2015-09-02, 20:34
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Finns det verkligen en måttstock för det?
Det finns ingen objektiv måttstock, det är en känsla, min känsla.
2015-09-02, 20:35
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:

Inte om man lägger känslorna åt sidan som du föreslog. Med känslor bevarade är nog måttstocken att mord på små barn är vidrigare. Men för anhöriga är allt lika illa.
2015-09-02, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelicbird
Och på vilket vis skulle mordet på Lisa Holm vara ett av de vidrigaste morden i svensk historia (som du indirekt skriver). Har du en måttstock över mords vidrighet? För det första vet du inte hur mordet gick till, eller av vem. Det enda du vet är att det rör sig om ett mord, och på vem och ungefärligt var. Eller menar du att mordet är särskilt vidrigt pga offrets (i ditt tycke) vackra utseende? Vet du hur många mord och misstänkta mord som faktiskt skett bara under sommaren? Känner du till även dess "vidrighet"? Använt din personliga måttstock?

Ditt inlägg andas både bakåtsträvande, rasism och en rad andra fördomar. Dessutom är det svårläst pga en lång rad grammatiska fel, stavfel och annat.

Du inleder med att debattera vad jag indirekt skriver. Eller det jag inte skrivit.

Varför kommenterar du inte i stället det jag skriver? Jag har ju varit tydlig från början att jag anser att bevisen leder mot Litauern.

Enligt min måttstock blir det särskilt vidrigt när en vuxen person mördar ett barn.

Jag erkänner att jag är konservativ, och trivs utmärkt med det. Det underlättar vardagen.

Jag är inte rasist men jag har nolltolerans mot brottslingar som tar egendom som inte tillkommer dem och folk som denne Litauer som tog sig rätt att beröva en ung flicka på sin framtid. En flicka som hade ett helt liv framför sig. Han har indirekt också mördat Lisas familj.

I övrigt så hade vi brottslingar så det räckte i Sverige, med de traditionella brott svenskar begick. Nu har brottsligheten ökat med kriminella som söker sig till Sverige från världens alla hörn utan att kontrolleras.

Det är förlegat att kalla folk med avvikande åsikter för rasister. Det är löjligt!
2015-09-02, 20:39
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Vad som hindrar gubbar att skaffa en söt Lolita?

Moral? Kärlek? Ett långt äktenskap med en livskamrat? Ointresse för Lolitas mentala kapacitet? Barn och barnbarn? Ömsesidigt förtroende med " gamla haggan."

NB kanske inte tänker så. Kanske han kontaktade en ( i sin åsikt) Lolita och trodde han var Guds gåva till kvinnorna men fick blankt Nej! Och det kanske han inte kunde tåla.

Alla män tycker och tänker tydligen inte som du. Ditt inlägg värmer att läsa. Nu kortades avståndet mellan Mars och Venus betydligt. För ett ögonblick blev jag rädd att män betraktar kvinnor som tomma skal.

Vissa menar på att gamla gubbar, typ AJ, innerst inne är mer intresserade av 17-åriga flickor än äldre, mogna kvinnor. De vågar bara inte följa sina instinkter och göra slag i saken.
2015-09-02, 20:39
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Tack Xenia och Zebop, men det kan jag inte
Du har inte mycket val om du ska ha rapporter. Ingen kan rapportera i förväg.
2015-09-02, 20:41
Moderator
blomvattnares avatar
Den 16 juni omnämns det i tråden att jobbarna i ladan ska ha stirrat på tjejerna.

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Citat:
Citat:
Detta fick jag av en användare som ej kan posta ännu:

Citat:
Kan ej skriva på forumet
Hej.
Tänkte bidra med en grej jag hörde om Lisa Holm fallet.

Har en bekant som känner en tjej som jobbar på kafét.
Hon hade frågat Hur tjejen mådde och hur hon hade det.
Tjejen som jobbade med Lisa Holm hade då svarat att tänk alla gånger mamma och pappa var sena att hämta mej och de där killarna har stått och stirrat på oss.
Detta har tjejen berättat för polisen flera gånger. Och detta började också polisen jobba utifrån direkt efter att de pratat med de andra på fiket.
2015-09-02, 20:44
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Den 16 juni omnämns det i tråden att jobbarna i ladan ska ha stirrat på tjejerna.

