2015-09-03, 20:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
...
Synd bara att jag har namnen och även en massa sammanträffanden de aldrig kan prata sig ur.

Hur går det med det där? Har du fått igång en process än?
Citera
2015-09-03, 20:45
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomDeep
Hämtat från trådstarten (inlägg 1)...

"I denna tråd diskuterar vi om organiserad gang stalking förekommer. Notera dock att inlägg som INTE handlar om just detta kommer raderas obönhörligen; detta är inte platsen för diskussion om "troendes" sjukdomar..."

Kanske borde inlägg likt nedan raderas?

Ja de vill väl ha en ny bil eller så i belöning för att tysta ned svåra folkrättsbrott. Ganska genomskinligt men ibland lite sporrande då jag har nämnt mer än jag hade tänkt från början , visserligen omskrivningar men jag har släppt på mer än jag tänkt utan att lämna namnen än så länge

Men visst då dessa 5-6 stycken börjar så blir det tröttsamt och texter begravs i högen som få kommer orka leta efter förutom att det skrämmer nog bort andra drabbade , och jag tror inte att de kan vara så många som varit med om liknade som jag varit med om i alla dess delar.

Jag höll tyst också och visade ofta inte att jag blev berörd så de kan trott att jag var så pass trög så att de måste byta taktik för att få reaktioner så jag har gott om namn och annan information om dem

Som nu på senaste jobbet så var jag med om ett sammanträffande redan inför anställningsintervjun (sammanträffandet rörde en anmälan jag gjorde 8 år tidigare ) och ytterligare en då jag kände igen släktskapet på en på jobbet som hängde ihop med ett yttrande utav en 9 år tidigare som hade bäring på länken som jag nyligen hittade med mitt namn i .

Jag vet inte hur förslagna dessa är för på jobbet så har det stadigt blivit försämringar och man ser att det är meningen oftast med extra jobb och dålig tider och det vore ju lätt för mig att misstänka den som är lik en sedan tidigare och det kanske är det som är meningen och om den är ovetandes och jag säger d-j stalker eller så så blir det ju jag som blir idioten.

Det har varit övermäktigt på jobbet men då jag hade först klart med karriären så härdade jag ut men fick sedan det bortsopat utav af utan bra förklaring. jag hade gjort bra på prover och var godkänd så.

Fick senare två antydningar till jobbet till från två bostäder så helt klart är det lur och det har konektion med en tredje bostad( där även den som var lik en på jobbet bodde en kort tid som nyinflyttad ) där ena utav dessa bostäder köptes upp utav samma ägare.

Ju mer händelser desto svårare för utomstående att hänga med och det är ju en fördel och syftet för dessa trakasserare.
Citera
2015-09-03, 20:50
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
För att vissa uteliggare inte ville ha en ordnad bostad, oftast av skälet att de var för psykiskt sjuka för att klara av att hantera ett fast boende. Tacka nedmonteringen av psykvården för det.
(Detta enkla och sanna svar eliminerar resten av frågorna du ställde så jag jklippte bort dem)

Tror att vanlig sjukvård skulle kurera det flesta utav dessa , många som får dras med borrelia , smärtor utan hjälp och hade inte jag varit så grund stark så hade nog jag givit upp också ....

Varför ordnar de kojor ? Om man ställer upp en husvagn med toa och så så tror jag att de hellre tar den än kartonger, många problem är änklar att lösa en man tror men många med sina högskolepoänger skulle då gå arbetslösa så.....
Citera
2015-09-03, 20:52
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Tror att vanlig sjukvård skulle kurera det flesta utav dessa , många som får dras med borrelia , smärtor utan hjälp och hade inte jag varit så grund stark så hade nog jag givit upp också ....

Varför ordnar de kojor ? Om man ställer upp en husvagn med toa och så så tror jag att de hellre tar den än kartonger, många problem är änklar att lösa en man tror men många med sina högskolepoänger skulle då gå arbetslösa så.....

