2015-09-03, 21:59
Medlem
Socialkonservativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Trams. Ditt knep här är att förringa alla människors upplevelser om att makteliten med massmedia går till gemensam storoffensiv på en och samma dag, och inte se något problem i detta, där den verkliga meningen med det hela i vanlig ordning är att trycka till det ökande antalet sverigevänliga. Svenska massmedia är ju en del av makthavarna och borde granska sig själva, eller bäst av allt, lägga ned helt och låta "hatsajterna" ta över.

All världens media hår på gemensam storoffensiv pga situationen som under den senaste veckan urartat helt. Bilden var ett "lyckligt" sammanträffande. Svensk media hoppar bara på tåget.
Citera
2015-09-03, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Diskussionen finns i hela Europa. Det är inte bara i Sverige som det döda barnet hamnade på löpsedeln. Krisen i Ungern har trappats upp den senaste veckan. Det tillsammans med denna bild har gjort att media över hela världen börjat skriva mer om det. Svensk media hoppar bara på tåget.

Visst är det synd på flyktingar. Det finns inget problem med att beskriva det.

Jo för man vinklar och säger inte sanningen
Citera
2015-09-03, 22:02
Medlem
Socialkonservativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashflash987
Jo för man vinklar och säger inte sanningen

Jag har inte följt med i rapporteringen särskilt mycket. Att belysa flyktingsituationen är inte att vinkla. Om man däremot börjar blanda in svensk invandring i det hela och försöker framställa det som att svensk invandring är lösningen på problemet, ja då vinklar man definitivt.

Att bara belysa flyktingsituationen, nej, det är inte att vinkla.
Citera
2015-09-03, 22:02
Medlem
Durcherrss avatar
Medier, EU, föreningar och till och med fotbollsklubbar har nu en samlad kampanj för att "ta hand om" den nya massinvasionen. Det är en samlad kampanj utan sällan skådat slag. Jag tror att det är för att den internationella judiska maffians främsta mål nu är att öka trycket så mycket som möjligt innan de europeiska befolkningarna röstar på invandringskritiska/nationalistiska partier. Om Europas befolkningar hinner bli minoritet innan nåt invandringskritiskt parti får inflytande så är mission accomplished.
Citera
2015-09-03, 22:05
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klorex

Jag lyssnade till delar av programmet. Bl.a. Anders Lindberg. Trots att jag är någorlunda bekant vem han är, hur han brukar argumentera och även låta i radio, så slog det mig den här gången att karln måste vara galen. På riktigt galen. Kom på mig själv att stå i köket och fundera på om Anders jävla Lindberg har fru och barn, och hur den vardagen i så fall ser ut.

Det är väl egentligen inget konstigt. Stolliga människor är en del av livet. Men det här utspelar sig i P1 - public serviceradions seriösa kanal - och i det mest seriösa programmet. I public serviceradion är den vansinnige auktoritet.
Citera
2015-09-03, 22:10
Medlem
Får se om de nämner den verkliga orsaken till flyktingkrisen i Mellanöstern. Att USA & EU bombade bort diktaturer för att införa demokrati. I Irak lät man kurder / shiamuslimer förtrycka den sunnitiska minoriteten och när islamister valdes genom demkratiska val i Egypten såg man till att störta denna president.

Efter detta insåg islamisterna att enda vägen till makten är med våld och ur denna askan steg ISIS.

Som grädde på moset var man också nog korkad att stödja islamisterna att störta Khadaffi och således öppnat "helvetets portar" med flyktingar från Afrika -> Sydeuropa. Idioter till ledare...
Senast redigerad av Zamenis 2015-09-03 kl. 22:14.
Citera
2015-09-03, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Aldrig någonsin trodde jag att det skulle komma att bli en sådan hets från media om invandringen och flyktingar. Hetsen om alla flyktingar och hur vi måste ta hand om dom på aftonbladet har nu blivit psykotisk. Fan en tredjedel av sida är om att stödja flyktingar, och till det har man lagt till intervjuer med invandrare, och bilder på allt. Alltså med detta MÅSTE folk tröttna. Media är som Jehovas vittnen som trycker sitt skit i ansiktet på folk. Av samma anledning som Jehovas vittnen är avskydda så börjar nu folk att avsky media och denna sanslösa hets om hur vi måste hjälpa hela världen och hur alla måste komma till Sverige.

Media skapar enorm konflikt i samhället, och åtgärder måste införas för att få stop på deras marxistiska vansinne.
Nyliberal ordning genom kaos. Den nyliberala anarkin ger då försvarsanledning genom militärt ingripande. Som påpekats otaliga gånger gör vänsterextremismen, "public service" och liberala krafter gemensam sak i globaliseringsagendan, om än med olika motiv. Vänstern kan aldrig bli livskraftig om den inte parasiterar på en tillräckligt stark värd, som emellertid inte är stark eller samlad nog att ta död på vänstern. Vänstern är liberalernas nyttiga idiot.

