2015-09-02, 16:52
Medlem
angladotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Vem är den fjärde personen som är intressant för utredningen enligt bl.a AB? AJ?
Än en gång:
"Finns det en ny misstänkt för mordet på Lisa Holm?
Vi har inte någon fjärde misstänkt, säger kriminalkommissarie Lars Johansson vid enheten för grova brott.
Bland annat har tidningen GT fört fram uppgiften att polisen utöver den häktade 35-åringen, hans hustru och hans bror skulle ha en fjärde person som är misstänkt i ärendet.
– I nuläget finns det inte fler misstänkta, men självklart har det funnits fler, säger Lars Johansson."

Källa: http://www.jp.se/article/holm-dog-samma-dag-som-hon-forsvann/[/
2015-09-02, 16:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angladotter
Än en gång:
"Finns det en ny misstänkt för mordet på Lisa Holm?
Vi har inte någon fjärde misstänkt, säger kriminalkommissarie Lars Johansson vid enheten för grova brott.
Bland annat har tidningen GT fört fram uppgiften att polisen utöver den häktade 35-åringen, hans hustru och hans bror skulle ha en fjärde person som är misstänkt i ärendet.
– I nuläget finns det inte fler misstänkta, men självklart har det funnits fler, säger Lars Johansson."

Källa: http://www.jp.se/article/holm-dog-samma-dag-som-hon-forsvann/[/

Vi vet inte vad LJ inbegriper när han använder ordet misstänkt. Den lägsta graden av misstänkt är kan misstänkas och är något som inte alltid kommuniceras utåt av polisen, det är min erfarenhet.

Det kan finnas någon person som polisen tittar lite närmare på enligt kan misstänkas och sorterar i nuläget inte in den personen i facket misstänkt vid extern kommunikation.
2015-09-02, 17:02
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Rubrik ändrad // Mod
2015-09-02, 17:22
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nominal
Är det något du vet eller något du gissar? Jag har inte sett att den fjärde personens relation till Lisa ska ha beskrivits närmare någonstans.
Menar du att det också ska finnas DNA från denne fjärde person?
Det är en alternativteori som jag har funderat över. Varken jag eller någon annan vet vad polisen har för Dna spår. Men DNA från en person som BO har haft regelbunden samröre med är värdelöst som bevis eftersom det finns en naturlig förklaring till att de finns.

Ännu svårare om det finns ett okänt DNA på många ställen som stämmer inbördes men som saknas i polisens eget jämförelsematerial.
2015-09-02, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Det hör till rutinerna att polisen mer eller mindre i tysthet utreder personer som har anknytning till brottsplatsen eller offret. Det är inte fråga om någon ny misstänkt. Att utreda andra personer än den misstänkte är också ett sätt att avfärda och dra åt snaran. När utredningen är klar och alla dessa personer, förutom utom MGM(s), är konstaterat oskyldiga återstår bara galningen som råkade vara på genomresa, den osynlige mannen som också hade kännedom och tillgång till fyndplatsen.

exakt så ska det gå till, men har det gått till så i det här fallet?..
kan man tolka advokatens utspel på annat sätt än att utredarna haft skygglapparna på från dag 1?

poliserna tog in bröderna på mordutredningens abc viktigaste punkter.
*krångla inte till det. jobbar vid cafeet, bor i området, god lokalkännedom.
*hata slumpen. är närvarande vid handskfyndet. ses i området leta efter sin katt. vid martorp (konfrontation med mp) i samband med fynd. det är det polisen menar med 1+1=2

intressant vore att veta om bilvittnet som sett 2 bilar var en viktig pusselbit vid första häktningen, men försvann samtidigt som ab gick fri, vilka frågor som ställdes i samband med tillhörigheterna som skickades in, finns ab,nb,ibs dna på tillhörigheterna, om så är fallet kallar jag det inte att bedriva en objektiv utredning..

jag har ingen som helst svårighet att låsa in å slänga bort nyckeln om nb bevisas skyldig,
men under rådande omständigheter på så ställer jag höga krav på bevisningen,

om dom däremot förhör och utrednings topsar max 30 pers med samma lokalkännedom och tillgång till området, och på så sätt kan avskrivas som gm, då blir det en helt annan femma..
2015-09-02, 18:40
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mora67
om dom däremot förhör och utrednings topsar max 30 pers med samma lokalkännedom och tillgång till området, och på så sätt kan avskrivas som gm, då blir det en helt annan femma..
Vilket DNA ska dessa topsar jämföras med?
2015-09-02, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Vilket DNA ska dessa topsar jämföras med?

att bara lisas och nbs dna skulle finnas på allt som inlämnats håller jag för osannolikt.
då menar jag förutom bo anhöriga, okänt dna,
2015-09-02, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Du försöker väl inte ge Lena skulden?

