2015-08-31, 04:45
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runkle
Hur menar du då? Inter spelar som ett jävla provinslag

Jag vet inte vad han menar men jag kan tänka mig att det är mer klädsamt att snacka om att köpa spelare efter att man haft problem i en match mot ett superlag. "-Vi måste förstärka för att kunna matcha det här miljardbygget med alla dess världsstjärnor". Nu var det ju inte ett miljardbygge man mötte utan ett dynggäng som inte ens har en godkänd arena, staden är inte ens med på de flesta Italien-kartor, när Mancini lämnade Manchester hade Carpi aldrig ens varit i Serie B, lönenivå & värvningsbudget är lägst i ligan.

Det känns som lite fel läge då att ropa att "-Vi måste spy ut ännu mer miljoner för att fixa det här".
Citera
2015-08-31, 19:52
Medlem
snillet_1s avatar
Nå, Inter plockade - apropå kreativitet - in Ljajic alldeles nyss på lån. Verkar bli 2M straight up med köpoption om 9M nästa år. Undrar stilla hur jävla många köpoptioner Inter har liggandes ute nu. Når man inte CL-plats kommer det bli hett om öronen på många där.

Giaccherini till Bologna. Det är en bra förstärkning för ett nyuppflyttat lag. Till skillnad från Carpi som tagit in Zaccardo och även Borriello vad det verkar...
Senast redigerad av snillet_1 2015-08-31 kl. 19:56.
Citera
2015-08-31, 23:26
Medlem
zachs avatar
0 spelade minuter för totti på 2 matcher. Roma vann mot juve? Sticazzi. NOLL SPELADE JÄVLA MINUTER FÖR TOTTI!!

Alla ikoners öde blir väl ungefär likadana. Slutet är ovärdigt. Dom enda som kringår det ödet är dom som drar till australien eller nåt sånt ställe för att klämma ur några sista kulor ur karriären och dom som slutar "för tidigt".

Totti har passerat zenit. Va länge sen. Men för 3(4?) matcher sen så visade han senast vad hans fot är kapabel till med 2 totti-assist. Men nu har vi dzeko. Och totti sitter där han sitter. Han är sannolikt den enda i världen som själv kan bestämma kontraktslängden men är övertygad om att det enda han tänker är att det räcker nu. Slutet kommer. Har jobbat med tanken i säkert 5 år. Har alltid velat han ska lägga av i tid, men samtidigt fasat över vad som ska hända den dagen. Jag menar seriöst, finns det någon här inne som känner till tiden innan totti? Finns det verkligen nån någonstans alls som levde innan han slog igenom? Nittonhundranittiotre. Ingen i någons u21-lag va ens påtänkt då. Det var då vi hade 3 kanaler här uppe. Va säkert svart-vitt med. Och vänstertrafik.

Min tid som romanista startade strax innan vm -90. Vi har under den perioden vunnit ett ligaguld och nån inhemsk cuptitel enbart vinnare bryr sig om. Helt seriöst så rycker jag på axlarna om det behöver dröja ett par år till för nästa titel. Och om det är till förmån för ett värdigt slut för idrottsvärldens största bandiera, so be it. Jag kan till och med ärligt säga att jag i så fall gladeligen välkomnar ytterligare ett tillkortakommande.

Solo la maglia. Grundtanken med uttrycket är för dem som inte har nån totti. Min önskan är att man visar en annan sida av det. Att lojalitet belönas. Att man nu belönar de som alltid agerat utefter uttrycket. Att bandiere som sätter tröjan först är värd allt. Inklusive en scudetto. För uppoffringens skull. Och för alla tottis i dagens och alla kommande primaveralag.

För när allt kommer omkring... vi pratar om losi, di bartolomei, giannini. Vi minns dom. Och inte minst hedrar dom. Men kan nån romanista på rak arm säga nåt om vår andra scudetto?
Citera
2015-09-01, 09:40
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Nå, Inter plockade - apropå kreativitet - in Ljajic alldeles nyss på lån. Verkar bli 2M straight up med köpoption om 9M nästa år. Undrar stilla hur jävla många köpoptioner Inter har liggandes ute nu. Når man inte CL-plats kommer det bli hett om öronen på många där.

Giaccherini till Bologna. Det är en bra förstärkning för ett nyuppflyttat lag. Till skillnad från Carpi som tagit in Zaccardo och även Borriello vad det verkar...

Felipe Melo till Inter också, antagligen för 3,5 miljoner euro. Och Alex Telles följer med från Galatasaray, på lån med köpoption. 22-årig brasiliansk vänsterback som kanske kan lyckas i Milano, sägs vara snabb och offensiv, spelade 39 matcher för den turkiska klubben den gångna säsongen.

Hernanes till Juve från Inter. Kan bli bra, om han tar vara på sin speltid i den hårda konkurrensen. Elva miljoner euro kostade han.

Ezequiel Ponce, 18-årig anfallare i argentinska Newell's Old Boys (ett av de coolare klubbnamnen), till Roma för 4,2 miljoner euro, ett femårskontrakt. Yngste målgöraren någonsin i Argentinas förstaliga, knappt 17 år då.

