2015-09-03, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Den skyldige hade ju inte behövt nöja sig med att resa hem till Litauen, han hade fått en respit att planera längre flykt. Kvarlevorna hittas alltid, förr eller senare.

Till vilket land tror du han kan fly?
2015-09-03, 02:22
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Här är en nyhetsrapport + video daterad söndag den 8 Juni, alltså från dagen efter Lisa försvann.

Det finns en del intressant info och bilder från dag 2 i detta fall:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20929434.ab
Delge oss de detaljer som du finner intressanta.
2015-09-03, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Ingen aning om detta rent personligen, men det kan ju stämma ifråga ett mord.
Det motsäger ju dock inte att han skulle kunnat vara inblandad i Lisas dödsfall genom en motorfordonsolycka, och därefter fått hjärnsläpp och försökt gömma kroppen?
Jag tycker det lutar åt ett rent lustmord, utan att ha något att gå på mer än en känslomässig sammanfattning av vad jag har läst och hört om detta fall under ett par månader. Tar gärna på mig en stor dumstrut om jag har fel.
2015-09-03, 02:24
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Till vilket land tror du han kan fly?
Det är ointressant. NB valde att stanna kvar och vandra runt bland Missing People, poliser och fynd omkring mordplatsen. Varför?
2015-09-03, 02:28
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Det kanske inte var i PU de frågade MGM mor om hur han var, som liten/ung. Var GT månne som intervjuat MGM mor. NB har alltid varit så skötsam och aldrig varit i bråk osv.
En allt för auktoritär uppfostran kan slå bakut på ett eller annat sätt förr eller senare. Det skulle inte förvåna mig om MGM mamma var åt det hållet.

Men mamman var ju inte tillfrågad i denna undersökning.
2015-09-03, 02:41
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Delge oss de detaljer som du finner intressanta.

Det är mest svar på info som diskuterats angående vilka byggnader som blev avspärrade + info att polisen INTE sökte efter Lisa på natten mellan Söndag och Måndag men fortsatte indre spaning på natten + info att ett tiotal polis enheter, MED hund, på söndag kväll finkammade det närmaste området kring kaféet.
2015-09-03, 02:45
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Tror inte det.. Egendomliga uttalanden. Den där LGW förefaller inte tillhöra de skarpare hjärnorna inom den kåren.

Egendomliga uttalanden från åklagare Wennerholm?
Jaså, vad baserar du dina antagande på, de här att han inte är så vass.
Brukar han ha dåligt på fötterna och inte komma till åtal, och om han väl åtalar så brukar han förlora sina mål. Är det så du menar?
Jag har ingen aning om hans historik, och detta är det första fall jag engagerar mig i och skriver.
2015-09-03, 02:51
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Om det inte hade något att göra med vad de sagt i förhör, vad var då anledningen till att de släpptes?

Misstankegraden blev för låg för vidare häktning. De är bara skäligen misstänkta för mord/medhjälp till mord, frun för skyddande av brottsling om jag inte minns fel.
2015-09-03, 03:03
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Angående personutredningen är min känsla att de som utfört den (och alltså varit öga mot öga med NB), liksom hans arbetsgivare AJ och NB:s fru, familj, släkt och vänner, är helt övertygade om att han är oskyldig.
Detta intryck får även den gode GW, polisen i Nya efterlyst och andra förståsigpåare.

Om en psykolog skulle intervjuat den MGM mor om hur hon gått till väga när hon uppfostrade barnen. Skulle jag inte bli förvånad om hen skulle kunna komma med en del teorier, om hur det kan ha blivit så här.
2015-09-03, 03:04
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Angående personutredningen är min känsla att de som utfört den (och alltså varit öga mot öga med NB), liksom hans arbetsgivare AJ och NB:s fru, familj, släkt och vänner, är helt övertygade om att han är oskyldig.
Detta intryck får även den gode GW, polisen i Nya efterlyst och andra förståsigpåare.

Men hallå! Har du inte läst tråden? Personundersökningen är ju bara baserad på NB:s egen berättelse. Läs bak i tråden.
2015-09-03, 03:11
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Men mamman var ju inte tillfrågad i denna undersökning.
Jag inledde med det att hon kanske inte var med.
2015-09-03, 03:23
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Om det var styrkt bortom varje rimligt tvivel att litauern är oskyldig, och att man kan få fram ett resonemang om att det är styrkt att han blöder, spottar och onanerar överallt så har jag ändå invändningar emot att han går lös och inte inlåses på lämplig institution.

För om alternativteoretikerna har rätt i sina teorier om hans spridande av DNA, så kan man ändå inte har en typ som denne Litauer lös.

..och så tjatar jag igen: inte bortom VARJE rimligt tvivel utan bortom rimligt tvivel ( beyond reasonable doubt)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in