2015-09-03, 00:36
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Snyggt skrivet från intervju men länk o källa vem som sagt vad gör din trovärdighet SÅ mycket större.
#zebop har skrivit av mig, och jag skrev vad åklagaren sa i kvällens Nya Efterlyst på TV8.
2015-09-03, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Efter att ha kollat på nya efterlyst (som för övrigt tappat all dynamik när det inte säds live) så måste jag tillstå att LGW verkar lugn som en filbunke inför åtalet. Kanske inte direkt oväntat när han har den samlade bilden och bevisen är överhängande.

Ni som vill att någon annan skall inta rollen som GM bör nog öva på era prestigetal.

Ja, åklagaren gjorde verkligen ett seriöst intryck med full koll på vad han berättade om.

Det är egentligen inte så komplicerat mål juridiskt. Det gäller bara att vara varsam med bevisningen.

Det är som den ene herren på nya efterlyst sa, att det är gripande just för att en flicka på väg hem från arbetet, som inte har något med MGM att göra, kan råka ut för detta öde helt utan egen förskyllan.
2015-09-03, 00:41
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Ni i kåren har alltså tillgång till bevis som vi andra inte har. Kan man se var bevisningen leder i det här fallet så måste man vara klärvoajant. Stämmer ju bra med att du inte skäms.

Clairvoyant? Det finns väl ändå en del uttalanden från åklagare som kan betecknas som sakliga utan att man misstänker att medier har kontaktas. ( dom har nästan alltid fel). DNA t.ex.

Medier brukar säga om försvunna personer i Sverige: hen finns nära vatten, i en skog. Jag ser berg i närheten.
2015-09-03, 00:42
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Ja, han är en sladdertacka, vilket jag har förklarat för de som följer tråden.
Tror du han sköter sitt jobb, är på rätt spår och kanske har fler ess i rockärmen än vad både jag och du tror. Iaf än vad du tror.
2015-09-03, 00:45
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Clairvoyant? Det finns väl ändå en del uttalanden från åklagare som kan betecknas som sakliga utan att man misstänker att medier har kontaktas. ( dom har nästan alltid fel). DNA t.ex.

Medier brukar säga om försvunna personer i Sverige: hen finns nära vatten, i en skog. Jag ser berg i närheten.
Hum....undrar om du inte blandar ihop medier med Medium/klärvoianta personer!?
2015-09-03, 00:47
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Ja, åklagaren gjorde verkligen ett seriöst intryck med full koll på vad han berättade om.

Det är egentligen inte så komplicerat mål juridiskt. Det gäller bara att vara varsam med bevisningen.

Det är som den ene herren på nya efterlyst sa, att det är gripande just för att en flicka på väg hem från arbetet, som inte har något med MGM att göra, kan råka ut för detta öde helt utan egen förskyllan.

Ja det talades ju en del varför fallet har berört så många. Men det ligger nog en hel del i att det handlar om en ung tjej, svensk, söt och sprallig, på en trygg plats, mindre miljö, nytt jobb men också för att det tog så många dagar innan hon hittades och spekulationerna fick härja fritt, hur fan är det möjligt att försvinna på några minuter?
2015-09-03, 00:47
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
"man hittade tillhörigheter till Lisa Holm ganska tidigt då så att säga, i den här ladan, och dels där man senare har hittat andra tillhörigheter, och dels då när man hittade Lisa Holms kropp, så att säga. De här platserna är inte så allmäntillgängliga för vem som helst, utan då blir ju direkt kretsen som man kan titta på ganska begränsad. Det var ju sammantaget med lite andra uppgifter då som vi fick in."

Ladan och där man hittade kroppen är inte allmäntillgängliga.

"Inte allmäntillgängliga för vem som helst".
Jag gissar helt fräckt att det inte rörde sig om låsta eller förbommade platser varje fall.
2015-09-03, 00:48
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Tror du han sköter sitt jobb, är på rätt spår och kanske har fler ess i rockärmen än vad både jag och du tror. Iaf än vad du tror.
De essen ska bli intressanta att se. Han har målat in sig i ett hörn, måste väcka åtal. Förhoppningsvis får vi se essen 23 september.
2015-09-03, 00:51
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Personutredningens uppgift är inte att ta reda på om han är skyldig. Det är förundersökningens, och senare domstols, uppgift.

Nej, dess uppgift är att ta reda på om han kan fungera socialt i frivården vilket ju inte är aktuellt här.
2015-09-03, 00:52
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andram
Min man jobbar i källby på dafgård med bekanta till både Lisa och mgm

Att Lisa hade bekanta på Dagårds kanske du kan förklara närmare?
2015-09-03, 00:53
Medlem
Gusselbys avatar
Katarina W säger i programmet ungefär att vad hon fått höra var att dessa tre litauer har rört sig runt dem som sökte efter Lisa och att de betett sig udda, men att ingen egentligen ville säga så mycket mer.
2015-09-03, 00:54
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Skrev om det tidigare att polisen måste haft något mer att gå på än det som stått i media. Den MGM bl.a fick ögonen på sig iom handsken i ladan, sen när bl.a MGM beteende var inadekvat när MP närmade sig Martorp lade polisen 1+1 och tog in dem till förhör.
Det verkar varit i ett låst utrymme i ladan de hittade handsken, eftersom åklagare LGW (om jag inte minns fel), sa att de kunde ringa in x antal personer som hade tillgång dit, bla MGM.

Tror inte det.. Egendomliga uttalanden. Den där LGW förefaller inte tillhöra de skarpare hjärnorna inom den kåren.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in