2015-09-03, 12:09
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimpie
Det framgick inte när jag ringde upp tyvärr.

Vad har du för ålder då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Det där var nog bara ett svepskäl till morsan för att få springa ensam. Det framgår ju att Ida begav sig till motionssåret för att köra ett riktigt tufft pass. Med morsan i släptåg hade hon nog knappt ens blivit svettig. Hon ville träna hårt. Hon begav sig ju upp i "öglan".
det skulle alltså varit ironiskt -från Idas sida. Men hennes mamma hade ju inte fattat det.. konstigt.
Citera
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Observera att personer som frivilligt lämnat prov i ett ärende och som inte är misstänkta för något brott inte registreras i något register. Dna-profilen används bara för det syfte det togs, dvs. i det specifika ärendet och inget annat.

http://nfc.polisen.se/kriminalteknik/biologi/dna-register/

Jag envisas med att jag tror man kan vägra topsning. Vad stod det i polisens SMS?
Citera
2015-09-03, 12:10
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Det framgick inte när jag ringde upp tyvärr.

Hörde du till det åldersspannet? Ska du topsas?
Citera
2015-09-03, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Hörde du till det åldersspannet? Ska du topsas?
Jag tillhörde åldersspannet och skall topsas nån gång under nästa vecka.
23-24 år gammal är jag
Senast redigerad av kimpie 2015-09-03 kl. 12:14.
Citera
2015-09-03, 12:13
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Jag tillhörde åldersspannet och skall topsas.
23-24 år gammal är jag
Vad stod det i SMS. Var du tvungen att lämna prov?
Citera
2015-09-03, 12:14
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Det kommer komma ut förr eller senare. Är det inte viktigare för anhöriga att GM grips?
Det får du fråga dem, de kanske inte orkar med braskande löpsedlar med detaljer om vad som hänt deras dotter och syster ännu.
Ser heller inte riktigt hur det skulle underlätta att få fast en GM, DNA har de, de som utreder vet vad som skett.
Mest nyfikna småpervon här som vill gotta sig och dra en handtrall i pojkrummet tror jag, därav suget efter detaljer.
Citera
2015-09-03, 12:15
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ja, det rör ju sig förmodligen om en överfallsvåldtäkt där offret dog. Vilket är ovanligt. Om man betänker att det begås mellan 3-400 överfallsvåldtäkter per år i vårt land.
Det kan ju också vara så att det i första hand var rejält övervåld som karakteriserade detta fall och att en eventuell våldtäkt så att säga kom i skymundan.

Polisens uttalande om att man utifrån fyndplatsen kunde ana vad det var för typ av GM tyder kanske på det. Liksom det faktum (om det nu stämmer) att den person som fann kroppen fick tas ut tjänst.
Citera
2015-09-03, 12:16
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Bor i runby och fick precis ett SMS från polisen. De vill topsa alla killar i ett visst åldersspann i Runbyområdet.

Det där låter ju ändå ganska positivt. Det kan betyda att det finns vittnesuppgifter som är intressanta och som polisen nu har ringat in. Olika personer kan ha lämnat uppgifter på att de sett en kille i ungefär den här åldern röra sig i spåret vid tiden för händelsen.

Min gissning bara. Skulle vara intressant att veta i vilket åldersspann det rör sig om. Men det är nog ingen uppgift som man ska skriva om här i tråden förrän topsningen är färdig. GM läser säkert här, om han kan svenska tillräckligt.
Citera
2015-09-03, 12:16
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Mass-topsningen är naturligtvis en bra metod.

Men jag är litet undrande över att den bara (eller i huvudsak?) verkar appliceras på män från Upplands Väsby. Som jag tidigare nämnt så tar det mindre än en timme att per mountainbike/terränggående cykel nå området från flera närliggande kommuner.

Man får hoppas att polisen har detta i bakhuvudet.
Men det måste väl ligga med bakom än så? Nog finns det andra sätt att få ha sex än att cykla några mil, lägga sig i bakhåll i ett motionsspår, och sedan våldta och mörda en ung kvinna. Det kan ju innebära flera dagars väntade till ett lämpligt offer dyker upp.
Undrar om polisen undersökt skoavtryck på platsen, och om dessa leder därifrån? Kanske till en parkeringsplats där man kan hitta däcksavtryck, sånt kan leda framåt i utredningen. En spårhund borde väl kunna hitta nåt.
Gissar att G.W. Persson har lite åsikter om polisarbetet idet här fallet...
Citera
2015-09-03, 12:19
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Men det måste väl ligga med bakom än så? Nog finns det andra sätt att få ha sex än att cykla några mil, lägga sig i bakhåll i ett motionsspår, och sedan våldta och mörda en ung kvinna. Det kan ju innebära flera dagars väntade till ett lämpligt offer dyker upp.
Undrar om polisen undersökt skoavtryck på platsen, och om dessa leder därifrån? Kanske till en parkeringsplats där man kan hitta däcksavtryck, sånt kan leda framåt i utredningen. En spårhund borde väl kunna hitta nåt.
Gissar att G.W. Persson har lite åsikter om polisarbetet idet här fallet...

I det här fallet är det kompisar till GW som utreder. Där med blir det ingen kritik.
Citera
2015-09-03, 12:19
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pejjninthuess
det skulle alltså varit ironiskt -från Idas sida. Men hennes mamma hade ju inte fattat det.. konstigt.

När man befinner sig i chocktillstånd, så kan man nog börja vrida och vända på det mesta som har sagts och gjorts och hitta konstigheter i det. Så tror jag. Men jag kan ha fel förstås när det gäller Idas mamma. Jag gissar som alla andra här i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in