2015-09-02, 23:58
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Från ett inlägg 11 juni.

Källa: http://www.dn.se/nyheter/sverige/lis...revlig-flicka/
När jag igen lyssnar och läser om, känns det som om Lena Svedung får mycket plats i media och formar bilden av vad som hänt och inte har hänt, på ett kanske alltför framträdande sätt. Jag undrar vad Lisas familj egentligen tycker om henne och hennes sätt att gå vidare efter försvinnandet? Jag får också en känsla av en dominerande kvinna som ställer höga krav, hon ringer vid 18.00-tiden varje dag, innan de får gå hem - är det egentligen för att kontrollera att de inte går för tidigt? Kan det vara så att man måste dölja saker för henne för att undkomma? Att flickorna på caféet inte kan berätta att LH har gått för tidigt, har nämnt en träff med någon eller valt att dröja sig kvar?
2015-09-02, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jaha, och varför är det långsökt att tro att det var andra än två bröder som färdades i bilarna? Har det framkommit att de hade tillgång till två bilar? I så fall, varför kände vittnet igen en bil och inte båda?

Varför skulle jag plocka fram en annan mördare?

När du nu har vänligheten att svara på ett inlägg ämnat åt en annan postare, kan du då också vara vänlig att svara på hela inlägget?

Kan Litauerna kommit vid samma tidpunkt in på vägen som L H s mördare? Efter besöket hos handlaren?

Vet de då vem som framförde det andra fordonet men rädda för att berätta detta?

Har övervaknings filmen kommit fram från affären som styrker deras alibi?
2015-09-03, 00:01
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jag såg sen inslaget på TV8-play, eller vad det nu heter. Det var mycket svammel och inget nytt. Verkar som att det mest var "inadekvat" beteende hos MGM, som fick polisen på tårna. Egentligen att de inte deltog i sökandet då, efter Lisa alltså, fast de rörde sig i krokarna. Det är tunt!
Själv tyckte jag att det verkade vara mer än så, inte egentligen att de inte deltog i sökandet utan att deras beteende lades märke till av flera och vid flera tillfällen runt sökandet och att det var med ett luddigt uttryck ett "inadekvat" beteende.
2015-09-03, 00:02
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
De rörde sig på platser allmänheten inte har direkt tillgång till. Det är inte alls tunt.
Han sade inte att de rörde sig på platser allmänheten inte har direkt tillgång till.
Citat:
Intervju med åklagaren:
- Ni fick uppgifter om att det fanns personer som rörde kring sökandet som betedde sig inadekvat, som de uttryckte det, som då var de här personerna som ni se'n riktade misstankarna mot, stämmer det?
- Ja, så kan man säga, man hittade tillhörigheter till Lisa Holm ganska tidigt då så att säga, i den här ladan, och dels där man senare har hittat andra tillhörigheter, och dels se'n då när man hittade Lisa Holms kropp, så att säga. De här platserna är inte så allmäntillgängliga för vem som helst, utan då blir ju direkt kretsen som man kan titta på ganska begränsad. Det var ju sammantaget med lite andra uppgifter då som vi fick in.

Sedan spånade programledarna om vad inadekvat betyder. En av dem hade fått information om att de rörde sig runt sökarna utan att delta.
Platserna för fynden är på sådana platser.
2015-09-03, 00:04
Medlem
Citat:
De rörde sig på platser allmänheten inte har direkt tillgång till. Det är inte alls tunt.

Allmänheten har väl inte tillgång till gården det är ju privat egendom arbetarna var ju fria att röra sig överallt på egendomen...
2015-09-03, 00:07
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:

Källa på det?
Det var nämligen inte vad jag hörde. Som jag uppfattade var det platser som det inte var allmängiltigt att befinna sig på. Det sades inget direkt om tillgängligheten till dessa platser.
Rätta mig gärna om jag har fel, det är av rätt stor vikt att detta redes ut.
2015-09-03, 00:07
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Källa: http://www.dn.se/nyheter/sverige/lis...revlig-flicka/
När jag igen lyssnar och läser om, känns det som om Lena Svedung får mycket plats i media och formar bilden av vad som hänt och inte har hänt, på ett kanske alltför framträdande sätt. Jag undrar vad Lisas familj egentligen tycker om henne och hennes sätt att gå vidare efter försvinnandet? Jag får också en känsla av en dominerande kvinna som ställer höga krav, hon ringer vid 18.00-tiden varje dag, innan de får gå hem - är det egentligen för att kontrollera att de inte går för tidigt? Kan det vara så att man måste dölja saker för henne för att undkomma? Att flickorna på caféet inte kan berätta att LH har gått för tidigt, har nämnt en träff med någon eller valt att dröja sig kvar?

Hon är ju god vän med Lisas familj.
Att hon ringer varje dag är då i mina ögon inget suspekt, snarare tyder det på gott ledarskap och en chef som bryr sig och värnar om sin personal. Varför skulle Lisa dröja sig kvar när hon skickar SMS att hon är på väg hem? Eller menar du tiden fram till SMS:et? Det är inte mer än ungefär åtta minuter enligt kollegan Rebecka.
2015-09-03, 00:09
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Källa på det?
Det var nämligen inte vad jag hörde. Som jag uppfattade var det platser som det inte var allmängiltigt att befinna sig på. Det sades inget direkt om tillgängligheten till dessa platser.
Rätta mig gärna om jag har fel, det är av rätt stor vikt att detta redes ut.

Allmängiltigt eller allmänheten...spelar roll. Vanligt folk springer inte runt och letar katter där.
2015-09-03, 00:11
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Allmängiltigt eller allmänheten...spelar roll. Vanligt folk springer inte runt och letar katter där.
Ingen har påstått att litauerna befann sig på platser som allmänheten inte har tillträde till.
2015-09-03, 00:11
Medlem
Citat:

Bara om man bor där...
2015-09-03, 00:13
Medlem
katws avatar
Citat:
Ingen har påstått att litauerna befann sig på platser som allmänheten inte har tillträde till.

Nej inte jag heller.
2015-09-03, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coalburner
inte följt tråden.
vem är den 4:e personen som tydligen har blivit hög-intressant i utredningen?
någon info?

Ajs son

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in