2015-09-02, 06:58
Medlem
Lisa H och kollegorna kände sig betraktade av 35-åringen.

Från taket på ladan mitt emot kaféet, där 35-åringen arbetade tillsammans med sin bror, upplevde personalen att bröderna iakttog dem.
"Man ville inte tro att det var sant. Det här är personer som vi har sett i stort sett dagligen", säger kaféägaren LS i programmet. Uppgifterna kommer fram i "Nya Efterlyst" i TV8 ikväll.

Enligt åklagaren Lars-Göran Wennerholm har polisen säkrat DNA-spår som binder honom till mordet.

http://www.expressen.se/gt/lisa-holm-fallet-de-kande-sig-iakttagna/
Publicerad 02 sep 2015 06:05
2015-09-02, 07:32
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt

Från taket på ladan mitt emot kaféet, där 35-åringen arbetade tillsammans med sin bror, upplevde personalen att bröderna iakttog dem.
"Man ville inte tro att det var sant. Det här är personer som vi har sett i stort sett dagligen", säger kaféägaren LS i programmet. Uppgifterna kommer fram i "Nya Efterlyst" i TV8 ikväll.

Enligt åklagaren Lars-Göran Wennerholm har polisen säkrat DNA-spår som binder honom till mordet.

Mördarlitauern betraktade, fantiserade och dreglade över caféets unga anställda tjejer från taket på ladan mittemot som vi tidigare i tråden anat tillsammans med sin bror.
Det givna intresset var vad de skulle vilja göra med de unga tjejerna, som senare visade sig så tragiskt i praktisk handling.
De ville våldta och mörda en svensk flicka och därefter fortsätta som vanligt, som inget hänt.
Fina gästarbetare på min ära.
Givet att samme litauer noterat att där stod en moped han ej sett tidigare alt, sett att LH på söndagen inte fick skjuts med bil för första gången, tillfället som han/de väntat på uppenbarade sig.
Solklart fall där bevisningen blir överväldigande när den väl läggs fram, livstid för mördarlitauern med största sannolikhet.
2015-09-02, 07:56
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:

Ja det låter ju ganska mysko iom att Lena Svedung den 21 Juni, 9 dagar efter bröderna greps, sa så här:

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2753819-kafeagaren-lena-svedung-tva-veckor-av-smarta

– De har suttit på taket och snickrat på morgonen med radion på. Jag har varit förvånad över att de har varit där före mig eftersom jag själv är på plats så tidigt. Jag har aldrig behövt känna mig obekväm med att ha dem intill oss, säger hon.

Och hade någon av Lena's personal (läs unga flickor) upplevde att bröderna iakttog dem på ett obehagligt sätt och att flickorna därför känt sig obekväma med att ha dem intill sig, ja då hade dom säkerligen berättat det för Lena.

Och lägg märke till att det enbart står att flickorna kände sig betraktade, står ju inte någonting om att det var på ett obehagligt sätt och jag menar sedan när har killar/män slutat kolla på söta tjejer, det är väl inget konstigt om bröderna tittat intresserade på tjejerna när dom gått förbi.
2015-09-02, 07:58
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Mördarlitauern betraktade, fantiserade och dreglade över caféets unga anställda tjejer från taket på ladan mittemot som vi tidigare i tråden anat tillsammans med sin bror.
Det givna intresset var vad de skulle vilja göra med de unga tjejerna, som senare visade sig så tragiskt i praktisk handling.
De ville våldta och mörda en svensk flicka och därefter fortsätta som vanligt, som inget hänt.
Fina gästarbetare på min ära.
Givet att samme litauer noterat att där stod en moped han ej sett tidigare alt, sett att LH på söndagen inte fick skjuts med bil för första gången, tillfället som han/de väntat på uppenbarade sig.
Solklart fall där bevisningen blir överväldigande när den väl läggs fram, livstid för mördarlitauern med största sannolikhet.

