2015-09-02, 14:42
Medlem
rasbiologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jensenbiffhus
Jag är ingen journalist och om du läst snapphanen så hade du vetat vilka förvirrade argument denna sk journalist använt. Enligt min mening är hon en sinnessvag landsförrädare.

På ett sätt är det bra att hatet växer. Sverige kommer brytas itu till slut och det finns ingen väg tillbaka. Antingen kommer ena sidan att utrota den andra, eller så kommer landet delas i ett eller flera mindre länder. För vi kan inte leva tillsammans i ett och samma land. Det är uppenbart. Men ni som älskar att umgås med halalslaktande jihadister kommer säkert trivas i den halvan där man ägnar sig åt sodomi med kameler. Oavsett vilken del det blir så tycker jag att ni ska kalla den Nordsverige och bli vänland med Nordkorea. Expressen och ni övriga rödingar har slagit an en färdriktning som går i precis samma riktning som Nordkorea.
Citera
2015-09-02, 14:42
Medlem
Perfectscores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurtMunro
Så går det för de som vågar ifrågasätta den förda politiken och MSM. Det är det
som är Expressens budskap. Synd att man inte kan sluta köpa blaskan. För
det har jag redan gjort för lääänge sen.

Var är MSM?
Citera
2015-09-02, 14:43
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Sluta vara så förbannat lättlurad och naiv. Alla undersökningar som gjorts på senare år visar att Sverige är bland de allra minst rasistiska länderna i världen. Rasismen var avsevärt mycket mer utbredd på t.ex. tidigt 90-tal, än den är idag.

Jag föreslår att du läser något annat än Aftonbladet och Expressen, så kanske tar till dig lite riktig information för en gångs skull och inte går runt som ett PK-hjon.
Det är ju naturligt att när det kommer något nytt (massa invandrare) så blir folk rädda (rasistiska). Det ligger i människans natur att vara rädda för det som är nytt och annorlunda. Det är detta jag försöker förmedla. Inte exakt hur stor rasismen eller invandringen är just nu.
Citera
2015-09-02, 14:44
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Har ni tänkt på konsekvenserna:

När nu Expressen slagit fast att man inte får framföra kritiska åsikter anonymt så kommer det att vara fritt fram för SD och Åkesson att tysta meningsmotståndare om de kommer till makten.

De behöver ju bara hänvisa till DN och Expressen och dessutom använda deras metoder för att skrämma slag på dem de inte gillar.
Citera
2015-09-02, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Du menar precis som reportrarna som hon själv hängde ut då?
Ja det är det jag menar. Dn journalisten har ju också fått grova hot från våldshögern. Man undrar vem som blir först till handling?
Citera
2015-09-02, 14:45
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasbiolog
Det handlar om att vissa raser i snitt skiljer sig kraftigt från andra raser i snitt. Inte om att varenda en av en viss ras skiljer sig kraftigt från varenda en av en annan ras. T.ex. har neger i snitt ett mycket lägre IQ än vita. Trots det finns det enskilda negrer som har höger IQ än enskilda vita.
Det var ju det jag sa. Just därför är rasism korkat. För det håller inte. Det är en generalisering. Tycker du att alla män ska sitta i fängelse då bara för att vissa män är våldtäktsmän. Sen är inte IQ allt. Finns ju EQ t.ex.
Senast redigerad av swimmingpool 2015-09-02 kl. 14:49.
Citera
2015-09-02, 14:46
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jensenbiffhus
Jag är ingen journalist och om du läst snapphanen så hade du vetat vilka förvirrade argument denna sk journalist använt. Enligt min mening är hon en sinnessvag landsförrädare.

I din artikel skriver du:

"Finns ju kvinnor som tänder på östrogen men de är i minoritet turligt nog men det finns hopp för alla svenska metrosexuella tunnisar.
Det finns fruntimmer som vill ha en kärring"

Detta låter som ganska förvirrade argument från mitt öra för att komma från en journalist. Jag skulle gärna vilja att du förklarar vad du menar tydligare, skicka mig ett PM med dina kontaktuppgifter så kontaktar jag dig imorgon så kanske vi kan göra en intervju. Gärna att du går ut med eget namn också för demokratins och öppenhetens skull.
Citera
2015-09-02, 14:46
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Nej, jag argumenterar för rätten att få framföra sina åsikter i en (påstådd) demokrati, utan att behöva riskera hus och hem. Ska det vara så svårt att förstå.

Ja? Men det är inte ett argument för varför man inte ska kämpa, trots att man riskerar hus och hem, för att uppnå det -- vilket är ditt argument. Man ska inte kämpa om man riskerar att förlora hus och hem, menar du, även om den kampen är mer rationell så ska man inte föra den för det är ju synd om enstaka individer. Varför förespråkar du en sådan irrationalism?

