2015-09-03, 22:37
Medlem
exquisitelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeffa
Har han klappat ihop??! finns det nån källa på det eller är det bara fria fantasier??

Det närmsta jag hittar "klappa ihop" är detta:

"Den mordmisstänkte 35-åringen omhäktas av Skaraborgs tingsrätt, misstänkt för mordet på 17-åriga Lisa Holm i byn Blomberg på Kinnekulle.
När beskedet kom, bröt han ihop i tårar i ett rum på häktet.
– Han är ledsen och förtvivlad över detta, säger hans advokat Inger Rönnbäck.
Spår av blod binder 35-åringen till Lisa Holm, berättar vice chefsåklagare Lars-Göran Wennerholm:
– Det i alla fall tung bevisning, säger han."

Källa: http://www.expressen.se/gt/oro-infor-haktningen-i-lisa-holm-fallet/
2015-09-03, 22:39
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, men så åkte han fast också eftersom inte bara LH:s tillhörigheter sägs kunna kopplas till honom, utan också själva dumpningsplatsen. - Även om han tänkt tanken, hann/vågade han inte flytta kroppen."...hittade" - Tror du att det har gått till på det sättet: att mördaren efter dumpningen av liket tog en långpromenad längs med grusvägen och dumpade LH:s tillhörigheter lite varstans i naturen!?Är det Joakim von Anka du fyller dina hypoteser med, eller har du något mer substantiellt och verklighetsbetonat att tillföra fallet?
Dumpningsplatsen har jag förklarat. Mördare dumpar ofta kroppen på en plats som de känner till, och även om det inte finns någon statistik på det antar jag att det gäller även för personer som dumpar en kropp åt annan. Nej, på väg från Martorp kastade mördaren ut de tillhörigheter han hittade i bagageluckan. JvA bor inte i närheten av Blomberg, men du nämnde en klant i ladan. Jag har räknat till tre, den förste som tog i handsken var inte en rik knös, den andre kan antas vara en rik knös och den tredje vet vi var en rik knös. Fler rika knösar känner jag inte till, men det finns säkert.
2015-09-03, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exquisitely
Det närmsta jag hittar "klappa ihop" är detta:

"Den mordmisstänkte 35-åringen omhäktas av Skaraborgs tingsrätt, misstänkt för mordet på 17-åriga Lisa Holm i byn Blomberg på Kinnekulle.
När beskedet kom, bröt han ihop i tårar i ett rum på häktet.
– Han är ledsen och förtvivlad över detta, säger hans advokat Inger Rönnbäck.
Spår av blod binder 35-åringen till Lisa Holm, berättar vice chefsåklagare Lars-Göran Wennerholm:
– Det i alla fall tung bevisning, säger han."

Källa: http://www.expressen.se/gt/oro-infor-haktningen-i-lisa-holm-fallet/

Tack, jahaja inte värre än så ja då var det inte mycket till sammanbrott.
2015-09-03, 22:41
Medlem
[quote=katw|54578450]Han kunde ha vänt sig till Hells Angels som han tydligen har samröre med enligt:[/QUOT

Enlig pm?
Just rastat mina 6 hundar Varav en går på natttjänst..
Det här med Hells Angels... Nä..Glöm det!
2015-09-03, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Dumpningsplatsen har jag förklarat. Mördare dumpar ofta kroppen på en plats som de känner till, och även om det inte finns någon statistik på det antar jag att det gäller även för personer som dumpar en kropp åt annan. Nej, på väg från Martorp kastade mördaren ut de tillhörigheter han hittade i bagageluckan. JvA bor inte i närheten av Blomberg, men du nämnde en klant i ladan. Jag har räknat till tre, den förste som tog i handsken var inte en rik knös, den andre kan antas vara en rik knös och den tredje vet vi var en rik knös. Fler rika knösar känner jag inte till, men det finns säkert.

de summor man får en snickare för att göra en sån sak, är växelpengar för en knös, så fullt möjligt både som teori och faktum.
2015-09-03, 22:47
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grindstugan
Du menar att om det skulle bli en principell fråga om exempelvis bevisvärdering, för det kan vara ett skäl att gå vidare. Så får HD inte ta den? är det så jag skall tolka dig.
Om TR klär av åklagaren helt (vilket är ovanligt) så lär inte fallet gå vidare till HR. Annars går det säkerligen vidare till HR. Kommer inte vara så särskilt tung bevisning som det ser ut och den misstänkte kommer säkerligen visa att alternativa hypoteser inte beaktats och att de är rimliga. Såvitt jag förstått har adv en bisittare med stor kraft i dessa avseenden.

