2015-09-04, 09:41
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Möjlig, men vi vet inte om resultat redogörs i FUP eller i ”slasken”.

Absolut inte löjligt. I en objektiv utredning ska alla möjliga teorier utredas utan hänsyn till personliga känslomässiga aspekter. Det är varken löjligt eller respektlöst att utsätta även de närmast sörjande för utredningar.

Nä pappa H hamnar inte FUP eller slask.

Högst troligt har polis kollat de uppgifter SH lämnat. Sen kollar de om någon kan verifiera det. I det här fallet är det säkerligen så att det på ett mycket tidigt stadium står klart om att det handlar om ett bortförande gjort av någon från familjen utomstående. Sen sitter det idioter här och kommer med såna grova anklagelser så man kan fan undra över den mentala statusen bland dessa skribenter.

Det finns 1 misstänkt och han sitter häktad. Finns inga alternativa GM med folk som gör sig av med andras skit. Ni har sett för mycket på tv. Sluta fantisera ihop en massa skit.
Senast redigerad av PeoFallmo 2015-09-04 kl. 09:45.
2015-09-04, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Det är nog få personer i Sverige som har den positionen pappa H har. Han är nog utredd både på höjden och bredden innan detta hände.
Säkerligen har polis kollat de uppgifter han lämnat, men att han skulle utredas som misstänkt GM är ju direkt löjligt.
Han står väl först på listan att utredas vid ett försvinnande. Alla närstående utreds. En bekant vars fru försvann under skridskofärd. Han rapporterade försvinnandet. Utreddes och då särskilt när hustrun hittades död. I det fallet ett tragiskt olycksfall, men man var givetvis tvungen att utreda honom så att inte, i det fallet brott från hans sida förelåg. Var säkerligen inte kul när hustrun frusit ihjäl. Kunde ju teoretiskt varit något annat än olycka.
Samma gäller här. Vi har ju nyligen haft fall av militär som bragt fru och barn om livet (i övrigt ingen jämförelse), utan man måste följa en vettig standard, annars lär sig potentiella mördare att komma undan.
2015-09-04, 09:45
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorSamsas
När pratar jag om mördare?
Jag svarar på din senaste teori att AJ (eller annan rik kompisknösus) i roll som "anstiftare" betalar NB för att bli av med en kropp. Det gör han till gärningsman och du din idiot förtalar AJ och hans vänner. Inte nog med det så har du kallat honom för både kåt och impotent, vilket är ärekränkning.

Jag har inget till övers för dig och önskar dig "lycka till" bakom tangentbordet vart du än befinner dig i mitt sista svar, fy fan för sådana gubbslem som dig.
Vem har jag pekat ut som anstiftare? Jag har hypotetiskt pekat ut en anstiftare bland rika knösar, inte pekat ut någon specifik.

Var pekar jag ut AJ som impotent och kåt? Andra har sagt att han är impotent, inte jag. Jag har sagt att lusten kan finnas kvar upp i åren, inte att AJ har den.

Rikta din ilska mot dem som pekar ut Lisas pappa som mördare istället.
2015-09-04, 09:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Vem har jag pekat ut som anstiftare? Jag har hypotetiskt pekat ut en anstiftare bland rika knösar, inte pekat ut någon specifik.

Var pekar jag ut AJ som impotent och kåt? Andra har sagt att han är impotent, inte jag. Jag har sagt att lusten kan finnas kvar upp i åren, inte att AJ har den.

Är du för feg för att svara på den här frågan?

Nu när du vet att polisen haft andra misstänkta, är det rimligt att anta att AJ är en av de som polisen uteslutit i detta fall?
2015-09-04, 09:58
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Vem kan inte köpas för pengar? NB?

Inga omständigheter strider mot hypotesen, så den kan vara sann.

Mitt spolande av töntlistan motiverades med en motlista, lika töntig.

Jag har inte skiftat fokus från finniga ynglingar till rika knösar som mördare. Det gör inget om du läser tråden.

