2015-09-02, 13:01
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Men nu är det ju ett TV-program som släpper uppgiften, inte åklagaren, eftersom vi inte har sett något citat från honom om detta. Hasse Aro har väl på egen hand försökt slita spännande uppgifter ur kafé-personalen.
Jag tror inte Aro har så mycket med Nya Efterlyst att göra. http://www.tv8.se/nya-efterlyst
2015-09-02, 13:03
Medlem
angladotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Man kan inte byta tak utan byggnadsställningar.
Jodå, det kan man visst! Vi lade tegeltaket på ena sidan av vårt hus utan några byggnadsställningar.
2015-09-02, 13:05
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag tror inte Aro har så mycket med Nya Efterlyst att göra. http://www.tv8.se/nya-efterlyst
Jag tyckte jag såg hans namn nämnas här. Men då är det väl en branschkollega till honom som försökt hitta något nytt och spännande för att få uppmärksamhet till sitt program.
2015-09-02, 13:17
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Man kan inte byta tak utan byggnadsställningar.

Helt rätt ett måste , som anställd får man inte arbeta från stege.
Stege är enbart till för att förflytta sig.
Nu pratar jag om seriösa företag, inget Öststatar skummrask skitföretag.
2015-09-02, 13:21
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Helt rätt ett måste , som anställd får man inte arbeta från stege.
Stege är enbart till för att förflytta sig.
Nu pratar jag om seriösa företag, inget Öststatar skummrask skitföretag.
Har någon sett någon byggnadsställning på någon bild på ladan? Jag har förgäves letat.

Om det är så att de inte jobbade på taket utan byggnadsställning och det inte fanns någon byggnadsställning vid försvinnandet, jobbade de inte på taket vid försvinnandet.
2015-09-02, 13:27
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Har någon sett någon byggnadsställning på någon bild på ladan? Jag har förgäves letat.

Om det är så att de inte jobbade på taket utan byggnadsställning och det inte fanns någon byggnadsställning vid försvinnandet, jobbade de inte på taket vid försvinnandet.

Fanns inga stegar, bygghiss eller något annat som tyder på takarbeten vid försvinnandet:
http://y.cdn-expressen.se/images/3c/33/3c33053b891b4a259d308cc989363641/4x3/645@70.jpg
2015-09-02, 13:29
Medlem
krackelerars avatar
Citat:

Litauerna kanske har stulit den byggnadsställning de skulle använt alt. tipsat andra litauer om att det finns saker att stjäla i området.
Var det därför de inte hade någon ställning?
Som vi vet stjäl öststatare oerhört mycket i Sverige, stöldligor härjar ofta med hjälp av landsmän i Sverige.
Kan litauerna i Blomberg varit "målvakter" för stöldligor, kanske förvarat stöldgods i sitt hem?
Vi har ju hört om stölder och inbrott i området, är de litauiska bröderna både tjuvar och mördare?
Jag håller det för sannolikt.
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angladotter
Jodå, det kan man visst! Vi lade tegeltaket på ena sidan av vårt hus utan några byggnadsställningar.

Nej, det går inte. Eller så gör man det ändå till priset av att det går långsammare, är farligare och så blir takbytet troligen inte heller lika utfört.

Kanske var orginalställningen bokad för att på ett visst datum flyttas till ett annat bygge. Kanske gjordes ändå visst detaljarbete på taket men jag hävdar att fullskaligt takjobb kräver ställning. Och har man inte en ställning typ haki eller motsvarande, så bygger man en egen av plank.
Medlem
Jag har inte varit inne här och läst på länge. Bor nära Blomberg, passerar ett antal ggr per vecka.

Slakthuset är ff avspärrat. Andra personer jobbar i/på ladan nu.
Caféet är öppet och kundantalet varierar.
Lisas träd är fortfarande grönt, men börjar skifta till gult. En ung flicka mördades här. Varför?
Hoppas vi får veta, så vi kan gå vidare.

Alla här tror att den häktade är skyldig.

Kolla tvn i kväll.
2015-09-02, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Fanns inga stegar, bygghiss eller något annat som tyder på takarbeten vid försvinnandet:
http://y.cdn-expressen.se/images/3c/33/3c33053b891b4a259d308cc989363641/4x3/645@70.jpg

På föregående sidan har man länkat till ett inlägg att byggställningen försvann i början av Maj. Så flickorna kände väl sig "betraktade" under den tiden då?!
2015-09-02, 13:32
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noname11
På föregående sidan har man länkat till ett inlägg att byggställningen försvann i början av Maj. Så flickorna kände väl sig "betraktade" under den tiden då?!
Lisa hade inte börjat då byggnadsställningen försvann, så det var svårt att stirra på henne från taket.
2015-09-02, 13:33
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:

Om jag minns rätt stals byggställningen ett par veckor innan LH försvann, då jobbade litauerna i stället med dränering i ladan.
Alltså med fortsatt full koll på tjejerna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in