Hellas Verona och Sampdoria byter två mittfältare/kantspringare mot varandra, Christodoulopolos mot Wszolek.

Men i Jesu namn, för i helvete, ni hentimida sittkissare som inte med ricinoljan i högra handen och Tassos Gerusalemme liberata i den vänstra ylande av entusiasm störtar om varandra för att ta den åttonde platsen i Flashbacks Fantacalcioliga! Vad ska ni göra med er höst, er vinter, er vår?! Har ni oändligt med tidsutrymme för att djupt gripna av er egen "godhet" gråtrunka och pösa ut en Wolodarskizombifierad "värdegrund" som stinker värre än Sievert Öholms kristligt sedliga åldringspung skulle göra efter en ohyggligt berusad vecka i Pattaya, sticka på era rasiferade offerkoftor och pilla er i era fuktiga, läskiga navlar, men knappt ett ögonblick till övers för att med ett klart lugn lämna in bud på Serie A:s välskolade spelare och helg efter helg med ett par knapptryckningar disponera ett lag i kamp med era tålmodiga fotbollstittarkollegor, som kanske visar sig vara era naturgivna övermän?

(FB) Fantacalcio 2015/16

https://www.youtube.com/watch?v=g0DVZlXtpbU
Senast redigerad av Ezzelino 2015-09-01 kl. 10:16.
Citera
2015-09-01, 15:09
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
...
Men i Jesu namn, för i helvete, ni hentimida sittkissare som inte med ricinoljan i högra handen och Tassos Gerusalemme liberata i den vänstra ylande av entusiasm störtar om varandra för att ta den åttonde platsen i Flashbacks Fantacalcioliga! Vad ska ni göra med er höst, er vinter, er vår?! Har ni oändligt med tidsutrymme för att djupt gripna av er egen "godhet" gråtrunka och pösa ut en Wolodarskizombifierad "värdegrund" som stinker värre än Sievert Öholms kristligt sedliga åldringspung skulle göra efter en ohyggligt berusad vecka i Pattaya, sticka på era rasiferade offerkoftor och pilla er i era fuktiga, läskiga navlar, men knappt ett ögonblick till övers för att med ett klart lugn lämna in bud på Serie A:s välskolade spelare och helg efter helg med ett par knapptryckningar disponera ett lag i kamp med era tålmodiga fotbollstittarkollegor, som kanske visar sig vara era naturgivna övermän?

(FB) Fantacalcio 2015/16

https://www.youtube.com/watch?v=g0DVZlXtpbU

Ah, den gamle Ezzelino vi saknat

Matri till mitt Lazio såg jag nu? Intressant.
Citera
2015-09-01, 15:56
Medlem
Klopeks avatar
Hernanes tror jag också kan bli bra i Juve.

Pirlo reject från Milan - Juve vi vet alla hur det gick där. Från levande död till nästan legendarisk i Juventus på sina 4 säsonger.

Evra från Man united - Juve vi vet hur det gick där också, bästa vänsterbacken i Serie A gångna säsongen. Världsklass på honom.

Man får tänka på att Hernanes när han var om bäst i Lazio inte hade i närheten av den omgivning av spelare som han har i Juventus. Inter var ju hela laget skit förra säsongen, Icardi godkänd men resten av laget var ju bajs, inte konstigt han inte presterat. Nu har han alla möjligheter att slå på stort.

Perfekt spelare som kan agera spelfördelare istället för Marchisio i mitten och Hernanes kan även spela som trequartista. Tror att han i första hand ska vara trequartista men när Marchisio är skadad/avstängd eller behöver vila att han hoppar in där.

Inte så usel värvning som många får det till. Lön 2,7 mille euro om året, inte jättesaftigt och övergångssumman var helt ok.
Citera
2015-09-01, 16:26
Medlem
Spinnacers avatar
Roma har redan gjort av sig med Ibarbo och Doumbia, vafan tänkte dem ens när de signa dessa herrar..

Äntligen är transferfönstret slut, men nu istället är det internationellt uppehåll - vafan. När man precis kommit hem och vill kolla Serie A.

Tycker Milans transferfönster var en flopp. Från Jackson Martinez, Ibrahimovic, Kondogbia etc till Balotelli och Kucka. Hur kan man ignorera mittfältsvärvningar i 4 år? Den sista bra mittfältaren var ju Van Bommel. Helt sjukt.

Nu är Bertolacci-Montolivo-Kucka mittfältarna som ska ta Milan tillbaka till top 5..
Citera
2015-09-01, 16:51
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Roma har redan gjort av sig med Ibarbo och Doumbia, vafan tänkte dem ens när de signa dessa herrar..

Äntligen är transferfönstret slut, men nu istället är det internationellt uppehåll - vafan. När man precis kommit hem och vill kolla Serie A.

Tycker Milans transferfönster var en flopp. Från Jackson Martinez, Ibrahimovic, Kondogbia etc till Balotelli och Kucka. Hur kan man ignorera mittfältsvärvningar i 4 år? Den sista bra mittfältaren var ju Van Bommel. Helt sjukt.

Nu är Bertolacci-Montolivo-Kucka mittfältarna som ska ta Milan tillbaka till top 5..

