2015-09-02, 21:49
Medlem
Glauciuss avatar
Även om Lööf kommer med förslag efter förslag så hade man 8 år på sig att realisera sina förslag. Majoriteten av dessa förslag anses idag som misslyckade. Varför tror Lööf att hon nu har ett vinnande recept?
Citera
Medlem
Ohforf...s avatar
Jag blev mest förvånad att han inte använde sig av kunskapen att vi måste använda 1/3 av vårt bistånd för att finansiera den nuvarande migrationspolitiken och därmed kan satsa mindre på att hjälpa flyktingar i deras närområde. Annars ingen direkt inspirerande debatt, förutom för de som redan är frälsta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadScientist
"Vilka jobb? Vilka bostäder? Vilken skola ska de få plats i?"

Det är det man kommer minnas från debatten vilket gör Jimmie till den solklara segraren.

Exakt så, Det går inte att ta hit 3000 per vecka och sedan inte ha möjlighet att ge dem varken jobb eller bostad.
Citera
Medlem
HunkiDunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omodern
Såg vi samma program?
Annie Lööf har nog aldrig varit så svarslös.
Jimmie Åkesson var medioker men vann lätt tittarnas förtroende.
Hon tjatade bara om frågan vad SD skall göra för att förbättra integrationen.
Svaret är ju redan givet sen länge
Ingenting, vill man bo och jobba här får man väl anpassa sig på egen hand.
Jag kan garantera att detta inte vann särskilt många tittares förtroende och anledningen till att hon tjatade om den frågan var för att Jimmie vägrade att svara på den.
Citera
2015-09-02, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Förvisso. Men eftersom det kommer så många från Syrien så måste det ju bli en hel del läkare och tandläkare ändå.
Ja, trycker man inte några 100k så lär väl en å annan vara läkare. Vilket jävla korkat argument...

Mer ärligt vore om du stod för att ta emot så många som möjligt, men med priset att det kommer belasta samhället i övrigt. Att man gör det i någon "godhets"/"altruistisk"-mening.
Citera
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Annie Lööf såg väldigt obekväm ut som att hon vet att det Åkesson säger är rätt men att hon aldrig skulle erkänna det öppet.

Tänkte på det också, men erkänner hon att han har rätt så visar det bara hur misslyckade Alliansen är och Sverigedemokraterna vinner valet 2018.
Citera
Medlem
trickydicks avatar
Tänkte på att debatten inte var direktsänd som den brukar. jag undrar om dom spelade in den i förväg endast för att kunna redigera om det gick förryckte SDS väg?
Citera
2015-09-02, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Det är ju de politiker som skapat röran som skall ha lösningar inte SD som hela tiden förutspått att det kommer gå åt He-e.

Ditt resonemang är inte logiskt.
Ditt resonemang är inte logiskt. Om de andra partierna får bestämma ska vi bara ösa på med fler och fler människor. Varför skulle de ta ansvar för någonting som korsar deras egen politik? Sverigedemokraterna har ju lösningen, klart det blir dem som får städa upp efter de andra, det är ju ett oppositionsparti. Förstår inte varför de andra skulle ha lösningar för något som inte följer partiernas linjer, det är ju helt bakvänt.
Citera
Medlem
svenne-i-sveriges avatar
Direktlänk till det http://www.svt.se/nyheter/inrikes/loof-vad-ar-sd-s-recept-pa-flyktingkrisen
Citera
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Även om Lööf kommer med förslag efter förslag så hade man 8 år på sig att realisera sina förslag. Majoriteten av dessa förslag anses idag som misslyckade. Varför tror Lööf att hon nu har ett vinnande recept?
Det blir uppenbart tomma ord, vilket blev pinsamt tydligt när Åkesson hela tiden bara bollade tillbaka hennes floskler om "paket med åtgärder" osv med orden, "Ni har haft makten i 8 år.....", och så såg Annie ut som hon hade fått något hårt plötsligt uppkört i rumpan.
Citera
Medlem
HemanAfSupermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Det ända som Åkesson gjorde var att inte han kunde svara på frågan om vad man ska göra med alla flyktingar i europa.

Gjorde han inte? Jag uppfattade det som han sa att vi måste sluta dela ut PUT till höger och vänster...

Tänker man nu ett steg längre,
Kommer flyktingar inte kunna få leva på vårt välfärdsystem för all framtid kommer inga att vilja söka asyl här, vi kan omfördela pengar till närområden istället med tex militär hjälp, mat, vatten etc.
Det finns väl ingen som vill fly ifrån sin familj och sina vänner? Varför riskera att skiljas från släkt och vänner bara för att fly enda upp till nordligaste Norden? Måste man dock fly så tror jag dom helst inte vill behöva fly så långt... Här kanske jag har helt fel men jag tror nog att som flykting spelar nog inte destinationen nån roll utan man är nog tacksam för att slippa vakna upp till fullständigt kaos
Citera
Medlem
irishrages avatar
Vilka jobb? Jag skulle vilja höra Annie svara på vilka jobb hon har
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in