Citat:
Ursprungligen postat av
Psychedelicbird
Och på vilket vis skulle mordet på Lisa Holm vara ett av de vidrigaste morden i svensk historia (som du indirekt skriver). Har du en måttstock över mords vidrighet? För det första vet du inte hur mordet gick till, eller av vem. Det enda du vet är att det rör sig om ett mord, och på vem och ungefärligt var. Eller menar du att mordet är särskilt vidrigt pga offrets (i ditt tycke) vackra utseende? Vet du hur många mord och misstänkta mord som faktiskt skett bara under sommaren? Känner du till även dess "vidrighet"? Använt din personliga måttstock?
Ditt inlägg andas både bakåtsträvande, rasism och en rad andra fördomar. Dessutom är det svårläst pga en lång rad grammatiska fel, stavfel och annat.
Du inleder med att debattera vad jag indirekt skriver. Eller det jag inte skrivit.
Varför kommenterar du inte i stället det jag skriver? Jag har ju varit tydlig från början att jag anser att bevisen leder mot Litauern.
Enligt min måttstock blir det särskilt vidrigt när en vuxen person mördar ett barn.
Jag erkänner att jag är konservativ, och trivs utmärkt med det. Det underlättar vardagen.
Jag är inte rasist men jag har nolltolerans mot brottslingar som tar egendom som inte tillkommer dem och folk som denne Litauer som tog sig rätt att beröva en ung flicka på sin framtid. En flicka som hade ett helt liv framför sig. Han har indirekt också mördat Lisas familj.
I övrigt så hade vi brottslingar så det räckte i Sverige, med de traditionella brott svenskar begick. Nu har brottsligheten ökat med kriminella som söker sig till Sverige från världens alla hörn utan att kontrolleras.
Det är förlegat att kalla folk med avvikande åsikter för rasister. Det är löjligt!