2015-08-24, 22:14
Medlem
Faukess avatar
Jag har alltid haft problem med akne sen puberteten.
Jag har testat det mesta för att få bot på det och inget har hjälpt, vissa av de dyrare märkena har till och med gjort det värre än innan.
Sen testade jag Basiderm från apoteket som är som ett sorts skum med tillhörande återfuktare.
Funkar hur jävla bra som helst och har/får inte en finne sen dess.
Räcker väldigt länge också och priset är överkomligt, ungefär 300 för både rengörande och återfuktare.
Citera
2015-08-24, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kortspelet
Jag tror Bulldog diskuterats tidigare i tråden

Gick tillbaka ett par sidor men hittade bara någon enskild person som blivit missnöjd med det. Söker vidare då, antar jag.
Citera
2015-08-24, 23:28
Medlem
bockyboats avatar
Jag kör nästan uteslutande på Dermalogica-produkter som jag klickar hem från Jersey Beauty Company. Dyrt, javisst, men de håller hög kvalitet. Blandar ut fuktighetskrämen med solskyddsfaktor 50, som jag använder året om för att motverka att huden tar skada av solen. Återfuktar även med en mist flera gånger om dagen. Peeling en gång i veckan. Till kvällen använder jag en retinolkräm samt en starkt återfuktande nattkräm.

Utöver det bojkottar jag sockret helt, äter nyttigt (stora mängder grönsaker och bär) samt kosttillskott, däribland MSM, Collagenpulver och Carnosin Forte.

Men visst, det kostar. Jag lägger några tusenlappar i månaden på sånt. Jag anser det dock vara värt det och jag får väldigt ofta komplimanger för min hy.
Senast redigerad av bockyboat 2015-08-24 kl. 23:30.
Citera
2015-08-27, 19:40
Medlem
dutys avatar
Någon som sitter på en rekommendation vad gäller face wash? Vill ha en enkel och icke irriterande sådan.. Jag kan bli oljig from time to time, men inget överdrivet.
Citera
2015-08-27, 20:01
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bockyboat
Blandar ut fuktighetskrämen med solskyddsfaktor 50, som jag använder året om för att motverka att huden tar skada av solen.

Här tror jag att effekten blir ordentligt försämrad om man blandar ut med något annat! Ska kolla upp var jag läste det
Citera
2015-08-27, 20:26
Medlem
bockyboats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Här tror jag att effekten blir ordentligt försämrad om man blandar ut med något annat! Ska kolla upp var jag läste det

Det är en koncentrerad specialkräm (booster) som är till för att man ska blanda den med fuktighetskrämen jag använder (samma märke; Dermalogica).
Citera
2015-08-27, 21:58
Medlem
siisters avatar
jamen dåså! då behöver jag ej oroa mig över din hy
Citera
2015-08-27, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonVanberg
Vad har ni för erfarenhet av Bulldog? Använt alltifrån Kiehls till Clinique tidigare, men då jag hört bra saker om Bulldog beställde jag en moisturizer för 130kr nu. Jag är 19 år gammal, för övrigt.

Det kanske framstår som en konstig eller dum fråga, men har nyligen fått upp intresset för grooming och skincare och är fortfarande oerfaren inom området.

Bulldog är väldig basic och funkar om du har "normal hy", kör på den om det fungerar för dig. Vill du vidareutveckla ditt intresse får du nörda ner dig i kemi och hur kroppen(huden) fungerar, för det är vad hudvård handlar om i grunden, hur olika krämer är sammansatta och vad de olika ingredienserna ( ända ned på molekylär nivå) fyller för funktion i huden.
Citera
2015-09-03, 13:43
Medlem
Hej

Har någon provat Basiderm från Apoteket? Är den bra?
Citera
2015-09-03, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojojake
Huden påverkas ju inte bara av vad vi smetar på den utan också i stor grad av vad vi äter, hur mycket vi sover, stressar, röker/dricker och motionerar. Själv har jag en ganska känslig hy men den mår helst klart bäst när jag äter schysst och får tillräckligt med sömn. Då min hy är relativt känslig så kör jag peeling med måtta, men alla hudtyper reagerar ju olika på det: www.binolino.com/?p=107. Kör mild ansiktsrengörning morgon och kväll om jag inte är för trött. Och sen kör jag en fuktighetskräm med lätt solskydd (samma hela året).

Innan jag körde ansiktskräm regelbundet så var min hud väldigt torr på vintern framför allt. Kändes lite som att köra en motor utan olja. Gissar att slitaget blir rätt högt då.
Ja, huden påverkas definitivt av det vi äter.

Jag föreslår att du kör med keemisk peeling istället för "physical" (scrubs). Det är mildare mot huden.

Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Hej

De har flera olika produkter. Vilken menar du?
Citera
2015-09-14, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Hej

Jag har provat deras återfuktare, typ ansiktskräm. Köp inte den! Verkligen inte bra för mig iaf. Var solskydd i, och det kändes verkligen som att smörja in sig med vanlig solkräm. Och när liiiiite kräm kom nära ögat( typ svett efter en promenad) sved det som fasen i ögonen. Och ja, funkade inte mot finnar, btw.
Citera
2015-09-17, 17:24
Medlem
Vad har hänt med min hud , jag brukade rengöra och använda fuktkräm huden brukade bli fin och len .

Nu använder jag samma produkter men huden blir mer slitet och skitigt ?

Hjjjjjjääääälp .

Jag har användt clinique herr serien .och de har funkat bra nu blir det skitttttt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in