2015-09-01, 07:15
Medlem
cyberkalles avatar
Förutom att BL tappade en stjärna som De Bryune så kom det ändå in fler stjärnor till ligan.
Costa kan bli årets stora stjärna och Vidal är redan ett väletablerat namn i fotbollsvärlden.

Kingsley Coman kanske kan bli något men om honom vet jag inget ännu.

Vilka andra stora namn har det kommit till andra klubbar?
2015-09-01, 07:55
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Förutom att BL tappade en stjärna som De Bryune så kom det ändå in fler stjärnor till ligan.
Costa kan bli årets stora stjärna och Vidal är redan ett väletablerat namn i fotbollsvärlden.

Petersen
2015-09-01, 08:18
Medlem
dippsis avatar
Citat:

Leverkusen tycker jag har hämtat in bäst;
Aranguiz
Chicharito
Kampl
Mehmedi
Tah

Sedan kan det tyckas att en mer etablerad mittback också skulle hämtas in, ingen aning hur länge Toprak blir borta!

Ligans stora tapp är såklart Grosskreutz, som lämnar för spel i Turkiet med prins Poldi!

Nöjd med vad HSV gjorde denna sommaren, ut med allt gammalt och dyrt och i n med perspektiv spelare. Schipplock är jag lite osäker på ännu men återstå och se om han kan hjälpa oss.

Här är en bra sida för att se alla in/ut.
http://www.transfermarkt.de/1-bundesliga/transfers/wettbewerb/L1
Senast redigerad av dippsi 2015-09-01 kl. 08:21.
2015-09-01, 08:31
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi

Ligans stora tapp är såklart Grosskreutz, som lämnar för spel i Turkiet med prins Poldi!

Nöjd med vad HSV gjorde denna sommaren, ut med allt gammalt och dyrt och i n med perspektiv spelare. Schipplock är jag lite osäker på ännu men återstå och se om han kan hjälpa oss.

Här är en bra sida för att se alla in/ut.
http://www.transfermarkt.de/1-bundesliga/transfers/wettbewerb/L1

Ja den store Kevin har lämnat BL och inte ett öga är torrt.

Jag tycker också att HSV äntligen gjort en hel del rätt och rensat ut bland dom som mest lyft lön även Lasogga kunde fått gå enligt mig.
2015-09-01, 08:33
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Petersen

Trots allt så har han levererat nu och det skulle vara kul om Freiburg kämpade sig tillbaka till BL.

Edit: Freiburg är för alla som inte vet ett i mitt tycke en av dom vackraste städerna i landet.
Senast redigerad av cyberkalle 2015-09-01 kl. 08:35.
2015-09-01, 12:09
Medlem
cyberkalles avatar
Är ni lika sugna på detta landslagsuppehåll som jag?

Måste ju bara bli två vinster trots att det såg jävligt knackigt ut mot dessa två lag sist.

Hur kommer Tyskland ställa upp?
2015-09-02, 06:27
Medlem
cyberkalles avatar
En bra text om att vi fans inte ska glömma Ribéry nu när Costa showar i laget.
http://www.eurosport.de/fussball/bundesliga/2014-2015/fanblog-zum-bayern-umbruch-vergesst-konig-franck-ribery-im-costa-hype-nicht_sto4887411/story.shtml#de-fb-po

En sammanställning från sommarens transferfönster.

http://www.transfermarkt.de/1-bundesliga/sommertransfers/wettbewerb/L1/saison_id/2015
2015-09-02, 11:43
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Trots allt så har han levererat nu och det skulle vara kul om Freiburg kämpade sig tillbaka till BL.

Edit: Freiburg är för alla som inte vet ett i mitt tycke en av dom vackraste städerna i landet.
Jag tror du skrivit det innan, men man kan nog ändå aldrig skriva för mycket om hur vackert Freiburg är

Freiburg har förresten haft en rätt jobbig transferperiod. Man hade förberett sig fantastiskt även fast man inte trodde man skulle åka ut, och gjorde en åtta skitbra värvningar direkt. Men sedan dess hade man det tufft. Problemet är att Freiburg inte vill betala så mycket, varken i transfersumma eller lön. Ofta kommer man ändå överrens med spelaren om lönen, spelaren har hört om hur bra man kan utvecklas i Freiburg (Bürki, Ginter, Kruse, Caliguiri, Mehmedi, Sorg [upphämtad från regionalliga och har nu ändå spelat i landslaget] osv osv), men då vill inte klubben släppa spelaren. Någon yttermittfältare som gick till grekland för att Freiburg inte ville lägga ut 100 000 euro extra till exempel.

Och det är just yttermittfältare vi saknar, och de senaste matcherna har vi inte spelat med någon ordinarie ytter på den positionen, eftersom de vi har är juniorer.

