Citat:
Ursprungligen postat av
Blattaria
Så jag tror definitivt att vi kommer se tillfälligt sjunkande SD-siffror.
Men vad vet jag

Inte mycket. SDs stöd kommer inte att påverkas. SD-väljare och dom som sitter på staketet på väg över till SD vet att med SDs flyktingpolitik med "hjälp i närområdet" hade den här pojken inte dött på medelhavet. Det är MPs och sveriges exempellösa signalpolitik med "pull factors" som gör att folk riskerar livet. Inte SD. Och det vet alla.
Den här kampanjen vänder sig till dom S och V-väljare som de facto tror att SD är nazister och när dom väl fått makt så kommer dom att ta av sig kostymerna och under kommer dom att ha nazistuniformen. Den delen av vänstern är inte potentiella SD-väljare iallafall.
Alla andra vet att den agendajournalistik som nu drivs är osann. Det kommer inte att nå upp till "Gilla Olika"-kampanjen. Det kommer att bli ossalla.nu istället.
Topp-drev-artikeln på Aftonbladet hade när jag kollade ungefär 1000 delningar och 40 tweets, potentiella SD-väljare har annat att göra än att Facebook-lajka nån cynisk drevkampanj som dom bygger på en död treåring. Det är så inihelvete cyniskt och osmakligt så jag vet inte var jag ska ta vägen.