2015-09-03, 23:57
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag har aldrig lagt in någon promenad i hypotesen. Mördaren spred ut tillhörigheterna för att bli av med dem.
Ja, enligt dig på tillbakavägen från Martorp. - Men det finns väl ingen logik i? - Och i precis rätt ordning räknat från kaféet...
2015-09-03, 23:58
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, enligt dig på tillbakavägen från Martorp. - Men det finns väl ingen logik i? - Och i precis rätt ordning räknat från kaféet...
Jag har inte föreslagit en promenad på tillbakavägen från Martorp. Resten av inlägget är obegripligt.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-09-04 kl. 00:04.
2015-09-04, 00:02
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Nu var frågan inte ställd till mig, men jag lägger till den till det jag tänkte kommentera:

De var flera (tre?) på plats vid mordet, som inte var meningen att hända. Mördaren var på fyllan, startade en scen som ledde till att Lisa dog. De andra (två?) som är mördarens vänner/förtrogna bevittnade allt.
En katastrof har skett inför deras ögon. Vad tusan göra nu? Mördaren är för full för att kunna ta hand om saken och det är bråttom.
Kvar står 80-årige AJ och en spiknykter 35-åring som är underställd honom. Kanske finns där fler? Men alla andra närvarande är antingen kraftigt berusade eller rika knösar, kanske är de både och.

Det skulle vara ett gångbart scenario, för att en helyllekille trillar på ett makabert om än ej jättegrovt brott. Fast själv skulle jag aldrig stå ut med att skydda någon för detta. Det finns grader i helylletet

I det scenariot är det mest sannolika att NB´s självbevarelsedrift, driften att skydda sig själv, skulle ta överhand. Är han helyllekillen utan brottslig bakgrund, då reagerar och agerar han på ett sunt sätt.
Jättegrovt brott? Ur moralisk synvinkel - ja.
Senast redigerad av Reviews 2015-09-04 kl. 00:12.
2015-09-04, 00:05
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Detta skrevs 23 juni, 11 dagar efter LH hittades och båda bröderna satt häktade.

#Visessen
" Två män sitter misstänkta för våldtäkt. Båda nekar och säger inte något som styrker misstankarna MEN den ena mannens Facebook talar för att gilla väldigt mycket sex även sex i SPORT, mmmm hemskt mycket sex.. MEDANS den andre mannen har den "normala facebooken" inga sexsidor, inget som talar för att denna mannen skulle fantisera/va i behov av sex som möjligtvis den andra då han nästintill VERKAR BESATT ÄN BARA SMÅ KÅT SOM DOM FLESTA MÄN ÄR.."
Vem skulle du tycka är mer misstänkt? Va seriös nu tack.

Sen kan du klicka på dessa länkar.

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Jag menar självfallet inte att någon som gillar grövre porr blir en presumtiv mördare.
I detta fall sitter en 35-åring häktad på sannolika skäl misstänkt för mord på en förtjusande och snygg 17-åring, och han verkar gilla porr. För mig stiger då sannolikheten med några procentenheter, eller iaf några tiondels procentenheter att polisen har GM i häktet.

Här kan du läsa mer:
http://www.expressen.se/gt/lisa-holm-fallet-de-kande-sig-iakttagna/
Det blev Lisa som råkade ut vederbörande.
Men det kunde nog lika gärna ha blivit precis vilken annan tjej som helst som jobbade
på caféet. Som påpekats några gånger nu.
Tillfället bara inväntades när någon skulle bli ensam kvar på kvällen.
Och då den 7 juni, då inföll det och då slog den lystna besten till.
2015-09-04, 00:14
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Göran Lundblads sista rum i livet hittades med lätthet efter två år, trots total renovering.
Jo men i det fallet så blev han ju mördad i sitt eget hus. Och dessutom skjuten med hagelbrakare så man kan ju tänka sig att blodstänket måste varit enormt. Men vi får se, jag hoppas iaf att mordplatsen redan är hittad i det här fallet om det är inomhus. Är BO mördad utomhus så blir det väl svårare även om det var hyfsat fint väder i området vid försvinnandet.
2015-09-04, 00:15
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Jo men i det fallet så blev han ju mördad i sitt eget hus. Och dessutom skjuten med hagelbrakare så man kan ju tänka sig att blodstänket måste varit enormt. Men vi får se, jag hoppas iaf att mordplatsen redan är hittad i det här fallet om det är inomhus. Är BO mördad utomhus så blir det väl svårare även om det var hyfsat fint väder i området vid försvinnandet.
Som sagt, min hypotes bygger på att NB kan styrka sin historia.
2015-09-04, 00:16
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Så fick du skrota även denna hypotes. - Har du ingen mer bärkraftig variant?

Det finns en: Samtliga DNA-bevis som finns mot NB kommer att kunna förklaras med hans dagliga arbeten på området och i de byggnader det gäller. Övrigt utredningsmaterial är till största delen baserat på diverse rykten och missförstånd. Det faktum att inga spår finns på LH:s kropp tyder på att GM varit mån om att inte efterlämna några bevis; han har också använt handskar och ej avsatt något fingeravtryck. Fordonsundersökningarna har inte gett något; ej heller husrannsakan. Helhetsbilden är att NB som GM är något av en självuppfyllande profetia: han förväntas vara GM och allt tolkas som om han vore GM. Det åklagaren sagt om stark bevisning kommer efter en nedbrytning av varje enskilt bevis visa sig sakna egentlig substans. - GM okänd. Motiv okänt.
2015-09-04, 00:18
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
I det scenariot är det mest sannolika att NB´s överlevnadsdrift, driften att skydda sig själv, skulle ta överhand. Är han helyllekillen utan brottslig bakgrund, då reagerar och agerar han på ett sunt sätt.
Jättegrovt brott? Ur moralisk synvinkel - ja.