Frågan två där: Har inte fått svar ännu och tänkte göra på ett annat sätt men behöver ändå jurist kom jag på. Litar inte på att e-posten kommer dit jag sänder den så det blir väl att skriva det på papper och åka till några receptioner och lämna in ...
Citera
2015-09-03, 23:58
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Du tror mycket, själv har jag indirekt i alla fall, jobbat med många av dessa "socialfall" och vet vad jag pratar om. Det handlar inte om gangstalking eller mobbning, det handlar om sorgliga - ofta men inte alltid psykiskt sjuka - livsöden utan skyddsnät. Missbrukare, ensamma, vilsna människor. Folk som hamnat utanför samhället och därefter/därför ofta aktivt protesterar genom att vägra inblandning av oss andra så långt det är möjligt.
Visst, många av dem kanske skulle vilja ha, och må bättre i en bostad, men de väljer av stolthet, eller ibland mot bättre vetande, att avstå.
Citera
2015-09-04, 07:08
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Varför skulle folk organisera sig för att stöta ut de som du beskriver som redan utstötta?
It makes no sense...
Du leker med ord. Utstötning leder till att personer blir utstötta från samhället. Förr innebar det att de lämnade trakten, men nuförtiden har de förföljda större möjligheter att stanna kvar där de bor och kanske färre möjligheter att lämna trakten.

Och det lär ju inte vara vanligt folk som organiserar sig i bortstötningsprocesser i de civiliserade samhällena. Där sker allt på ett snyggare sätt, men i de tider när fernissan krackelerar och de som inte är vanligt folk får mer att säga till om sker processerna mer öppet, som i Nazityskland.
Citera
2015-09-04, 07:14
Medlem
Citat:
Du tror mycket, själv har jag indirekt i alla fall, jobbat med många av dessa "socialfall" och vet vad jag pratar om. Det handlar inte om gangstalking eller mobbning, det handlar om sorgliga - ofta men inte alltid psykiskt sjuka - livsöden utan skyddsnät. Missbrukare, ensamma, vilsna människor. Folk som hamnat utanför samhället och därefter/därför ofta aktivt protesterar genom att vägra inblandning av oss andra så långt det är möjligt.
Visst, många av dem kanske skulle vilja ha, och må bättre i en bostad, men de väljer av stolthet, eller ibland mot bättre vetande, att avstå.
Hur jobbar man indirekt med socialfall?

Du tycks ha överblick och förutfattade meningar... Intressant!
Citera
2015-09-04, 07:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Du leker med ord. Utstötning leder till att personer blir utstötta från samhället. Förr innebar det att de lämnade trakten, men nuförtiden har de förföljda större möjligheter att stanna kvar där de bor och kanske färre möjligheter att lämna trakten.

Och det lär ju inte vara vanligt folk som organiserar sig i bortstötningsprocesser i de civiliserade samhällena. Där sker allt på ett snyggare sätt, men i de tider när fernissan krackelerar och de som inte är vanligt folk får mer att säga till om sker processerna mer öppet, som i Nazityskland.

Ibland leker jag med ord men inte denna gång. Du skrev faktiskt om att folk som redan är outsiders och icke anställningsbara, inte kan försörja sig etc utgör en grupp människor som dör tidigare än andra, och att stalkers skulle organisera sig för att stöta ut dessa. Så återigen varför skulle folk organisera sig för att stöta ut de redan utstötta?

Sen köper jag inte alls det du skriver om att det skulle varit lättare att lämna trakten förr. Visst, luffare kanske var mer accepterade än idag, men det var ett hårt liv som knappast passade alla, och möjligheterna att flytta idag - även utomlands om man så vill - är knappast svårare än förr.
Citera
2015-09-04, 07:23
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Hur jobbar man indirekt med socialfall?

Du tycks ha överblick och förutfattade meningar... Intressant!

