2015-09-03, 12:07
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Hon har snarare blivit mer relevant än någonsin då fler har hittat till hennes texter.

Sedan försökte visserligen media och EXPO karaktärsmörda henne, men kan författaren Liza Marklund vara elöverkänslig och ändå ses som en duktig skribent och stor opinionsbildare, så kan nog "Julia Caesar" det också.

Inte visste jag att Marklund var elkänslig. Hur skriver hon sina böcker då? För hand?
Citera
2015-09-03, 12:09
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chozo
Hur mår den besudlade sekatören i allt det här?

Går ju göra sig lustig över detta, men går man in på någon annans tomt och börjat flytta runt någon annans trädgårdsredskap så tar man sig rätt stora friheter. Lägg även till fönstertittningen och det långa kvardröjandet på tomten så skulle jag inte bli förvånad om detta bedöms som ofredande av en domstol.
Citera
2015-09-03, 12:13
Citat:
Ursprungligen postat av ddddg
Om något så är väl uthängningen bevis på att det hon skrivit är mer relevant än någonsin. Jag hade själv inte läst JCs texter innan idag. Jag får väl tacka Expressen för att de oavsiktligt gav mig all denna rekommenderade läsning.

Det kommer säkert att bättra på din världsbild genom att läsa lite kamp och propagandaartiklar. Om hur onda osynliga krafter har hållt tillbaka din förmåga att uppfatta verkligheten.
Senast redigerad av pe11e 2015-09-03 kl. 12:19.
Citera
2015-09-03, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Vänta nu varför är det okej att hon hänger ut folk som inte delar henne värdegrund? Att journalister blivit hotade och tystade av trakasserier pga att hon har hängt ut dom?

Jag har väldigt svårt att se hur man kan "hänga ut" en känd journalist som inte arbetar under anonymitet.
Vem har lyckats med att tysta journalister?
Citera
2015-09-03, 12:17
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurynomos
Knappast märkligt då Ola Sigvardsson är, eller åtminstone har varit, kommunist.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ola_Sigvardsson

Dessutom verkar PO Ola Sigvardsson ogilla anonyma bloggare mycket kraftigt:

Citat:
Pressombudsmannen varnar för en utveckling som kan få konsekvenser för yttrandefriheten.

Pressombudsmannen Ola Sigvardsson är bekymrad över att svenskar vänder sig till sajter som drivs av politiska motiv i stället för journalistiska ambitioner.

– Traditionell journalistik präglas av en vilja att förutsättningslöst söka efter sanningen och göra det så gott det går. De här andra sajterna kännetecknas av att de har en politisk agenda, säger Ola Sigvardsson.

– Yttrande- och tryckfriheten är något som vi inte kan ta förgivet.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/fr...ramat-pa-natet

Sedan bör det påpekas att PO inte är en neutral myndighet eller liknande:

Citat:
"Pressombudsmannen, egentligen Allmänhetens Pressombudsman, inrättades 1969 och tillsätts av publicistbranschen för att övervaka pressetiska frågor. Ombudsmannen behandlar anmälningar och kan efter utredning överlämna ett ärende till Pressens Opinionsnämnd (PON)."

"Pressens Opinionsnämnd (PON), bildad 1916, är en av tidningsbranschen inrättad organisation för självgranskning."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Pressombudsmannen
https://sv.wikipedia.org/wiki/Presse...ionsn%C3%A4mnd

Det är mediefolk som granskar sig själva!

Och att PO är en (fd?) kommunist gör ju inte saken bättre. Vad tycker en sådan person om en person som "Julia Caesar"?
Senast redigerad av -Info- 2015-09-03 kl. 12:27.
Citera
2015-09-03, 12:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gdanzigsk
När har en SDare någonsin skridit till verket med sina hot? Om de hade hotat nazister eller mc-gäng så skulle det bli betydligt farligare men handlar det bara om sverigedemokrater. Jag ser våldsvänstern som betydligt farligare och stora delar av den smider säkert redan planer hur de ska "straffa henne".
Hört talas om Breivik, Mangs eller Ausonius?
Citera
2015-09-03, 12:19
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alphapappa
Julius Cesar verkar vara en riktigt gnällkärring, det här var första gången jag besökte hennes blogg... Jösses vilken konspiratorisk bitter människa.

Maken till konspiratorisk nutcase har sällan skådats i Sverige.

Tror hon på chemtrails, Area 59 och att 9/11 var ett insider-jobb oxå?

Det som saknas är ju ett datum för när välden skall gå under, sedan är hon komplett.

Rätt att hänga ut henne, man ska inte sitta och opinionsbilda bakom ett alias.

Varför? Det finns massor av anonyma opinionsbildare på nätet som inte har blivit avslöjade och uthängda. Tycker du att alla ska gå hennes väg eller gäller det bara vissa? Ingen anonymitet alls på nätet?
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Inte visste jag att Marklund var elkänslig. Hur skriver hon sina böcker då? För hand?

Nä. Det går att skärma av strålningen på olika sätt:

Citat:
Liza Marklund: "Jag har tidigare i höst, efter mycket tvekan, bestämt mig för att berätta att jag är diagnostiserad stråltant. Det betyder inte att jag sitter ute i skogen med en foliehatt, utan att alla mina datorer, mitt kontor och min bostad är sanerade från elektromagnetiska fält."

http://www.expressen.se/kronikorer/l...kt-experiment/
Citera
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Jag har väldigt svårt att se hur man kan "hänga ut" en känd journalist som inte arbetar under anonymitet.
Vem har lyckats med att tysta journalister?

Hon lade upp jobbnumret på nätet. Så blev då den stackars journalisten nedringd och hade flera helvetesnätter.

Men jag får inte ihop det. Varför stängde han inte av arbetsgivarens mobil?
Citera
2015-09-03, 12:20
Medlem
narkoluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chozo
Hur mår den besudlade sekatören i allt det här?
Ja, frågorna är många!!
Ollade Orrenius sekatören?
Får hen en guldspade nu?
Varför skriver Olsson som en kratta?
Citera
2015-09-03, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Hon lade upp jobbnumret på nätet. Så blev då den stackars journalisten nedringd och hade flera helvetesnätter.

Men jag får inte ihop det. Varför stängde han inte av arbetsgivarens mobil?
För att arbetsgivaren kan behöva få tag i honom?
Citera
2015-09-03, 12:22
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Ja, jag tycker inte att det är okej att trakassera journalister eller politiska kommentatorer, oavsett sida.

Däremot verkar de flesta av JC's sympatisörer tycka det är okej att hon har odemokratiska metoder, medans det är jättehemskt och fel om någon annan har det.
Det är samma skit för mig. Politiska kommentatorer. Finns ingen som helst principiell skillnad.

Den enda som är förlorare är det politiska debattklimatet, knappast någon av de inblandade aktörerna, då dom är av exakt samma skrot och korn.
Påstår man något annat är man ju kraftigt partisk eller bara naiv.

Vad svamlar du om? Det var ju hon som blev trakasserad av journalisterna, vilket var anledningen till att hon skrev om det överhuvudtaget. Har du ens läst texten?

Vad har JC gjort som är "odemokratiskt" om jag får fråga? Du verkar inte riktigt förstå innebörden av ordet, vad det verkar.

De som är förlorare är regim- och invandringskritiker som JC, vilket i förlängningen betyder att "debattklimatet" blir lidande. Men det är ju helt uppenbart bara den ena sidan av debatten som är lidande part. Stödjer du etablissemangets åsikter, så har du absolut ingenting att förlora i dagsläget.
Senast redigerad av CannonDorf 2015-09-03 kl. 12:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in