Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Så det är en gissning att punkt 1 och 2 är olika bevispunkter.
Jag har tagit mig friheten att modifiera din lista.
+ Flera fynd av DNA har gjorts (BEKRÄFTAT), vilket framgår av nästa punkt.
+ Fynden har avsatts på olika föremål.
+ Fynden har hittats på samma ställe som kroppen hittades
+ Uppemot tio olika DNA har hittats, vissa från okända donatorer, andra från personer som ofta rör sig i omgivningen och har identiferats.
+ Det rör sig enbart om mycket små mängder DNA/källan är en mikroskopisk besudling
+ DNA kommer från olika källor, t ex blod, saliv (BEKRÄFTAT - en källa är blod)
+ Det finns inget främmande, annat än Lisas eget, DNA på kroppen.
Vad ska du ha din töntlista till? Vad försöker du åstadkomma?
"Töntlista" - imponerande argumentation. Hur var det där med personangrepp nu igen?
Inte vet jag vad du menar med din modifierade lista. Jag tyckte jag var tydlig med att det här är faktorer som verkar i försvårande riktning OM de visar sig stämma - jag skrev ju att går de i andra riktningen så är det i vart fall inte till MGM:s nackdel. Du blandar bra och dåliga saker från ett bevisperspektiv (oavsett om det handlar om att bevisa eller motbevisa åklagarens kommande gärningsbeskrivning) men sätter plustecken framför allihop. Det förvirrar ju bara.
Listan var ett försök att resonera kring bedömningar av bevisstyrka utifrån ett resonemang om både helheten och delarna. Det förvirrar möjligen dig - vi som känner dig vet ju redan att du är duktig på att gräva hit och dit i delar men betydligt sämre på det där med att göra helhetsbedömningar av givna fakta. Det är som tur är inte mitt problem utan ditt dock.