Dels har jag en närstående som jobbat hela livet på socialkontor, dels har jag av och till arbetsuppgifter som handlar om socialfall, men det betyder inte att jag står i soppkök och pratar med dem hela dagarna eller liknande - vad är konstigt med det?

För att förtydliga ytterligare: socialen, polisen, psykvården etc jobbar ofta direkt med socialfall.
Forskare, författare, politiker, rapportskribenter, journalister etc jobbar ofta indirekt med socialfall.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2015-09-04 kl. 07:38.
Citera
2015-09-04, 11:32
Medlem
Citat:
Ibland leker jag med ord men inte denna gång. Du skrev faktiskt om att folk som redan är outsiders och icke anställningsbara, inte kan försörja sig etc utgör en grupp människor som dör tidigare än andra, och att stalkers skulle organisera sig för att stöta ut dessa. Så återigen varför skulle folk organisera sig för att stöta ut de redan utstötta?

Sen köper jag inte alls det du skriver om att det skulle varit lättare att lämna trakten förr. Visst, luffare kanske var mer accepterade än idag, men det var ett hårt liv som knappast passade alla, och möjligheterna att flytta idag - även utomlands om man så vill - är knappast svårare än förr.
Om det inte är en ordlek så har du en torftigt ytlig förståelse. En outsider kan visserligen kallas för utstött men så länge denne oönskad är kvar på orten och i systemet så är utstötningen ofullbordad.

Ja, den som har pengar är fri att resa vart den vill, men enligt socialtjänstlagen kan man bara få socialhjälp i den ort man är mantalsskriven i eller om man varit på resa den ort man först kommer till med sin nödsituation. Dessutom är kanske vännerna i hemtrakten det sista outsidern har kvar av värde?
Citera
2015-09-04, 12:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Om det inte är en ordlek så har du en torftigt ytlig förståelse. En outsider kan visserligen kallas för utstött men så länge denne oönskad är kvar på orten och i systemet så är utstötningen ofullbordad.

Ja, den som har pengar är fri att resa vart den vill, men enligt socialtjänstlagen kan man bara få socialhjälp i den ort man är mantalsskriven i eller om man varit på resa den ort man först kommer till med sin nödsituation. Dessutom är kanske vännerna i hemtrakten det sista outsidern har kvar av värde?

Outsiders och mobbade skrev du... Men visst, då låtsas vi att det är jätteskillnad på mobbade och gangstalkade och outsiders och utstötta nu ett tag - tills nån av er får för sig att börja dra paralleller mellan "vanlig" mobbing och gangstalking igen för att påskina att det är en jättevanlig företeelse.
Kom inte och påstå att min förståelse är torftig då också bara...
Citera
2015-09-04, 15:36
Medlem
Citat:
Outsiders och mobbade skrev du... Men visst, då låtsas vi att det är jätteskillnad på mobbade och gangstalkade och outsiders och utstötta nu ett tag - tills nån av er får för sig att börja dra paralleller mellan "vanlig" mobbing och gangstalking igen för att påskina att det är en jättevanlig företeelse.
Kom inte och påstå att min förståelse är torftig då också bara...
Vad du inledningsvis kommenterade var en text där jag förklarade varför jag trodde att gs var naturligt förekommande. Det var en allmän beskrivning av situationen för personer som inte får jobb och som är anses vara en belastning. Hur de mår och deras framtida öde.

Jag påstod aldrig att alla dessa var utsatta för vad du menar med gangstalking. Alkisarna som samlas på parkbänkarna och dricker sig fulla och otrevliga håller nog effektivt mobbartyper på avstånd, men deras leverne, att köpa högt beskattad alkohol som de förgiftar sig med, anses nog ganska acceptabelt ur ekonomisk synvinkel.

Dribbla med ord hur mycket du vill, men någon förståelse eller vilja till förståelse ser jag inte hos dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in