Kristendomen i svensk tappning är ett dåligt skämt. Även den reformerande katolicismen visar svaghetstecken. Bejakande av svaghet kräver en viss karaktärsstyrka, men inte om svagheten är en brist på förutseende eller ett viktigt incitament till förbättring. Det förbättringsområdet, nya målet, skulle kunna vara en diffus modernitet. För att inte säga progressivitet. Feminismens oxytocinförgiftade mödraomsorger för gökungar, parasiter och våldtäktsmän är ett stort hot mot västerlandet.

Den kulmination av mediekriget vi ser sedan semestern tog slut för för ett par veckor sen är en kraftsamling av axelmakterna, i huvudsak Bonnierägda medier och "public service" (som likt numerären invällande migranter når ständigt högre nivåer i sin extremism); efter att ha hamnat i reträttposition mest påtaglig under sommaren hoppas de på att återvinna en tidigare jämvikt. Anfallets kulminationspunkt - för att prata von Clausewitz - torde komma snabbt och med ringa utbyte. Axelmakternas terrorvälde har nämligen förlorat territorium och förbindelselinjerna har krympt. Axelmakternas, demokratofobernas skrivbordsgeneralmalajer sitter i sina redaktionsbunkrar och hoppas på vändning i kriget.

Ett försvarskrig är i längden ett svaghetstecken. En motstöt, ett positivt mål behövs. Så länge försvaret är vinnande, t ex genom ökat folkligt stöd och opinionsframgångar för SD, så har inte försvarets kulminationspunkt nåtts. Segerns kulminationspunkt i mediekriget kan komma efter många år genom generationsväxlingar, teknologiska landvinningar och förändrade konsumtionsmönster eller helt enkelt ett sargat Sverige FUBAR; mediehegemonin har gått i pension eller utmönstrats från marknaden. En mer ärorik seger är vedergällningens glänsande penna .

Citera
2015-09-03, 22:12
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klorex
Jag läser tråden dagligen men kommer sällan med inlägg då jag anser att min litterära förmåga inte står i proportion till andra skribenter. Man ska veta sina begränsningar.
Jag har all respekt för de intelligenta skribenterna i denna tråd. Ingen nämnd o ingen glömd.

Nåväl, som trogen lyssnare av studio 1 på P1 16:00 - 18:00 hörde jag dagens vänsterpropaganda.

Vi fick först höra de förfärande orden från Viktor Orbán (Ungerns premiärminister):

Why do you come here? Why do you come here from Turkey, it is a safe country. This is not a Europe problem. Germany is to blame why there are so much refugees coming here, since
they promise welfare for anyone from Syria (eller vem som helst som hävdar att de är därifrån *mitt eget inlägg*). Han borde kanske ha nämnt Sverige också, då vi gör samma sak.

Sen skulle detta diskuteras och i opartiska SR bjuder man då in två vänsterdebattörer som tycker likadant, Anders Lindberg och Heidi Avellan.

Naturligtvis blir det ingen debatt utan fokus läggs på hur illa det är ställt med Ungern. De hade ju folk som lämnade 1956. Då borde de väl vara öppna för massinvandring.

Nu är jag inte i den åldern att jag minns 1956 men jag har läst lite modern historia (och desto mer riktig historia, dvs det som hände innan 1800). Ungern är ett Europeiskt land
med en rik historia som kanske inte får plats i den här tråden men det man kan säga är att de var på samma sida i WW2 som axelmakterna (då de kände ett stort och verkligt hot från
Ryssland) men eftersom de vägrade att deportera judar så blev de annekterade av Tyskland på våren 1944. När de blev "befriade" av ryssarna så tillsatte de (Stalin) en regering och gjorde en
nisse vid namn Zoltán Tildy till regeringschef. Det var så klart en marionettregering och jag gissar att få Ungrare ville ha det så. En del valde att lämna landet och eftersom de
kunde göra nytta i krigsdrabbade grannländer eller industrinationer som Sverige och England så hade de stora möjligheter att sticka.

Nu ska jag inte vara den som är den, men jag hävdar att det här inte är riktigt samma sak som dagens migration. Denna diskrepans tas dock inte upp i Studio 1.

Därefter följer ett ännu märkligare repotage, om man som jag är en kritisk lyssnare.

Här kommer ett repotage om Danmark där det hävdas att det finns en folkrörelse som vill ha mer invandring. Just när SR´s reporter är där finns inga i lokalen men de ska tydligen ha
12000 medlemmar. En kvinna som jag dessvärre tappat namnet på förklarar glatt att eftersom Danmark är ett rikt och stabilt land så borde de kunna ta emot många fler flyktingar.

Att folkrörelsen i Sverige som vill minska invandringen är ungefär 3,5 miljoner människor (56% av den röstberättigade befolkningen) har inte triggat SR att sända ett repotage...

