2015-09-04, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Återigen, varför är alla dessa tjejer så jävla korkade så de går eller springer ensamma? Vi lever i ett nytt Sverige, ha med dig någon era jävla idioter.

Lisa,Elin och Ida led av samma feminism. Det finns en anledning att vissa kulturer nästan överdriver manligt beskyddarskap, för de vet vad som händer annars.
Vet inte riktigt varför du vill tillbaka till medeltiden könsmässigt, vilket det till slutändan blir om alla låser in sig och gatorna tömms på folk efter klockan sex. Jag gillar att se vackra kvinnor omkring mig, även på kvällen och i skogen men det är trist tomt numera.

Ida var väl en tjej som vägrade gå omkring i samhället och vara rädd. Det var mod, inte dumhet för hon var säkert medveten om det nya landet vi fått.
Det är främst politiker man ska kalla korkade som skappat detta och inte offren i dessa fall.

Du och jag tar risker med då vi ensamma går förbi ett ungdomsgäng idag (särskilt jag som kan se grymt provocerande ut och trigga dom). Vi kanske ska sluta med promenader och låsa in oss vi med för slår dom ner oss så är vi väl också idioter.
Citera
2015-09-04, 08:11
Bannlyst
http://mobil.dn.se/nyheter/sverige/mordet-i-joggingsparet-polisen-gar-igenom-andra-overfall-pa-kvinnor/

Bra där polisen, topsa alla i bonnhålan där mannen med målat ansikte som attackerar i joggingspår!
Citera
2015-09-04, 08:43
Medlem
Troians avatar
Har jag fattat det rätt att samma DNA inte påträffats vid något annat ouppklarat brott heller?
Citera
2015-09-04, 09:00
Medlem
Citat:
Har jag fattat det rätt att samma DNA inte påträffats vid något annat ouppklarat brott heller?

Det står så i DN.
Citera
2015-09-04, 10:15
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Det står så i DN.
Det lutar starkt åt utlänning, kanske gästarbetare i området, asylboende, nyinvandrad som begår ett bestialiskt brott och som sannolikt lämnat Sverige.
Då personen inte finns i register, då den här typen av brott i dagens Sverige nästan är synonymt med vissa folkgrupper.
Kvinnan i Vårgårda mördad av en afrikan som flyr ner till Europa.
Blomberg, gästarbetare där mördaren lyckligtvis sitter häktad.
IKEA morden vansinnesbrott av en asylsökande som skulle avvisas.
Listan kan göras i princip hur lång som helst.
Det här fallet blir svårt att lösa tror jag i det fall det inte rör sig om en psykiskt sjuk svensk man, det förefaller dock inte sannolikt.
Jag tippar på att det handlar om ett dåd av en svart afrikan, typ fallet Nancy Tavsan eller Elin Krantz, de är kapabla till rena vansinnesdåd utan att för den delen klassas som psykiskt sjuka.
Alt. en GM från öststaterna.
Citera
2015-09-04, 10:33
Medlem
Citat:
Det lutar starkt åt utlänning, kanske gästarbetare i området, asylboende, nyinvandrad som begår ett bestialiskt brott och som sannolikt lämnat Sverige.

Hade det hänt efter mörkrets inbrott i en dunge nära en busshållplats hade jag hållit med. Men när jag tittar på kartan förefaller platsen vara den "lämpligaste" (om man nu kan tala om lämpligt i samband med grova brott) i området. Det är svår terräng, det är på en slinga som bara en liten del av motionärerna/flanörerna använder, det finns flyktvägar åt olika håll, och framför allt, man kan spana in sitt offer i förväg och springa in från motsatt håll i "öglan" (att attackera vid ett möte ger mer överraskningseffekt än att springa ifatt). Det tyder på god planering och bekantskap med naturen i området.
Citera
2015-09-04, 10:40
Medlem
Tycker det finns en mental uthållighetsaspekt i förflyttningen av kroppen som säger en del om GM samtidigt som det tycks utesluta vissa gärningsmannatyper. "Järnspettsmän" och tillfälligt sinnesförvirrade brukar inte vilja befatta sig med sina offer efter ett initialt angrepp. Angreppet i sig är ofta tillräckligt för dessa.

Missbrukare? Mycket tveksamt.

Här har vi någon som uppenbarligen har en fysisk och psykisk beredskap för att befatta sig med (illa åtgångna) lik. De i tråden som anser sig kapabla att flytta den sortens tyngder i kuperad skogsmiljö kan väl gå och infinna sig för topsning.

Som Svartheden tidigare var inne på: polis eller brandman. Mitt tillägg blir (ex-)militär, kanske med PTSD i bagaget från utlandstjänstgöring.

Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
(att attackera vid ett möte ger mer överraskningseffekt än att springa ifatt). Det tyder på god planering och bekantskap med naturen i området.

Polisen avrådde den 6:e augusti från att använda hörlurar i motionsspår. IJ syns med vita hörlurar på en av sina Facebook-profilbilder. Har hon haft hörlurar har det fortfarande funnits en överraskningseffekt i att angripa henne bakifrån eller från sidan av hennes synfält.
Senast redigerad av Tribunkommando 2015-09-04 kl. 10:45.
Citera
2015-09-04, 10:55
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ButtFuck
http://mobil.dn.se/nyheter/sverige/mordet-i-joggingsparet-polisen-gar-igenom-andra-overfall-pa-kvinnor/

Bra där polisen, topsa alla i bonnhålan där mannen med målat ansikte som attackerar i joggingspår!

Fast den tror jag inte alls på. Inte sannolikt att någon som först mördar en vecka går ut veckan efteråt och misslyckas så kapitalt.

1) Förmodligen har det i Borås överhuvudtaget inte hänt.
2) Men om det har hänt, så lär det inte vara samma GM som i detta fall.
Citera
2015-09-04, 10:57
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Undrar jag om man inte kan lägga till att det var en rätt dåligt planerad handling, att det så att säga blev som det blev och att GM inte ens hann tänka på om han skulle lämna DNA-spår efter sig?

Personligen tror jag GM har placerat ut DNA från någon annan. På det sättet går han fri för all framtid.
Citera
2015-09-04, 11:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Fast den tror jag inte alls på. Inte sannolikt att någon som först mördar en vecka går ut veckan efteråt och misslyckas så kapitalt.

1) Förmodligen har det i Borås överhuvudtaget inte hänt.
2) Men om det har hänt, så lär det inte vara samma GM som i detta fall.
Vad är det som får dig att känna så? Att avfärda Borås fallen vore ju ren idoti.
Citera
2015-09-04, 11:17
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ButtFuck
Vad är det som får dig att känna så? Att avfärda Borås fallen vore ju ren idoti.

Barn har en tendens att hitta på. Har hänt förut och kommer hända igen. Att barn hittar på alltså.

Men om det har hänt så tror jag inte på en koppling till Runby. Mördaren i Runby verkar mer kompetent och rejäl.
Citera
2015-09-04, 11:32
Medlem
Citat:
Du är så otroligt förblindad av gammelmedias lögner att du vägrar inse att dina kära ynkryggar till "flyktingar" är överrepresenterade i den brottsliga statistiken.

Nu är jag väldigt fördomsfull, men jag har sällan sett invandrare så långt ut i skogen, i synnerhet inte ensamma (om det nu var en ensam GM, men allt som kommit ut tyder på det).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in