Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Hur många bostäder kommer du bygga när marknadshyror införs?
Inga alls. Jag har inget byggföretag. Jag har aldrig lovat någonting. Men andra kommer givetvis bli mer intresserade. Varför tror du HGF till slut fick vika sig för presumtionshyror, samtidigt som de gång på gång ljuger om att friare hyror inte leder till ökat byggande?
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Vilken tur för dig att vi har något som kallas för "regering" du vet dom som styr landet och har bestämmanderätt vart våra skattepengar går.
Jaha så varför ska pengarna gå till hyresgäster generellt? Varför vill du ge bidrag till rika hyresgäster? Själv vill jag hjälpa de som verkligen behöver hjälp istället. Du riktar resurserna helt galet med dina idéer. Då blir det mindre över till de som verkligen behöver hjälp.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Dom envisas med att landet ska "växa" och då får de se till att folk har någonstans att bo, du vet bygga för skattepengar och ja pengarna finns.
Var hittar du pengar i budgeten till det? Vad ska bort? Några sjukhus? Vägar? Skolor?
Det regeringen hade råd med var en satsning på renovering av miljonprogrammet på 1 miljard per år. Det räcker på sin höjd till en duschblandare per lgh. Så du ska inte tro att din älskade regering har så mycket pengar att röra sig med som du tror.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Varför ska den inte det? Bara för att du väljer att betala överpris så ska andra göra det också? Varför säljer du inte om du inte tänker bo i lägenheten om det är så jobbigt att ha kvar den?
Vad är ett "överpris" menar du? Vad tycker du andra ska betala som hyr min lägenhet? Och vad vet du om vad jag betalade för min lägenhet? Jag skulle aldrig någonsin köpa något för det jag anser vara ett "överpris". I sådana fall hade jag hellre avstått ett köp.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Ingen tvingar dig att hyra ut. Du kan sälja eller låta den stå. Låta den stå besparar dig tydligen pengar.
Vad jag gör med min egendom är min ensak. Bor jag i två städer har jag rätt att ha två bostäder. Finns inget i lagen som stoppar mig faktiskt. Och tillstånd hade jag också för att hyra ut. Du hade gjort exakt likadant. Det är dyrt med dubbla hyror så därför hyr man ut en av bostäderna när man inte är där helt enkelt.