2015-09-04, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Fan vad du skräms jag trodde den hade sjunkit -24% idag! Lite plus idag i alla fall.

So far so good!
När blankningen är gone så är det rekyl!
2015-09-04, 13:23
Medlem
wendelinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ynkun
So far so good!
När blankningen är gone så är det rekyl!
Är lekman i blankning, men de siktar runt 202kr för sin blankning va? Släpper de ut dessa så åker vi uppåt lite för sedan stabilisera sig på en högre nivå.

Undra hur de kan ha så mycket is i magen att blanka på en aktie som var då i uppgång och oerhört volatil, när volatiliteten hade starkt uppåtband!

EDIT: Synd man ej har pengar att tanka nu, tankade in mig på 221 förra veckan! Uppåt ska vi.
2015-09-04, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendelinen
Är lekman i blankning, men de siktar runt 202kr för sin blankning va? Släpper de ut dessa så åker vi uppåt lite för sedan stabilisera sig på en högre nivå.

Undra hur de kan ha så mycket is i magen att blanka på en aktie som var då i uppgång och oerhört volatil, när volatiliteten hade starkt uppåtband!

EDIT: Synd man ej har pengar att tanka nu, tankade in mig på 221 förra veckan! Uppåt ska vi.

Omöjligt att säga vad de siktar på, personligen tror jag att det ligger i spannet du själv nämnde.
Det är just av den anledningen som blankningen är så enkel att genomföra, frågan är som nämnt bara hur långt de vågar gå innan det tar fart. Blir ju tyvärr "följa John", när det handlar om så stora summor som Cadian säljer för.
Bara att ligga lång
2015-09-04, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juli14
Efter ha följt detta bolag sedan 145:- ,så har du rätt i det fundamentala

denna aktie har blitt så sjukt övervärderad, efter alla "sektmedlemmar"
så därför sitter en massa nyinvesterare här och gnäller över var vinsten är

Är dom stora drakarna dårar, nej dom vet precis vad ett bolag är värt ,annars hade dom inte suttit där dom är och gör vad dom gör!

95% av dom som vet vad dom gör köper/säljer
resten är vi tomtar som går på det
Tänk på den

Förutsätter man att de uppnår det kommunicerade omsättningsestimatet, med bibehållna marginaler, så är det ett ganska bra case, fundamentalt.
2015-09-04, 13:37
Medlem
wendelinens avatar
Citat:
Omöjligt att säga vad de siktar på, personligen tror jag att det ligger i spannet du själv nämnde.
Det är just av den anledningen som blankningen är så enkel att genomföra, frågan är som nämnt bara hur långt de vågar gå innan det tar fart. Blir ju tyvärr "följa John", när det handlar om så stora summor som Cadian säljer för.
Bara att ligga lång
Tycker det är så jävla synd dock. Tänk alla nya som läst om detta bolag, som kommer in och kanske lägger 10-20k av sina hårt sparade pengar, blir livrädda när ett dropp från 230 till 212 och realiserar ut minus. Stackars människor. Önskar alla kunde förstå och ligga längre.
2015-09-04, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendelinen
Tycker det är så jävla synd dock. Tänk alla nya som läst om detta bolag, som kommer in och kanske lägger 10-20k av sina hårt sparade pengar, blir livrädda när ett dropp från 230 till 212 och realiserar ut minus. Stackars människor. Önskar alla kunde förstå och ligga längre.

Håller med, garanterat en stor drös som gjort precis det misstaget. Tålamod, pskylogi och ett friskt hjärta
Aja, uppåt ska vi! Hade varit roligt o hänga CAD med ett stort - i kassan, bara några större investeringar och det blir en trend norrut!
2015-09-04, 13:48
Medlem
zorb89s avatar
Botten träffad, nu ska vi långt upp
http://sv.tinypic.com/view.php?pic=2nsz96x&s=8#.VemDtRnarqA
2015-09-04, 14:07
Medlem
wendelinens avatar
Citat:
Håller med, garanterat en stor drös som gjort precis det misstaget. Tålamod, pskylogi och ett friskt hjärta
Aja, uppåt ska vi! Hade varit roligt o hänga CAD med ett stort - i kassan, bara några större investeringar och det blir en trend norrut!
Verkligen! Att de ens ligger kvar nu efter dippen är för mig en gåta, norr ska vi. Och det är snart!
2015-09-04, 14:48
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Botten träffad, nu ska vi långt upp
http://sv.tinypic.com/view.php?pic=2nsz96x&s=8#.VemDtRnarqA
Så vi går inte under 200 som du först trodde?
2015-09-04, 14:58
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
@PastorNiels @dejtrejder Jag är långsiktig i mitt ägande så jag kommer lösa samtliga mina optioner till aktier.

Från självaste herr Calström
2015-09-04, 15:16
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Så vi går inte under 200 som du först trodde?
Jag skrev först och främst ~200 vilket betyder runt 200kr och för det andra så blev nog min dragning inte optimal så kollar man på den där bilden så var faktiskt 208kr botten i upptrenden.

Nu får man fråga sig det jag skrev i inlägget igår, finns det något annat än sur börs som motiverar en bruten trend upp? Nej det gör det absolut inte och därför känner jag mig hyfsat övertygad om att FPC ska upp en jäkla bit nu efter den här träffen med en börs som inte havererar(återstår att se).

Jag hade chansen i morse att köpa bulls men avvaktade och nu finns det inga ute
2015-09-04, 20:07
Avslutad
Lekte runt lite amatörmässigt på investing.com och gjorde denna lilla bilden. http://invst.ly/2iio
Blir kul att se var kursen står i den 9:e oktober, kanske blir fel som satan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in