2015-09-02, 21:02
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Nu har Nya Efterlyst på TV8 börjat.
2015-09-02, 21:10
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Du tänker i samma banor som jag. DNA bevis i det fallet kan vara omöjlig få fram. Sa redan tidigare att den ev. GM kan ha lämnat sin mobil hemma. Det kan kanske ge alibi. Annars passar hen rätt bra i bilden och händelsekedjan. Hen kan ha spridit Lisas saker närheten av NB för att på alla sätt försöka göra honom som misstänkt och skyldig. NB kan ha varit medjhälpare. Kanske har han tom redan tidigit tipsat litauerna till poliser. Vem vet. Hen kan ha varit i Blomberg flera gånger under den dagen.
Detta verkar ju vara en teaterpjäs som GM har reggiserat väl.

Kryptiska MegaTant igen. Varför kan inte du spekulera i VEM DU MENAR som alla andra istället för att göra dig viktig i dessa kryptiska poster! VEM har lämnat mobilen hemma.? VEM vill göra NB misstänkt och ändå ha honom som medhjälpare, i så fall känner ju NB honom. VARFÖR anger inte NB honom i så fall? Om DNA bevis kan vara omöjligt att få fram är det för att GM känner Lisa och har lämnat DNA naturligt ( antar jag att du menar). GM är alltså känd av Lisa, MGM, och har varit i Blomberg flera gånger under den dagen enligt dig.

Det är inte han.
2015-09-02, 21:10
Medlem
XeniaOnatopps avatar
20:15 ringde Lisas mamma till LS.
2015-09-02, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hm. Litauerna började kl 7 och hade tio timmars arbetstid. Även med lunchrast så slutar de innan kaféet stänger kl 18 och flickorna går ut strax efter.

Men hur räknar du nu?En vanlig hantverkardag är mellan 7-16.Om du lägger till två timmar på det plus en cigg så är ju klockan efter 18.
2015-09-02, 21:17
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Men hur räknar du nu?En vanlig hantverkardag är mellan 7-16.Om du lägger till två timmar på det plus en cigg så är ju klockan efter 18.
Jag skrev hur jag räknade. De hade inte vanlig, svensk hantverkardag.
2015-09-02, 21:19
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Åklagaren: Tillhörigheter i ladan. (plural)
2015-09-02, 21:21
Medlem
XeniaOnatopps avatar
De tre rörde sig runt sökarna från MPS utan att delta i sökandet.
2015-09-02, 21:23
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Nää, de sökte ju efter katten di där mördarlitauerna.
2015-09-02, 21:24
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:

Jo, det finns en del att förklara för MGM.
2015-09-02, 21:26
Medlem
Att de rör sig i området som MP rör sig är ju iofs inte så konstigt. De lär vara nyfikna på vad som pågår (oavsett om de är skyldiga eller ej)

Tycker nya Efterlyst är uselt. e sitter där och spekulerar och får folk att tro att just deras uppfattning är den korrekta.. Hmm.
2015-09-02, 21:29
Medlem
Tingsnotariens avatar
Nya efterlyst gav inte mycket. Nej väck åtal nu så vi kan få läsa FUP och bilda oss en egen uppfattning grundade på fakta istället för spekulationer.
2015-09-02, 21:35
Medlem
exquisitelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallas
Jag får väl säga till alla mäns försvar att det inte är något som helst onormalt för en 35-åring att kasta blickar efter snygga tjejer. Må så vara om dom är 17 år. Detta har inget med flukteri eller snuskighet att göra utan är helt som det ska.

Jag tänker så här att vissa kanske tycker sig se samband vartefter uppgifter kommer fram.

Män glor på tjejer = inget konstigt.

Män glor på tjejer - ung tjej hittas mördad - män som glodde på tjejer = konstiga, skumma typer

Sätter man saker och ting i korrelation till varandra kan man med fantasins hjälp få fram kusliga "samband".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in