Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
Jag har för mig att jag läst att polisen skickat DNA-uppgifter till andra länder. Vet inte i vilken omfattning.
Tänka utanför boxen...tja, jag vet inte. Är nog mer en anhängare av systematiska och standardiserade metoder.
Men är det så jävla konstigt? Att man inte vill springa med sin mamma? Personligen föredrar jag att springa själv, inte med min mamma, inte med min kompis och inte med min flickvän. Jag vill hålla min egen takt, och lyssna på musik eller pod i fred. Jag ser inte springande som en på något vis social aktivitet.
Ta en titt själv på vilka du ser som är ute och springer idag, tror att en majoritet av dem är ensamma. Jag tror att det är en ovanlig syn att en tjej i 20-årsåldern är ute och springer med sin mamma.
Att modern funderar på
varför IJ ville springa själv har förmodligen med att skuldbelägga sig själv att göra.
Nu är det väl inte så att Leif GW Persson nödvändigtvis drar rätt slutsatser, han kan mycket väl ha fel och han har inte mer insyn än vad vi andra har. (Antagligen faktiskt lite mindre.)
Men att det med ”högst sannolikhet en hemlig förälskelse” är faktiskt inget som Leif GW Persson sagt, och om han hade sagt så så hade han förmodligen haft fel. Däremot håller jag med honom när han säger så här:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21222896.ab
Välkommen tillbaka till tråden om två veckor igen. Hej då.
Jag sprang också själv, när jag var 20 år. Men det hände inte sällan att jag även gjorde det med kompisar eller pojkvän. Tills ett par år innan det (tills jag flyttade hemifrån), så sprang jag ofta med min pappa. Det hade vi gjort i princip i hela mitt liv, sedan jag var liten.
Jag fick känslan av att Ida och hennes mamma kanske brukade motionera tillsammans, när hon var hemma. (Innan Ida flyttade till Umeå.) Och att mamman därför undrade varför Ida ville springa själv. Varför annars vara "rädd" för att mamman skulle springa ifrån henne? (Om mamman inte brukade träna)
Om Ida alltid velat springa själv, då hade det ju inte varit konstigt för mamman, och därmed kanske inte mamman hade verkat förvånad över detta. Joggningen kanske var ett gemensamt intresse för dem, precis som många andra har.