Men vad skulle att "reagera och agera på ett sunt sätt" innebära i detta fall, menar du?

(Ur moralisk synvinkel, givetvis. Men varken ur praktisk eller juridisk synvinkel.)
2015-09-04, 00:19
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Det är mycket möjligt att han älskar sitt jobb, men han vill nog utföra det i sitt hemland, med ett eget hus att åka hem till efter utfört jobb. Alla kan köpas för pengar.

Alla kan köpas för pengar

Trevlig människosyn du verkar ha. Eller är det bara att du drar till med vad som helst för att försvara din teori om den rika knösen som köpte en litauisk hantverkare som ville ta chansen att flytta hem och få ett fint hus. En teori som stöds av exakt NOLL (0) kända omständigheter men ändå tydligen är värd att sitta och skriva dussinvis med inlägg om.

När jag försökte skriva om något konkret igår: Nämligen det tänkbara bevisvärdet i DNA-fynden beroende på vilka egenskaper dessa fynd kan ha - då avfärdade du det däremot med:

Citat:
Vad ska du ha din töntlista till? Vad försöker du åstadkomma?

En mer berättigad fråga är vad DU försöker åstadkomma med dina ständiga utfall mot åklagaren och dina "alternativa hypoteser" som på sistone verkar ha skiftat från finniga ynglingar till rika knösar runt Kinnekulle. Förmodligen därför att du insett att den häktade sitter med arslet i brevlådan bildligt talat.
2015-09-04, 00:28
Medlem
delta2s avatar
Citat:
Det är mycket möjligt att han älskar sitt jobb, men han vill nog utföra det i sitt hemland, med ett eget hus att åka hem till efter utfört jobb. Alla kan köpas för pengar.

Jaså , mig skulle dom aldrig kunna få att städa upp efter ett jävla as som har mördat en ung tjej för alla pengar i hela världen. Att du orkar hålla på timme efter timme att tjata om samma sak . Faan gå och lägg dig istället och fundera ut ett bättre scenario än den här hypotesen . Att LH:s försvinnandet och det som följde därefter har gått till som din hypotes gör gällande är ju bara ett skämt . Om det nu visar sig att allt det du fantiserat ihop visar sig vara helt åt helvete fel när svaren kommer i FUP:en hur går det då med alla dina konstiga hypoteser . Då räcker det väl inte att säga som du brukar säga "det jag har inte sagt" eller "det jag har inte påstått" . Allt finns ju att läsa och då står du ju där med hundhuvudet (ursäkta alla hundar) eller har du redan nu kommit på nåt sätt att snacka bort alltihop ?? Att LH:s försvinnande och död ska vara ett sätt att hävda sig på är ju både makabert och sorgligt . Inte nog med att vissa jävla arslen påstår att det är hennes egen far som dödat henne sen kommer andra dragande med att anklaga andra helt oskyldiga personer för att ha med brottet att göra också .
2015-09-04, 00:29
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Alla kan köpas för pengar

Trevlig människosyn du verkar ha. Eller är det bara att du drar till med vad som helst för att försvara din teori om den rika knösen som köpte en litauisk hantverkare som ville ta chansen att flytta hem och få ett fint hus. En teori som stöds av exakt NOLL (0) kända omständigheter men ändå tydligen är värd att sitta och skriva dussinvis med inlägg om.

När jag försökte skriva om något konkret igår: Nämligen det tänkbara bevisvärdet i DNA-fynden beroende på vilka egenskaper dessa fynd kan ha - då avfärdade du det däremot med:

En mer berättigad fråga är vad DU försöker åstadkomma med dina ständiga utfall mot åklagaren och dina "alternativa hypoteser" som på sistone verkar ha skiftat från finniga ynglingar till rika knösar runt Kinnekulle. Förmodligen därför att du insett att den häktade sitter med arslet i brevlådan bildligt talat.
Vem kan inte köpas för pengar? NB?

Inga omständigheter strider mot hypotesen, så den kan vara sann.

Mitt spolande av töntlistan motiverades med en motlista, lika töntig.

Jag har inte skiftat fokus från finniga ynglingar till rika knösar som mördare. Det gör inget om du läser tråden.
2015-09-04, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delta2
. Inte nog med att vissa jävla arslen påstår att det är hennes egen far som dödat henne sen kommer andra dragande med att anklaga andra helt oskyldiga personer för att ha med brottet att göra också .
Absolut, det är hemskt. Men minns du fritzl? Som våldtog - t om fick barn med henne- och höll sin dotter fastkedjad i en källare? vem i sin vildaste fantasi kunde komma på den tanken? ja det är hemskt att spekulera ibland -men ibland är sanningen värre än vad man kan föreställa sig.
Och nej, jag tror inte alls Lisa's pappa var mördaren.
Senast redigerad av quezen 2015-09-04 kl. 00:36.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in