Citat:
Ursprungligen postat av
Maya35
Jag tycker att det är ganska tydligt att det finns flera spår i det här fallet. Dels blodspår men även annat dna-spår och på olika ställen. Om det enbart handlade om spår på handsken? Varför kan balten inte förklara det? Han tog upp handsken. Det är något annat han inte kan förklara.
Jag håller med om att tjejerna är lika till utseendet. Men de är också ett ganska vanligt utseende.
Jo, självklart är de lika som blonda långhåriga unga tjejer.
Men det är inte där likheten finns.
Likheten finns i att två mördade personer hittats, båda var först försvunna. Sedan hittades de mördade. Det är alltså där du bör se likheterna.
Två personer mördas alltså på samma sätt.
och då är det inte längre tal om "två blondiner är lika".
För mord på okända har sällan likheter om det inte är just seriemördare inblandade.
Mordplatsen är samma, i utkanten av ett samhälle, där få människor kan störa.
Där en mördare kan ha spanat och kartlagt några dagar före den slå till.
Båda gömdes undan.
De flesta som "råkas slå ihjäl" blir liggande där de faller.
Men de som planerat, eller vill göra "mer" drar bort dem, gömmer dem.
Därför fanns bilar inblandade i båda fallen.
Jag menar att likheterna är så pass nära ändå att polisen verkligen borde kolla upp detta. Oavsett vad de tror. För det finns en viss risk ändå med likheter vid mord.
Tänk bara skräckscenariot med en seriemördare som går lös. Som aktivt jagar unga långhåriga blondiner.
Om polisen hade vetat det hade de kunnat uppmana sådana tjejer att vara uppmärksamma om de befinner sig i utkanten av byar ensamma, och kanske känner sig iakttagna.
Och vad menar du med att balten inte kan förklara något?
Det är åklagaren som säger det. Det är inte balten som säger att han inget kan förklara.
Vi vet ju inte ens vad det är han sägs inte kunna förklara.
Och fortfarande finns det ändå inget - inget - bindande bevis.
Det vet vi för att han inte blivit åtalad.
Polisen har verkligen dragit ut på analyserna i det längsta, i förhoppningen att kunna hitta åtminstone något litet pyttespår. De har tex lämna tillbaka andra bilar och spår och "misstänkta" de analyserat så fort de fått negativt svar tillbaka. Men angående balten så har de bara fortsatt. Tjatat på teknikerna att göra om, göra grundligare, göra en gång till etc.
Säger det inte dig något?