Kronan på verket var när Streich sa "det kommer en eller två på måndag", och det kom en u-20spelare från hoffenheim, på lån
2015-09-02, 18:44
Medlem
marc0p0l0s avatar
http://www.bild.de/sport/fussball/juventus-turin/boss-tritt-gegen-schalke-nach-42427866.bild.html

Verkar som att Schalke satte sig på tvären till att sälja till Juventus redan från början. Juventus kom med ett bud, Schalke sa "36 miljoner euro". Verkar som att Juve tolkade det som en utgångsposition, men Schalke lät inte det gå till konkreta förhandlingar någon gång hela sommaren, utan 36 miljoner var ett första och ett sista ord från die Knappen. (Draxler skall för den delen inte heller varit intresserad av att gå till Juve), "Schalke är en mystisk klubb" enligt Marotta.

Påminner lite om Braunschweig - Hamburg när man "förhandlade" om Berggreen.

Edit: Senaste nytt om Grosskreutz. Ni kanske har läst att det var problem med övergången? En signatur saknades på dokumentet och det kom därför in försent. FIFA valde att ge ok till transfern ändå, men den gode Kevin får inte spela förrän 2016. Han får alltså gå, men inte spela någon match. Ska ha fått erbjudande att bryta kontraktet, får se vad som händer närmaste dagarna nu. Den ansvarige hos Galatasaray har redan blivit sparkad.
Senast redigerad av marc0p0l0 2015-09-02 kl. 19:43.
2015-09-03, 09:36
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Jag tror du skrivit det innan, men man kan nog ändå aldrig skriva för mycket om hur vackert Freiburg är

Freiburg har förresten haft en rätt jobbig transferperiod. Man hade förberett sig fantastiskt även fast man inte trodde man skulle åka ut, och gjorde en åtta skitbra värvningar direkt. Men sedan dess hade man det tufft. Problemet är att Freiburg inte vill betala så mycket, varken i transfersumma eller lön. Ofta kommer man ändå överrens med spelaren om lönen, spelaren har hört om hur bra man kan utvecklas i Freiburg (Bürki, Ginter, Kruse, Caliguiri, Mehmedi, Sorg [upphämtad från regionalliga och har nu ändå spelat i landslaget] osv osv), men då vill inte klubben släppa spelaren. Någon yttermittfältare som gick till grekland för att Freiburg inte ville lägga ut 100 000 euro extra till exempel.

Och det är just yttermittfältare vi saknar, och de senaste matcherna har vi inte spelat med någon ordinarie ytter på den positionen, eftersom de vi har är juniorer.

Kronan på verket var när Streich sa "det kommer en eller två på måndag", och det kom en u-20spelare från hoffenheim, på lån

Streich är väl en av dom som sitter säkrast på tränarjobbet i hela Tyskland eller har jag fel?

Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
http://www.bild.de/sport/fussball/juventus-turin/boss-tritt-gegen-schalke-nach-42427866.bild.html

Verkar som att Schalke satte sig på tvären till att sälja till Juventus redan från början. Juventus kom med ett bud, Schalke sa "36 miljoner euro". Verkar som att Juve tolkade det som en utgångsposition, men Schalke lät inte det gå till konkreta förhandlingar någon gång hela sommaren, utan 36 miljoner var ett första och ett sista ord från die Knappen. (Draxler skall för den delen inte heller varit intresserad av att gå till Juve), "Schalke är en mystisk klubb" enligt Marotta.

Påminner lite om Braunschweig - Hamburg när man "förhandlade" om Berggreen.

Edit: Senaste nytt om Grosskreutz. Ni kanske har läst att det var problem med övergången? En signatur saknades på dokumentet och det kom därför in försent. FIFA valde att ge ok till transfern ändå, men den gode Kevin får inte spela förrän 2016. Han får alltså gå, men inte spela någon match. Ska ha fått erbjudande att bryta kontraktet, får se vad som händer närmaste dagarna nu. Den ansvarige hos Galatasaray har redan blivit sparkad.

Det var väl ändå bra att Schalke stod på sig och fick det dom ville ha för honom.

Reus skadad och missar landskamperna nu närmast.

Bremen verkar vara nära att knyta till sig Pizarro som är klubblös och kan därmed gå när någon nappar på hans förmåga.
2015-09-03, 09:49
Medlem
snillet_1s avatar
Vad säger ni om detta då?

Citat:
Raphael Honigstein ‏@honigstein 20 minför 20 minuter sedan
He says they had "quickly" agreed terms with Bayern, but that Bayern called it off two days later.

Raphael Honigstein ‏@honigstein 21 minför 21 minuter sedan
very interesting interview with KDB's agent about the background of the deal: http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/buitenland/Engeland/1.2429522 …

Från artikeln:

Citat:
Manchester City was wel niet de enige gegadigde, geeft De Koster toe. "We hadden vernomen dat Bayern ook interesse had. Ik heb toen zelf naar hen gebeld en we waren er vrij snel uit. Maar twee dagen later besliste Bayern toch om het niet te doen."

"Ik heb Bayern niet gebruikt om de prijs op te drijven", zegt De Koster. "Ik ben geen tapijtenverkoper. Ook PSG had interesse. Daar verbaasde City zich over, want beide sjeiks (de eigenaars, red) kennen elkaar goed."
2015-09-03, 18:03
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vad säger ni om detta då?

:
Jag skulle vilja höra Bayerns version men jag är glad att det inte blev något för det var ju ett galet högt pris.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in