Som medveten Youtube-konsument blir jag lite paff över att denna lilla darrning på oceanen renderar ett uppslag i Studio 1 emedan Hjernevask i NRK inte fick en stavelse.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Hjernevask_(TV-program)
Vad kan nu detta bero på? Kan det vara så att programmet belyste biologisk forskning som slog hål på genusvetenskapens alla forskningsrön? Mja, jag vet inte. Jag vet dock att de
Norska statliga stöden för genusforskning drogs in efter att programmet sänts i NRK.

Sen gör de ett "allvarligt" försök att ta reda på hur det ser ut i andra nordiska länder. Först ut är Finland. Anna Landelius intervjuas om situationen i Helsingfors. Intervjuaren
i Studio 1 säger att när man sitter på tunnelbanan i STHLM så känns det som om man har hela världen på plats, hur känns det i Helsingfors. Finns det en mångkulturell känsla?

Anna stakar sig... Helsingfors är ju en mycket mindre stad än Stockholm... Sen finner hon sig och säger att jo visst, här finns den underbara mångokulturen också.
Här kan man ju köra lite besvärande fakta. Finland tog emot 3620 flyktingar förra året, mot 81 180 för Sverige. Det roliga är att de skyller detta på att flyktingsmugglarnas
vägar antagligen inte går förbi Finland.
Jag är inte finsk, men jag vet att de inte skäms för nationell stolthet. Jag hörde tidigare på radio att de i år har 15 000 asylsökande och att de väller in. Jag är inte besläktad med Saida
men förutspår att det här kommer föranleda vissa förändringar i Finsk politik. De kommer stoppa inflödet, trots Svenska politikers försäkran om att det är omöjligt pga internationella
konventioner som uppenbarligen ingen annan följer.

Men det blir ännu bättre. Därefter intervjuas en apologet från Lettland, som uppseendeväckande nog är konsult för UNHCR (de kanske borde kolla varför i helvete de betalar lön till den
här killen). Han säger att Lettland tar emot 375 asylsökande i år, vilket är, enligt honom, jättebra eftersom de sen 1998 bara tagit emot 200 st.

Intervjuaren frågar lite om vad det kan bero på men får inga raka svar. Det är okej för SR. Så länge det inte motsäger deras agenda så behöver man inte ha svar på frågorna.

Jag känner för att starta en blogg o skriva referat om dagens studio 1... Det är så mycket att berätta om...

/Klorex (blanda inte med socker)

Tack för sammanfattning! Min psyke klarade bara av några minuters lyssning varför en nykter analys som denna passade mig alldeles utmärkt.

ps
Ditt inlägg platsar givetvis bland övriga eminenta skribenter i den tråd detta inlägg flyttats ifrån.
Citera
2015-09-03, 22:14
Medlem
Lobengulas avatar
Javisst är det all-in, inte bara i vanlig media.

Man kan se en tydligt ökad aktivitet även här i Flashback. Konton som knappt varit aktiva postar plötsligt massor i I&I och M&J. GIILAB har fått nya duracellbatterier.

Det är nog inte helt otroligt att diverse organisationer har gått ut med uppmaning att nu ska vi ta fajten med dödsknarkarrasisterna på Flashback. Nu verkar det gå lite sådär med framgången
Citera
2015-09-03, 22:22
Bannlyst
Vilken flopp SVT detta var något för dom redan frälsta!

Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Javisst är det all-in, inte bara i vanlig media.

Man kan se en tydligt ökad aktivitet även här i Flashback. Konton som knappt varit aktiva postar plötsligt massor i I&I och M&J. GIILAB har fått nya duracellbatterier.

Det är nog inte helt otroligt att diverse organisationer har gått ut med uppmaning att nu ska vi ta fajten med dödsknarkarrasisterna på Flashback. Nu verkar det gå lite sådär med framgången

Nu kan man slappna av jag trodde att efterdebatten i TV 2 skulle vara nyanserad men det sitter bara folk i studion och i princip föreläser om sina olika områden för att rädda flyktingen. Mänskliga rättigheter ligger som en grundbult och det är en fin Vision men ingen lag.

De länder som sitter i säkerhetsrådet skiter i princip i Syrien eller att Sverige leker bror duktig nu kan man gå till sängs för att orka med att jobba i morgon.
Citera
2015-09-03, 22:22
Medlem
Jag ska komma med en av mina kortaste kommentarer i min posthistoria för att beskriva effekten av att trycka ner flyktingeländet i halsen på oss.

Compassion fatigue.
Citera
2015-09-03, 22:24
Medlem
johnny_viciouss avatar
Nu börjar det dra iväg åt rätt mycket OT igen. Var vänliga håll er till att diskutera medias storsatsning på flyktingmisären. Inte flyktingmisären i sig, det finns det andra trådar för.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in