2015-09-02, 08:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ja det låter ju ganska mysko iom att Lena Svedung den 21 Juni, 9 dagar efter bröderna greps, sa så här:

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2753819-kafeagaren-lena-svedung-tva-veckor-av-smarta

– De har suttit på taket och snickrat på morgonen med radion på. Jag har varit förvånad över att de har varit där före mig eftersom jag själv är på plats så tidigt. Jag har aldrig behövt känna mig obekväm med att ha dem intill oss, säger hon.

Och hade någon av Lena's personal (läs unga flickor) upplevde att bröderna iakttog dem på ett obehagligt sätt och att flickorna därför känt sig obekväma med att ha dem intill sig, ja då hade dom säkerligen berättat det för Lena.

Och lägg märke till att det enbart står att flickorna kände sig betraktade, står ju inte någonting om att det var på ett obehagligt sätt och jag menar sedan när har killar/män slutat kolla på söta tjejer, det är väl inget konstigt om bröderna tittat intresserade på tjejerna när dom gått förbi.

Det står inte att de känt obehag av att vara iakttagna av balterna. Det är inget konstigt att balterna tittat. Det som är konstigt är att de påstår att de aldrig sett Lisa.
2015-09-02, 08:28
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maya35
Det står inte att de känt obehag av att vara iakttagna av balterna. Det är inget konstigt att balterna tittat. Det som är konstigt är att de påstår att de aldrig sett Lisa.
Källa på plural? Lisa och NB har haft tre gemensamma arbetsdagar. Hur många gånger har Lisa under dessa tre dagar varit inom synhåll från ladan, så NB har kunnat se henne tillräckligt noga för att kunna lägga hennes utseende på minnet?
2015-09-02, 08:29
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det här har vi diskuterat förut. Vackra kvinnor blir ofta, för att inte säga alltid, iakttagna från manliga arbetsplatser. Jag har överlevt varje gång jag har gått förbi en arbetsplats. Visslingar och rop är vanliga, kommentarer har förekommit. Men de gör inget.
Att du överlevt varje gång visar inte ett dugg. Det kan vara så att du är ful, eller man. Eller både och. Lisa var tjej, vacker och söt.

Det blir samtidigt lite fel att hänvisa till hur det oftast är, att de flesta kvinnor vackra eller ej, inte riskerar bli mördade för att de går förbi en samling mansapor.

Det som är intressant att reflektera kring, är hur ofta våldtäkter/mord föregås utan visuell stimuli öht. Och här vill jag hävda att det vanligaste, i de fall morden och/eller våldtäkterna överhuvudtaget sker, råder någon sorts kontakt mellan parterna, låt vara bara visuell, innan fullbordat brott är ett faktum.
2015-09-02, 08:31
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Jag tänkte på det du skrev: Och lägg märke till att det enbart står att flickorna kände sig betraktade. Vart står det? Vet med mig att det dök upp något med det i tråden i början, att tjejerna hade sagt att dom kände sig iakttagna av arbetarna från ladan. Det gav senare i tråden att dom suttit och dreglat över tjejerna från ladan. Verkar vara enbart ett rykte som dök upp här att dom kände sig iakttagna?

Mitt fetande.

Här står det i dagens nyhets rapport, men altså inget om att det var på något obehagligt sätt:

http://www.expressen.se/gt/lisa-holm-fallet-de-kande-sig-iakttagna/

Lisa Holm och hennes kolleger kände sig betraktade av 35-åringen som misstänks för att ha mördat henne.
Från taket på ladan mitt emot kaféet, där 35-åringen arbetade tillsammans med sin bror, upplevde personalen att bröderna iakttog dem.

och det du skrev om att det stått i trådens början, ja det är säkert den samma info som omtalas i dagens nyhets rapport, och som du skriver blev det säkert snevridet, som så mycket annat .
2015-09-02, 08:33
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:

Nu hade Lisa ju enbart arbetat på cafeet i 3 helger, så det kan ju vara därför.
2015-09-02, 08:33
Medlem
Citat:
Källa på plural? Lisa och NB har haft tre gemensamma arbetsdagar. Hur många gånger har Lisa under dessa tre dagar varit inom synhåll från ladan, så NB har kunnat se henne tillräckligt noga för att kunna lägga hennes utseende på minnet?

Hur många dagar hann Lisa arbeta på caféet? Vet du? Vill minnas att det var 6 dagar sammanlagt, på helgerna?
2015-09-02, 08:38
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Hur många dagar hann Lisa arbeta på caféet? Vet du? Vill minnas att det var 6 dagar sammanlagt, på helgerna?
Ja, lördagar och söndagar. Bröderna var lediga på söndagar. Kvar blir tre lördagar.
2015-09-02, 08:40
Bannlyst
Citat:

De hävdar bestämt att de aldrig har sett den stackars flickan, säger hon.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21227755.ab
2015-09-02, 08:41
Medlem
Arrogantcats avatar
Citat:

Det är omöjligt! Allt d låter så sjukt! Överdrivet!
2015-09-02, 08:46
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
De hävdar bestämt att de aldrig har sett den stackars flickan, säger hon.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21227755.ab
Aftonbladet hänvisar till GT. Där säger mamman det. Hon har inte haft någon kontakt med NB sedan gripandet.
http://www.expressen.se/gt/familjens-kritik-mot-nya-bevisen/
Citat:
– Nej, jag har ingen kontakt med min son. Jag har skrivit sex brev till honom men inte fått något svar. Alla möjliga dåliga tankar driver mig ur vettet.
2015-09-02, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Mitt fetande.

Här står det i dagens nyhets rapport, men altså inget om att det var på något obehagligt sätt:

http://www.expressen.se/gt/lisa-holm-fallet-de-kande-sig-iakttagna/

Lisa Holm och hennes kolleger kände sig betraktade av 35-åringen som misstänks för att ha mördat henne.
Från taket på ladan mitt emot kaféet, där 35-åringen arbetade tillsammans med sin bror, upplevde personalen att bröderna iakttog dem.

och det du skrev om att det stått i trådens början, ja det är säkert den samma info som omtalas i dagens nyhets rapport, och som du skriver blev det säkert snevridet, som så mycket annat .

Tack för länken, jag hänger inte med i media om detta nu märker jag. Det är ju inget konstigt om någon vilar ögonen från sitt arbete på söta tjejer. Det är väl möjligt att det upplevdes som ett obehagligt sätt efter att han anhållits. Då hade i varje fall jag upplevts det obehagligt att en "mördare" "iakttagit" mig, om jag inte hade upplevt det som så innan.
2015-09-02, 08:47
Medlem
rotesaus avatar
Citat:

Citat:

En gång för alla.
Det spelar troligtvis ingen roll att/om någon specifik individ har ringats in av MGM.
Det kunde ha varit vem som helst, slumpmässigt, av alla tjejer/kvinnor som jobbar/jobbat på caféet, och i synnerhet den som rutinmässigt avviker vid stängnings-tid, till att oftast bli ensam på fastighetens baksida.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in