Det kommer självklart att gå vidare till HR, ingen tvivlar väl på det. HD tar bara upp fall med prejudikatintresse. Vad gäller bevisningen så invänta åtalet, vi vet bara en bråkdel än så länge.
2015-09-03, 22:49
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XavvonZac
Håller med.
Pappan var ju på plats även tidigare under söndagen. Är den som fick sms. Är den som åkte till Blomberg på kvällen osv.
Om militärkollegor till pappan var på plats på söndagskvällen och inte agerade på uppdrag av polis behöver även polis utreda om dom hjälpte till och letade eller "städade upp" (om polis är förutsättningslösa).

Allvarligt talat, menar ni på fullt allvar att pappa Holm är inblandad i dotterns försvinnande?
Är det ett skämt så är det fan inte det minsta roligt!
2015-09-03, 22:50
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Har han klappat ihop??! finns det nån källa på det eller är det bara fria fantasier??
"Fria fantasier", ja det har man lyckats fylla tråden med rätt bra så här långt.
Lisas pappa anklagas av en mindre omdömesgill skitpratare av rang för att ha dödat barn i Afrika
under sina utlandstjänstgöringar och sen dessutom kan ha tagit livet av sin egen dotter.
Detta är utgjutelser som gott och väl kvalificerar för att vara av åtalbart slag.
Förtal och falsk ryktesspridning har man skärpt synen på i lagstiftningen sedan förra året
kan det informeras om så här sent på kvällskanten.

Någon annan sprider sin dynga som inte är mycket bättre och hänger ut far och son
på ett sätt som är rent vidrigt.

Ja, här duggar "de fria fantasierna" tätt och det iakttas ingen återhållsamhet att tala om
när det ska bedrivas klappjakt på somliga människor.
Rent skrämmande är vad det är.
2015-09-03, 22:51
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grindstugan
Du menar att om det skulle bli en principell fråga om exempelvis bevisvärdering, för det kan vara ett skäl att gå vidare. Så får HD inte ta den? är det så jag skall tolka dig.
Om TR klär av åklagaren helt (vilket är ovanligt) så lär inte fallet gå vidare till HR. Annars går det säkerligen vidare till HR. Kommer inte vara så särskilt tung bevisning som det ser ut och den misstänkte kommer säkerligen visa att alternativa hypoteser inte beaktats och att de är rimliga. Såvitt jag förstått har adv en bisittare med stor kraft i dessa avseenden.

Varje brottmål handlar om bevisvärdering.
2015-09-03, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det är en oväsentlig uppgift om NB inte räknade med att åka fast.

Ok, då är du av uppfattningen att NB tog risken för en 100-lapp.
2015-09-03, 22:54
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Klappat ihop och klappat ihop: Efter att ha delgetts blodbevis mm och omhäktats ska han ha brutit ihop i tårar i ett rum på häktet och sedan fått ledas tillbaka till sin cell.
http://www.expressen.se/gt/oro-infor-haktningen-i-lisa-holm-fallet/
2015-09-03, 22:54
Medlem
exquisitelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Allvarligt talat, menar ni på fullt allvar att pappa Holm är inblandad i dotterns försvinnande?
Är det ett skämt så är det fan inte det minsta roligt!

I stort sett har väl snart varenda man som haft någon koppling till platsen eller BO blivit utpekad som möjlig gärningsman i tråden. Inte ens anhöriga går säkra när Flashbackarna vänder på alla stenar som polisen kanske glömt... AJ t.ex är ju i stort sett djävulen själv om man ska tro allt man läser här.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in