Jösses vilket snömos! Han är inte ens åtalad och kommer förmodligen att bli friad.Det är en lika stor sanning som din.
2015-09-02, 08:00
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:

Det här har vi diskuterat förut. Vackra kvinnor blir ofta, för att inte säga alltid, iakttagna från manliga arbetsplatser. Jag har överlevt varje gång jag har gått förbi en arbetsplats. Visslingar och rop är vanliga, kommentarer har förekommit. Men de gör inget.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-09-02 kl. 08:02.
2015-09-02, 08:02
Medlem
Theforeigners avatar
En möjligt intressant information i den samma nyhetsrapporten är att Lena S "rest bort över helgen för att få ett avbrott " dvs samma helg som AJ också var bortrest "till Dalarna", undrar om Lena också rest "till Dalarna"?

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2753819-kafeagaren-lena-svedung-tva-veckor-av-smarta

"Hon har rest bort över helgen för att få ett avbrott men står i kontakt med Lisa Holms familj dagligen."
-
2015-09-02, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ja det låter ju ganska mysko iom att Lena Svedung den 21 Juni, 9 dagar efter bröderna greps, sa så här:

– De har suttit på taket och snickrat på morgonen med radion på. Jag har varit förvånad över att de har varit där före mig eftersom jag själv är på plats så tidigt. Jag har aldrig behövt känna mig obekväm med att ha dem intill oss, säger hon.

Och hade någon av Lena's personal (läs unga flickor) upplevde att bröderna iakttog dem på ett obehagligt sätt och att flickorna därför känt sig obekväma med att ha dem intill sig, ja då hade dom säkerligen berättat det för Lena.

Och lägg märke till att det enbart står att flickorna kände sig betraktade, står ju inte någonting om att det var på ett obehagligt sätt och jag menar sedan när har killar/män slutat kolla på söta tjejer, det är väl inget konstigt om bröderna tittat intresserade på tjejerna när dom gått förbi.

Ja, det är inget konstigt att varken killar eller tjejer betraktar det motsatta könet. Har det stått någon annanstans än här på fb att tjejerna kände sig betraktade?
2015-09-02, 08:07
Medlem
katws avatar
Citat:
En möjligt intressant information i den samma nyhetsrapporten är att Lena S "rest bort över helgen för att få ett avbrott " dvs samma helg som AJ också var bortrest "till Dalarna", undrar om Lena också rest "till Dalarna"?

Varför skulle hon det? Börja inte med grundlösa antydningar igen tack.
2015-09-02, 08:08
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:

http://www.expressen.se/gt/flera-forhor-holls-med-broderna-innan-de-togs/
Citat:
De anhållna bröderna har synts flitigt i området kring Lisa Holms arbetsplats på kaféet i Blomberg. Förutom att renovera ett hus i närheten har de arbetat på kaféets fasad och under våren har de renoverat taket på ladan mitt emot, berättar kaféägaren Lena Svedung.
– Vad jag förstår så har de jobbat här i området under ett antal år. Det har bara varit så självklart att de har funnits här, säger hon och fortsätter:
– Men alla som nu vet att de har suttit där på taket och renoverat ladan är i chocktillstånd nu, säger hon.
Bröderna har alltså jobbat mycket nära flickorna, utan att LS har haft någon anmärkning.
2015-09-02, 08:15
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Ja, det är inget konstigt att varken killar eller tjejer betraktar det motsatta könet. Har det stått någon annanstans än här på fb att tjejerna kände sig betraktade?

Mit fetande.

Jag gjorde just et sök på det här i tråden men hittade inget.
2015-09-02, 08:22
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Varför skulle hon det? Börja inte med grundlösa antydningar igen tack.

Jag skriver precis vad jag tycker är relevant, eller möjligtvis kan vara relevant !

Du ska i alla falla inte tro att du kan bestämma vad jag ska skriva här i tråden!

Och Lena S och AJ går ju med armarna om varandra den 13 Juni, så helt i skogen är det väl inte om dom skulle hitta på att åka till samma ställe och koppla av från "det elaka äventyret" som Lena kallar det..
2015-09-02, 08:22
Medlem
Citat:
Mit fetande.

Jag gjorde just et sök på det här i tråden men hittade inget.

Jag tänkte på det du skrev: Och lägg märke till att det enbart står att flickorna kände sig betraktade. Vart står det? Vet med mig att det dök upp något med det i tråden i början, att tjejerna hade sagt att dom kände sig iakttagna av arbetarna från ladan. Det gav senare i tråden att dom suttit och dreglat över tjejerna från ladan. Verkar vara enbart ett rykte som dök upp här att dom kände sig iakttagna?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in