Citat:
Ursprungligen postat av
swimmingpool
Hur långt är ett snöre?
Du beter dig svagbegåvat. Om du verkligen är intresserad av hur media hanterar fakta så rekommenderar jag dig att börja med
Tino Sanandajis blogg. Läs alla inlägg och kolla upp alla källor själv, han anger alltid källhänvisningar. Lita inte på vad media skriver, lita inte på vad bloggare skriver, kolla upp fakta själv och lär dig med tiden vilka journalister och bloggare som skriver sådant som bäst stämmer med fakta.
Lär dig hantera SCB:s statistikdatabas, Migrationsverkets statistiksidor, Arbetsförmedlingens statistiksidor, BRÅ:s rapporter, Eurostats databas och så vidare. Gör dina egna sökningar. Acceptera inte andrahandsinformation utan sök källan och bekräfta.
När du gjort detta något halvår så kommer du ha skaffat erfarenheten och kompetensen att själv värdera uppgifter utan att gå till källan vid varje givet tillfälle, även om det inte skadar. Kom sedan tillbaka och berätta hur du upplever media.
Eller så kan du göra som de flesta som bara gnäller och är nöjda med att leva i ett kunskapsvakuum där de på allvar tror att svenska komiker är auktoriteter på samhällsekonomi och migrationspolitik, avfärda mina förslag rakt av med någon dålig ursäkt. Jag föreslår "
Jag läser inte bloggar" som en lagom stereotyp replik.
Citat:
Ursprungligen postat av
Frispel2
Du menar precis som reportrarna som hon själv hängde ut då?
De har själva sökt upp henne, knackat på hennes dörr, tjoat och vinkat utanför fönstret och lämnat sina telefonnummer. Man kan anta att de inte gjorde detta för att de månade om sin anonymitet. JC har å andra sidan valt att skriva under pseudonym och jobbar inte med uppsökande verksamhet, hon har uppenbarligen valt att vara anonym istället för att söka upp folk, banka på deras dörrar och lämna sitt visitkort. Viss skillnad. Eller hur?