hitta dem sen.

Nätshoppingen firar triumfer även i den branschen då. Snart finns det bara korvkiosker kvar.
Citera
2015-10-06, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Money4life

Jag kan bara hålla med dig angående att detta, vad som har kommit ut så tyder det på försäkringsbedrägeri, visst har de blivit utsatta för ett rån men tror inte att rånarna har kommit över så mycket smycken som den summan de påstår.

Det finns för många frågetecken här med detta rånet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in