Det finns inga omständigheter (som vi känner till) som strider mot hypotesen att det var en slags terroristgrupp som mördade offret som en hämndaktion mot Lisas far pga dennes engagemang. Att det var planerat och förberett inkl att man genom inbrott på Martorp m fl ställen fått tag i NB:s DNA för att kunna kasta skulden på denne med hjälp av bevisplantering. Allt orkestrerat med hjälp av en "mullvad" i polishuset som såg till att sökarljuset riktades mot den stackars litauern.

Betyder det att det också är en "alternativ hypotes" som vi bör ge en massa utrymme i tråden till att diskutera?

Du är naturligtvis fri att ha vilka åsikter du vill om mitt försök att diskutera DNA-bevis. Några sakliga invändningar till själva approachen har du inte kommit med. Jag misstänker att problemet helt enkelt är att du som vanligt är mer eller mindre lost så fort det handlar om att göra mer sammanvägda analyser av saker. Du är bra på detaljer och detaljfakta, men har svårigheter med den aggregerade nivån. Synd bara att du inte kan erkänna det utan bara slår bort eller låtsas som ingenting när andra försöker ta diskussionen en nivå upp.

Jag noterar att du har gjort en liten passivaggressiv länk till ett inlägg av mig igen. Det gör mig alls ingenting. Jag skäms inte för det inlägget på minsta vis - jag berättar gärna om mina egna sexuella och relationella erfarenheter i ett sammanhang där det är rimligt och där jag ev. tror att det skulle hjälpa någon.
2015-09-04, 10:08
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det finns inga omständigheter (som vi känner till) som strider mot hypotesen att det var en slags terroristgrupp som mördade offret som en hämndaktion mot Lisas far pga dennes engagemang. Att det var planerat och förberett inkl att man genom inbrott på Martorp m fl ställen fått tag i NB:s DNA för att kunna kasta skulden på denne med hjälp av bevisplantering. Allt orkestrerat med hjälp av en "mullvad" i polishuset som såg till att sökarljuset riktades mot den stackars litauern.

Betyder det att det också är en "alternativ hypotes" som vi bör ge en massa utrymme i tråden till att diskutera?

Du är naturligtvis fri att ha vilka åsikter du vill om mitt försök att diskutera DNA-bevis. Några sakliga invändningar till själva approachen har du inte kommit med. Jag misstänker att problemet helt enkelt är att du som vanligt är mer eller mindre lost så fort det handlar om att göra mer sammanvägda analyser av saker. Du är bra på detaljer och detaljfakta, men har svårigheter med den aggregerade nivån. Synd bara att du inte kan erkänna det utan bara slår bort eller låtsas som ingenting när andra försöker ta diskussionen en nivå upp.

Jag noterar att du har gjort en liten passivaggressiv länk till ett inlägg av mig igen. Det gör mig alls ingenting. Jag skäms inte för det inlägget på minsta vis - jag berättar gärna om mina egna sexuella och relationella erfarenheter i ett sammanhang där det är rimligt och där jag ev. tror att det skulle hjälpa någon.
Givetvis, vill någon diskutera terrorbrott så är det fritt fram. Det är inte min sak att avgöra vad som får diskuteras. Däremot kan jag bli sur när någon diskuterar Lisas pappas inblandning i brottet.

Tredje stycket förstår jag inte. Jag har invänt mot de presenterade DNA-bevisen som mordbevis.

Bra att du inte skäms för inlägget som jag länkar, det har du ingen anledning att göra. Men vad menar du med igen? När har jag gjort det förut?
2015-09-04, 10:13
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Nä pappa H hamnar inte FUP eller slask.

Högst troligt har polis kollat de uppgifter SH lämnat. Sen kollar de om någon kan verifiera det. I det här fallet är det säkerligen så att det på ett mycket tidigt stadium står klart om att det handlar om ett bortförande gjort av någon från familjen utomstående. Sen sitter det idioter här och kommer med såna grova anklagelser så man kan fan undra över den mentala statusen bland dessa skribenter.