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Hm. Litauerna började kl 7 och hade tio timmars arbetstid. Även med lunchrast så slutar de innan kaféet stänger kl 18 och flickorna går ut strax efter.
2015-09-02, 20:44
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:

I min bok är alla mord lika vidriga. En människa tar en annan människas liv. Som att någon tror/tycker sig ha den rätten? Oavsett om det rör sig om mord på ett barn eller en vuxen, så är det fel och "vidrigt". Däremot, så kan man kanske ha en mer personlig måttstock gällande själva tillvägagångssättet? Och, givetvis blir merparten av oss mer illa berörd när ett barn far illa. Men, i fallet Lisa Holm vet vi ju faktiskt i princip ingenting. Vi vet att hon är död (sorgligt, framförallt för hennes nära och kära), vi vet också att hon mördades (ännu mera sorgligt för hennes nära och kära). Om tillvägagångssättet vet vi inget, inte heller om den nu häktade är gärningsmannen.
2015-09-02, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
En person i Lisas närhet, inte nödvändigtvis Xenias finnige tonåring. Svårbevisat om personens DNA finns naturligt på både Lisa och hennes prylar. Omvänt om Lisas DNA finns på personens prylar. Mobiltrafiken och eventuella vittnesmål kan ge viss vägledning.

Du tänker i samma banor som jag. DNA bevis i det fallet kan vara omöjlig få fram. Sa redan tidigare att den ev. GM kan ha lämnat sin mobil hemma. Det kan kanske ge alibi. Annars passar hen rätt bra i bilden och händelsekedjan. Hen kan ha spridit Lisas saker närheten av NB för att på alla sätt försöka göra honom som misstänkt och skyldig. NB kan ha varit medjhälpare. Kanske har han tom redan tidigit tipsat litauerna till poliser. Vem vet. Hen kan ha varit i Blomberg flera gånger under den dagen.
Detta verkar ju vara en teaterpjäs som GM har reggiserat väl.
2015-09-02, 20:54
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Du inleder med att debattera vad jag indirekt skriver. Eller det jag inte skrivit.

Varför kommenterar du inte i stället det jag skriver? Jag har ju varit tydlig från början att jag anser att bevisen leder mot Litauern.

Enligt min måttstock blir det särskilt vidrigt när en vuxen person mördar ett barn.

Jag erkänner att jag är konservativ, och trivs utmärkt med det. Det underlättar vardagen.

Jag är inte rasist men jag har nolltolerans mot brottslingar som tar egendom som inte tillkommer dem och folk som denne Litauer som tog sig rätt att beröva en ung flicka på sin framtid. En flicka som hade ett helt liv framför sig. Han har indirekt också mördat Lisas familj.

I övrigt så hade vi brottslingar så det räckte i Sverige, med de traditionella brott svenskar begick. Nu har brottsligheten ökat med kriminella som söker sig till Sverige från världens alla hörn utan att kontrolleras.

Det är förlegat att kalla folk med avvikande åsikter för rasister. Det är löjligt!

Jag kallar inte dig rasist; dock är en del av de åsikter du vädrar rasistiska vilket jag tycker sänker ditt inlägg en aning.

Hade brottet varit mindre vidrigt om Lisa Holm varit 18 istället för 17 då mordet begicks? Det känns som att du försöker plocka poänger på att hon dels var ett "barn", samt att den häktade är från Litauen.
2015-09-02, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hm. Litauerna började kl 7 och hade tio timmars arbetstid. Även med lunchrast så slutar de innan kaféet stänger kl 18 och flickorna går ut strax efter.

Det där tror jag är en sanning med modifikation. De flesta Litauer vad jag vet arbetar i genomsnitt ca 350 timmar per månad. Alla pengar de får in är mer än väl välkomna. Med tanke på hur liten vänkrets det verkade ha, så verkar det sannolikt att det arbetade MER än 10 timmar per dag.
2015-09-02, 21:01
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare

Aha, det var bara i tråden det nämnts. Kan inte vederbörande skriva här nu då? Det låter som ett billigt rykte:

Citat:
Tjejen som jobbade med Lisa Holm hade då svarat att tänk alla gånger mamma och pappa var sena att hämta mej och de där killarna har stått och stirrat på oss.

Mej och oss, kanske är hårklyverier men ändå. Om hennes föräldrar var sena, så stod hon ändå inte ensam kvar i så fall. Så kan man tolka det.
Nå det kanske utreds ikväll och L-GW kanske glappar lite på sitt eget yppandeförbud.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in