Citat:
Jag var själv aktiv i valrörelsen för SD så jag gömmer mig inte vad gäller mina politiska åsikter, men jag har full förståelse för andra som önskar göra det. Jag har vänner som delar mina åsikter men som har känt sig tvungna att ta bort mig från sociala medier p g a mitt politiska engagemang. Det är så det ser ut i Sverige idag. Etablerade människor är RÄDDA. I Sverige. 2015.

Mycket märkliga vänner du har, måste jag säga...
Citat:
Men, jag förstår att du önskar ett samhälle där inte alla får komma till tals oskadda. Fine, det får du ju önska, men kom inte och påstå att det är förenligt med demokratiska principer.

Nu förstår jag vad ditt problem är, du blandar ihop normativa utsagor med deskriptiva? Du kan inte se skillnaden mellan att påstå hur någonting bör vara och påstå hur någonting är, inte sant?

Jag har förövrigt inte sagt att jag önskar ett samhälle där folk ska skadas för sina åsikter... eller, var ska jag ha sagt det menar du?
Citera
2015-09-02, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Det är ju naturligt att när det kommer något nytt (massa invandrare) så blir folk rädda (rasistiska). Det ligger i människans natur att vara rädda för det som är nytt och annorlunda. Det är detta jag försöker förmedla. Inte exakt hur stor rasismen eller invandringen är just nu.

Men folk är nog inte rädda , bara väldigt trötta på utvecklingen i landet och nedmonterad välfärd i vård, skola , äldreomsorg.
Citera
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Hur långt är ett snöre?

Du beter dig svagbegåvat. Om du verkligen är intresserad av hur media hanterar fakta så rekommenderar jag dig att börja med Tino Sanandajis blogg. Läs alla inlägg och kolla upp alla källor själv, han anger alltid källhänvisningar. Lita inte på vad media skriver, lita inte på vad bloggare skriver, kolla upp fakta själv och lär dig med tiden vilka journalister och bloggare som skriver sådant som bäst stämmer med fakta.

Lär dig hantera SCB:s statistikdatabas, Migrationsverkets statistiksidor, Arbetsförmedlingens statistiksidor, BRÅ:s rapporter, Eurostats databas och så vidare. Gör dina egna sökningar. Acceptera inte andrahandsinformation utan sök källan och bekräfta.

När du gjort detta något halvår så kommer du ha skaffat erfarenheten och kompetensen att själv värdera uppgifter utan att gå till källan vid varje givet tillfälle, även om det inte skadar. Kom sedan tillbaka och berätta hur du upplever media.

Eller så kan du göra som de flesta som bara gnäller och är nöjda med att leva i ett kunskapsvakuum där de på allvar tror att svenska komiker är auktoriteter på samhällsekonomi och migrationspolitik, avfärda mina förslag rakt av med någon dålig ursäkt. Jag föreslår "Jag läser inte bloggar" som en lagom stereotyp replik.

Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Du menar precis som reportrarna som hon själv hängde ut då?

De har själva sökt upp henne, knackat på hennes dörr, tjoat och vinkat utanför fönstret och lämnat sina telefonnummer. Man kan anta att de inte gjorde detta för att de månade om sin anonymitet. JC har å andra sidan valt att skriva under pseudonym och jobbar inte med uppsökande verksamhet, hon har uppenbarligen valt att vara anonym istället för att söka upp folk, banka på deras dörrar och lämna sitt visitkort. Viss skillnad. Eller hur?
Senast redigerad av tryggtochbra 2015-09-02 kl. 14:51.
Citera
Medlem
rasbiologs avatar
Citat:

Vilken gulligt naiv världsbild! Vi är rädda för det nya. Rasism är utbrett i världen och den dagen du stöter på riktig rasism kommer den med största sannolik vara riktad mot DIG, från rasfrämlingarna som väller in i obegränsad mängd. Tro inte att de tycker att ni rödingar är lika charmiga som jag tycker att ni är. De hatar er, men ni är deras nyttiga idioter tills vidare. Sen kommer Achmed med stora köttkniven för att skära rödinghals.
Citera
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Är det där verkligen yttrandefrihetens ledstjärna? Jag trodde det mer var en fjantig floskel som ytterst få, inte ens yttrandefrihetsfundamentalisterna, skulle skriva under om de förstod innebörden av det.
Men herregud, människa!

Ja, det är yttrandefrihetens ledstjärna för alla som har någorlunda erfarenhet av media, diktaturer, åsiktsförtryck och rätten och möjligheten att sprida information.

Det samhälle som inte lever upp till den är inte att betrakta som ett öppet samhälle, och kommer med tiden att bli dysfunktionellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in