2015-08-16, 10:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det finns fler som kallar Caddyn kombi. http://www.volkswagen-commercial-vehicles.com/en/models/caddy_kombi.html

Ja - denna är likt den jag nyss länkade. Men sen kom uppgift om en som ser ut som en skåpbil?

Aftonbladet hänvisar till GP angående uppgifterna och nämner röd kombi. Via länken kommer man sen till GP där det då står: "Vittnesuppgiften placerar de misstänktas litauernas kombi.."
Har inte ens sett att det framkommit tidigare att de har en kombi.
2015-08-16, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Är det en sån? Kan ju inte tolkas som kombi. Så bort med den i utredningen, hehehe. Nästa?

Haha.
Det står i artikeln att det är litauernas kombi som setts, den som sett bilen vet ju då vad dom har för bil. En bil har ju framkommit i media vilken bil som är deras så jag tänker att det är den. ?
2015-08-16, 10:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Att MGM:s bil synts på en väg i området är inte särskilt graverande, då han ju bor där. Att den dessutom haft sällskap av en annan bil gör uppgiften än mer svårvärderad.
Det behöver inte betyda ett smack, förutom att någon eventuellt brutit mot yppandeförbudet...

Som jag skrev: Han lär behöva förklara sig väldigt väl om det rör sig om tidpunkten hon försvann. Det är knappast normalt att köra i hög hastighet på den skitvägen.
Att Johansson inte säger nåt är givet.
Det märks framöver om det är en äkta vittnesuppgift.
2015-08-16, 10:57
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ja - denna är likt den jag nyss länkade. Men sen kom uppgift om en som ser ut som en skåpbil?

Aftonbladet hänvisar till GP angående uppgifterna och nämner röd kombi. Via länken kommer man sen till GP där det då står: "Vittnesuppgiften placerar de misstänktas litauernas kombi.."

Inte säkert att tidningarna har hängt med exakt vem som äger vilken av bilarna.
2015-08-16, 10:58
Medlem
Citat:

Det är Aftonbladet som skriver att den är röd. Inte GP. Litauernas bil var väl silverfärgad?
2015-08-16, 10:59
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:

Litauernas Ford Galaxy är en kombi , den har en stor lucka bak .
Caddyn har två dörrar bak , och skall då kallas Skåpbil om man skall vara petig
2015-08-16, 11:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zezo
Det är Aftonbladet som skriver att den är röd. Inte GP. Litauernas bil var väl silverfärgad?

Ja, jag skriver det.
Korrigerar mig direkt ang annan felskrivning - ska stå GT. Ja, förvirrande är det. Jag vet inget mer än den silverfärgade?
2015-08-16, 11:03
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Ja, det är ju en svår fråga. Att dom hade tillgång till fler bilar tror jag, men dessa vittnesuppgifter har ju knappast framkommit till polisen nu. Så att nysta fram vilken röda kombi det är borde väl polisen ha kunnat gjort?

Kan vara AB som rört ihop det, då de påstår att de/MGM hade en röd kombi.
Bröderna hade väl en silvrig kombi, plus att det stod nån röd liten bil utanför huset oxå.
2015-08-16, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Bröderna hade väl en silvrig kombi, plus att det stod nån röd liten bil utanför huset oxå.

Jadu, jag rörde själv ihop det lite i huvudet. Läste inte AB, bara GT, men snappade upp röd bil i tråden. Det är nog som du skriver, att AB rört ihop det.
2015-08-16, 11:07
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det finns fler som kallar Caddyn kombi. http://www.volkswagen-commercial-vehicles.com/en/models/caddy_kombi.html

Det beror väl på om det bara är lastutrymme bakom förar- och passagerarsätet, eller som de bilderna du länkade till, där man kan använda den som en vanlig bil med baksäte/baksäten.
2015-08-16, 11:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart

Ja, det var det jag menade. AB hänvisar till GT men där står då inget om nån röd kombi.
Är det en sån här de har? Rotesau hade länkat för en tid sen när jag rotade i tråden.
http://s1.cdn.autoevolution.com/images/gallery/FORDGalaxy-2850_5.jpg
2015-08-16, 11:08
Medlem
Det verkar som det är AB som hittat på att den är röd. Litauernas bil är egentligen ingen kombi utan en minibuss eller familjebuss.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in