Citat:
Ursprungligen postat av
delta2
Jag tycker det är jävligt konstigt att så många fäster så stor vikt vid den här personutredningen . Ännu en person i Nya Efterlyst som drar fram den saken . Det är ju bara den misstänktes egna ord plus att hans arbetsgivare ger honom goda vitsord . Plus lite utdrag ur en del register . Att han skött sitt arbete på ett bra sätt kan ju så vara men AJ känner ju inte till hur han fungerar som person vid sidan av sin jobbroll eller hur han tänker och fungerar i andra lägen . Alla har väl lite av en Dr Jekyll och Mr Hyde inneboende vilket inte alltid är lätt för andra att se . Det har väl visat sig många gånger förut . Och att AJ säger att dom har blivit nära vänner betyder säkerligen inte att de är som ler och långhalm i ett större perspektiv . Det var väl mera sagt ur perspektivet arbetsgivare och en anställd som sköter sitt jobb . I mina ögon säger personutredningen inte ett skit om MGM kan vara skyldig eller inte . Då skulle ju alla uppgifter som MGM lämnad ha verifierats genom att undersöka hur det ligger till och det vet jag att man inte gör vid en personutredning . Man skriver bara rätt upp och ner vad han själv säger .
Jag håller med. Sen kom personen med slutsatsen att han tvivlar, då det inte är troligt att en så förträfflig person som Litauern är gärningsman. Helt otroligt korkat, när det är Litauern själv som tillhandahållit alla uppgifter. Det AJ sa var i princip ingenting för det är inte trovärdigt att de haft ett annat förhållande än att Litauern var anställd och utförde det han skulle göra till belåtenhet.
Det som saknas är skolgång, betyg, intervjuer med lärare eller andra som haft med Litauern att göra. Det var ingen intervju ens med frun. Litauern privatliv och fritidsintressen lämnades därhän. Jag skulle vilja ha information om var han arbetade och bodde i England, och varför han lämnade England för Sverige. En kronologisk lista om var han befunnit sig sedan han började sitt kringflackande arbetsliv hade varit önskvärt, då det kan finnas fler försvunna flickor.