Det var inte det här du beskrev, du beskrev ett manschauvinistiskt beteende, och det dödar ingen.

Nu vantolkar du igen. Har du svårt att fatta eller har du andra skäl för att vända och vrida på allt? Är det personligt för dig, att alltid försöka slå sönder logiken i andras resonemang???

Det är du som skuldbelägger oskyldiga för ett av de vidrigaste mord vi haft i Sverige. Jag gör det inte, för jag kan se vart bevisen leder, och skiter i nonsens statistik. För det handlar ytterst om att polisen har en MGM som tillsammans med sin advokat inbillar de sig att de är smarta, ett vanligt misstag dumhuvuden gör.

Det kanske är dags att tala om för Sveriges vuxna och föräldrar att det är tillåtet att säga nej, och bevaka sina barn som hökar. Vi befinner oss inte i Bullerbyn och i den förljugna bilden av Sverige. Det är ingen idyll någonstans när folk som denne MGM befinner sig på en så fredlig plats som Blomberg trots allt är.

Man ska lyssna på varningsklockor, och Litauernas beteende var en varningsklocka, men vi får inte säga till barn eller drägg längre om var gränserna går. Lena ville säkert säga något, men vet att det gör man ju inte längre i dagens Sverige, där man falskeligen talar om allas olika rättigheter.

Jag anser inte att hon har något med saken att göra, men det är kanske dags att diskutera vad det är för folk som stryker omkring mitt bland inget ont anande människor.
2015-09-02, 19:00
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är du som skuldbelägger oskyldiga för ett av de vidrigaste mord vi haft i Sverige. Jag gör det inte, för jag kan se vart bevisen leder, och skiter i nonsens statistik.

Kul för dig att du har insyn i bevisen, för det är det ingen annan i tråden som har.
2015-09-02, 19:28
Medlem
Om jag jobbade på ett tak med lutning åt två håll... åt ena hållet är en rågåker och åt andra hållet är ett café där människor kommer och går så vet jag åt vilket håll jag skulle vända mig när jag tar en kopp fika eller ett bloss eller bara en vilopaus.. Och jag är varken en fluktare eller en potentiell mördare!
2015-09-02, 19:31
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

Det är du som skuldbelägger oskyldiga för ett av de vidrigaste mord vi haft i Sverige. Jag gör det inte, för jag kan se vart bevisen leder, och skiter i nonsens statistik. För det handlar ytterst om att polisen har en MGM som tillsammans med sin advokat inbillar de sig att de är smarta, ett vanligt misstag dumhuvuden gör.

Det kanske är dags att tala om för Sveriges vuxna och föräldrar att det är tillåtet att säga nej, och bevaka sina barn som hökar. Vi befinner oss inte i Bullerbyn och i den förljugna bilden av Sverige. Det är ingen idyll någonstans när folk som denne MGM befinner sig på en så fredlig plats som Blomberg trots allt är.

Och på vilket vis skulle mordet på Lisa Holm vara ett av de vidrigaste morden i svensk historia (som du indirekt skriver). Har du en måttstock över mords vidrighet? För det första vet du inte hur mordet gick till, eller av vem. Det enda du vet är att det rör sig om ett mord, och på vem och ungefärligt var. Eller menar du att mordet är särskilt vidrigt pga offrets (i ditt tycke) vackra utseende? Vet du hur många mord och misstänkta mord som faktiskt skett bara under sommaren? Känner du till även dess "vidrighet"? Använt din personliga måttstock?

Ditt inlägg andas både bakåtsträvande, rasism och en rad andra fördomar. Dessutom är det svårläst pga en lång rad grammatiska fel, stavfel och annat.
Senast redigerad av Psychedelicbird 2015-09-02 kl. 19:33.
2015-09-02, 20:00
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ja, om du är man så begriper nog du det här bättre än jag. Jag kan givetvis ha helt fel. I min naivitet vill jag ju tro att avståndet mellan Mars och Venus inte är alltför långt. Fast jag blir ju förstås lite konfunderad över alla dessa gubbar med fet plånbok som hänger kvar vid sin gamla hagga när dom kan ha en liten söt Lolita i stället. Vad hindrar dom?

Vad som hindrar gubbar att skaffa en söt Lolita?

Moral? Kärlek? Ett långt äktenskap med en livskamrat? Ointresse för Lolitas mentala kapacitet? Barn och barnbarn? Ömsesidigt förtroende med " gamla haggan."

NB kanske inte tänker så. Kanske han kontaktade en ( i sin åsikt) Lolita och trodde han var Guds gåva till kvinnorna men fick blankt Nej! Och det kanske han inte kunde tåla.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in