2015-09-02, 21:36
Medlem
Brodern som är häktad, är det även han som är gift?
2015-09-02, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Brodern som är häktad, är det även han som är gift?

2015-09-02, 21:39
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Nya efterlyst gav inte mycket. Nej väck åtal nu så vi kan få läsa FUP och bilda oss en egen uppfattning grundade på fakta istället för spekulationer.

Men vad fan, du jobbar ju i branschen du om någon borde ju veta att inget åtal väcks innan åklagare är säker på framgång, varför vill du ha ett hafsigt åtal?

Normaltiden för ett sådant här brott är 4-5 månader, ge LGW och de andra den tiden.
Senast redigerad av Reimer 2015-09-02 kl. 21:51.
2015-09-02, 21:39
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Du inleder med att debattera vad jag indirekt skriver. Eller det jag inte skrivit.

Varför kommenterar du inte i stället det jag skriver? Jag har ju varit tydlig från början att jag anser att bevisen leder mot Litauern.

Enligt min måttstock blir det särskilt vidrigt när en vuxen person mördar ett barn.

Jag erkänner att jag är konservativ, och trivs utmärkt med det. Det underlättar vardagen.

Jag är inte rasist men jag har nolltolerans mot brottslingar som tar egendom som inte tillkommer dem och folk som denne Litauer som tog sig rätt att beröva en ung flicka på sin framtid. En flicka som hade ett helt liv framför sig. Han har indirekt också mördat Lisas familj.

I övrigt så hade vi brottslingar så det räckte i Sverige, med de traditionella brott svenskar begick. Nu har brottsligheten ökat med kriminella som söker sig till Sverige från världens alla hörn utan att kontrolleras.

Det är förlegat att kalla folk med avvikande åsikter för rasister. Det är löjligt!

Man kanske ska avvakta utslaget i domstolarna innan man häver ur sig en massa skit. Skäms du inte ett dugg så har du väl någon diagnos.
2015-09-02, 21:40
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Åklagaren: Tillhörigheter i ladan. (plural)

Kvittot?

Citat:
De tre rörde sig runt sökarna från MPS utan att delta i sökandet.

Katten!
2015-09-02, 21:46
Medlem
Lischos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men vad fan, du jobbar ju i branschen du om någon borde ju veta att inget åtal väcks innan åklagare år säker på framgång, varför vill du ha ett hafsigt åtal?

Normaltiden för ett sådant här brott är 4-5 månader, ge LGW och de andra den tiden.

Precis, tror dock inte att Leffe är med i utredningen--
2015-09-02, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Kryptiska MegaTant igen. Varför kan inte du spekulera i VEM DU MENAR som alla andra istället för att göra dig viktig i dessa kryptiska poster! VEM har lämnat mobilen hemma.? VEM vill göra NB misstänkt och ändå ha honom som medhjälpare, i så fall känner ju NB honom. VARFÖR anger inte NB honom i så fall? Om DNA bevis kan vara omöjligt att få fram är det för att GM känner Lisa och har lämnat DNA naturligt ( antar jag att du menar). GM är alltså känd av Lisa, MGM, och har varit i Blomberg flera gånger under den dagen enligt dig.

Det är inte han.

Jag skrev kan ha varit.

Hur kan det vara så svårt att gissa, det fattar jag inte. Men av mig misstänktes namn kommer du adrig få av mig, det har jag sagt.
2015-09-02, 21:49
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Nu hade Lisa ju enbart arbetat på cafeet i 3 helger, så det kan ju vara därför.

Det kan vara mindre än så.. Vi vet att byggnadsställningarna blev stulna, men inte när? Va det ”någon vecka sedan” så behöver de ju inte ens vid något tillfälle sett just Lisa.
2015-09-02, 21:50
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det kan vara mindre än så.. Vi vet att byggnadsställningarna blev stulna, men inte när? Va det ”någon vecka sedan” så behöver de ju inte ens vid något tillfälle sett just Lisa.
Idag uppgavs att stölden skedde 6-7 maj.
2015-09-02, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lischo
Precis, tror dock inte att Leffe är med i utredningen--
LGW är åklagaren Lars-Göran Wennerholm
2015-09-02, 21:54
Medlem
Citat:
De tre rörde sig runt sökarna från MPS utan att delta i sökandet.

De kankse hade aldrig hört talas om MP. I så fall var det inte konstigt om litauerna gick lite på avstånd och tittade och undrade hur kommer det sig att massa männsikor har kommit hit och trampa marken. Om litauerna är helt oskyldiga så kan det ha varit en konstig syn.
2015-09-02, 21:56
Medlem
Gusselbys avatar
Om jag får säga nåt så kan man om man är intresserad se Nya Efterlyst (bland många program) på tv3 play. Gratis. Bara att ladda ner en app och titta. Reklamen följer med på "köpet".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in