Det finns 1 misstänkt och han sitter häktad. Finns inga alternativa GM med folk som gör sig av med andras skit. Ni har sett för mycket på tv. Sluta fantisera ihop en massa skit.
Om så är fallet har utredningen inte varit objektiv. Något för försvarsadvokaten att bita i.
2015-09-04, 10:16
Medlem
Citat:

Tyvärr är det så, att även om du kanske inte har skrivit bokstavligt att "AJ är mördaren" så är det exakt så det låter. Jag tycker det är lika illa av alla dom som pekar ut och hänger ut människor här, antyder med tydlighet vem/vilka som kan vara mördaren. Hade man haft fakta på att polisen misstänker dom som pekas ut här utöver dom som är misstänkta så hade jag kunnat förstå resonemang där personer pekas ut. Det är många som läser tråden och visst det är yttrandefrihet, men dom som ännu inte visat sig skyldiga på något sätt med fakta så har alla dom som hänger ut och spekulerar om personer med namn, eller antyder, del i att få andra att misstänka dessa personer. Vem vet hur många som anser vilka som kan vara mördaren av att läsa här, det kanske inte räcker sen vem som blir dömd. Man vet vad man läst om personer som hängts ut på Flashback, pekats ut som mördare. Stämpla ännu till synes oskyldiga människor som mördare. Det är fan inte rätt.
2015-09-04, 10:28
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Ang. fetat: Nej, inte vad som helst. Men ja, nästan.

Det alternativistiska drivet innefattar bara saker som kan kasta misstankar åt andra håll än den misstänkta. Den misstänkta blir något av helig ko, eller blind fläck. Utsvävningarna hyser inga gränser då misstankar sprids mot andra än den officiellt misstänkta, samtidigt som det ropas på "källa på det" eller "belägg" om minsta utsvävning delges tråden kring MGM.
Exakt som förintelserevisionisternas små lekar.

Vet någon hur lång tid det kan ta till den första rättegångsdagen, om nu åtal väcks den 23:e?
2015-09-04, 10:36
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Exakt som förintelserevisionisternas små lekar.

Vet någon hur lång tid det kan ta till den första rättegångsdagen, om nu åtal väcks den 23:e?
Alternativonanisterna är att läsa som en öppen bok.

Som svar på din fråga, "snarast, dock senast inom två veckor från det att åtal väcks". se punkt 6
2015-09-04, 10:54
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Möjlig, men vi vet inte om resultat redogörs i FUP eller i ”slasken”.

De som undersöks, utreds och avförs lär hamna i den sk "slasken". Den kan i så fall den åtalade begära ut för att själv gå igenom den.
2015-09-04, 10:56
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Tyvärr är det så, att även om du kanske inte har skrivit bokstavligt att "AJ är mördaren" så är det exakt så det låter. Jag tycker det är lika illa av alla dom som pekar ut och hänger ut människor här, antyder med tydlighet vem/vilka som kan vara mördaren. Hade man haft fakta på att polisen misstänker dom som pekas ut här utöver dom som är misstänkta så hade jag kunnat förstå resonemang där personer pekas ut. Det är många som läser tråden och visst det är yttrandefrihet, men dom som ännu inte visat sig skyldiga på något sätt med fakta så har alla dom som hänger ut och spekulerar om personer med namn, eller antyder, del i att få andra att misstänka dessa personer. Vem vet hur många som anser vilka som kan vara mördaren av att läsa här, det kanske inte räcker sen vem som blir dömd. Man vet vad man läst om personer som hängts ut på Flashback, pekats ut som mördare. Stämpla ännu till synes oskyldiga människor som mördare. Det är fan inte rätt.

Menar du att vi bara ska diskutera dem som polisen misstänker?

Det är givetvis alltid fel att stämpla oskyldiga som mördare. Väldigt många som har skrivit här i tråden kommer att få äta upp sin hatt om NB visas vara oskyldig, t.ex.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in