Jag har nog lite annan syn än du har på Milanmittfältet. Tycker de har stor bredd där, flera bra och pålitliga spelare. Bertolacci var utmärkt i Genoa (förra säsongen bl.a. 7 mål och 7 assist), blev landslagsman. Bonaventura stod för en godkänd första säsong i Milan efter att han anslöt från Atalanta (bl.a. 7 mål och 4 assist). Montolivo är fortfarande bara 30 år, spelskicklig och klok, har sina 58 landskamper, om han når upp till den nivå han bör kunna vara på kan det bli fler. Vet dock inte hur Mihajlovic ser på honom...de har ju ett gemensamt förflutet i Fiorentina, en olycklig tid för den klubben. Det kanske finns något gammalt groll där? Poli och Kucka är gedigna spelare, jobbar för sina lag match efter match. Poli blev också landslagsman efter att han anslutit från Sampdoria. De Jong har gjort många bra matcher i Serie A och holländska landslaget - återstår att se om han kommer in rätt i den här säsongen. Nocerino är svårbedömd, några tunga säsonger men fortfarande bara 30 år. Tidigare landslagsman. Som offensiva mittfältare/yttrar har man då Ménez och Honda - 16 mål för fransmannen gångna säsongen, i ett disharmoniskt Milan, och 6 mål och 5 assist för japanen, som kan vara briljant ibland men också har rätt lätt att komma bort i matcherna.
Citera
2015-09-01, 19:04
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Jag har nog lite annan syn än du har på Milanmittfältet. Tycker de har stor bredd där, flera bra och pålitliga spelare. Bertolacci var utmärkt i Genoa (förra säsongen bl.a. 7 mål och 7 assist), blev landslagsman. Bonaventura stod för en godkänd första säsong i Milan efter att han anslöt från Atalanta (bl.a. 7 mål och 4 assist). Montolivo är fortfarande bara 30 år, spelskicklig och klok, har sina 58 landskamper, om han når upp till den nivå han bör kunna vara på kan det bli fler. Vet dock inte hur Mihajlovic ser på honom...de har ju ett gemensamt förflutet i Fiorentina, en olycklig tid för den klubben. Det kanske finns något gammalt groll där? Poli och Kucka är gedigna spelare, jobbar för sina lag match efter match. Poli blev också landslagsman efter att han anslutit från Sampdoria. De Jong har gjort många bra matcher i Serie A och holländska landslaget - återstår att se om han kommer in rätt i den här säsongen. Nocerino är svårbedömd, några tunga säsonger men fortfarande bara 30 år. Tidigare landslagsman. Som offensiva mittfältare/yttrar har man då Ménez och Honda - 16 mål för fransmannen gångna säsongen, i ett disharmoniskt Milan, och 6 mål och 5 assist för japanen, som kan vara briljant ibland men också har rätt lätt att komma bort i matcherna.

Tycker inte landslagsmeriter väger så tungt nu längre, speciellt inte när Italien och Frankrike har varit så dåliga de senaste åren. Nästan alla är överskattade utom Kucka som är duglig, får hoppas Montolivo kommer tillbaka i form och i startelvan då han åtminstonne kan passa och inte är ur position hela tiden. Det är verkligen synd att de förlängde med De Jong i mitt tycke, han förstör för hela laget när han spelar. Mihajlovic känns helt rätt dock, bra att hela gamla tränarstaben byttes ut.
Citera
2015-09-01, 23:03
Medlem
Runkles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Hernanes tror jag också kan bli bra i Juve.

Pirlo reject från Milan - Juve vi vet alla hur det gick där. Från levande död till nästan legendarisk i Juventus på sina 4 säsonger.

Evra från Man united - Juve vi vet hur det gick där också, bästa vänsterbacken i Serie A gångna säsongen. Världsklass på honom.

Man får tänka på att Hernanes när han var om bäst i Lazio inte hade i närheten av den omgivning av spelare som han har i Juventus. Inter var ju hela laget skit förra säsongen, Icardi godkänd men resten av laget var ju bajs, inte konstigt han inte presterat. Nu har han alla möjligheter att slå på stort.

Perfekt spelare som kan agera spelfördelare istället för Marchisio i mitten och Hernanes kan även spela som trequartista. Tror att han i första hand ska vara trequartista men när Marchisio är skadad/avstängd eller behöver vila att han hoppar in där.

Inte så usel värvning som många får det till. Lön 2,7 mille euro om året, inte jättesaftigt och övergångssumman var helt ok.

Har du något negativt att säga om Juve?

Hernanes som spelfördelare är nog ingen vidare bra idé, han kladdar alldeles för mycket på bollen och driver hellre än att passa och kombinera sig fram. Trequartista är definitivt hans ultimata roll. Och hur som helst att gå från Götze, Draxler och Isco till Hernanes måste du se som ett misslyckande hur du än vrider och vänder på det.
Citera
2015-09-02, 06:58
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runkle
Har du något negativt att säga om Juve?

Hernanes som spelfördelare är nog ingen vidare bra idé, han kladdar alldeles för mycket på bollen och driver hellre än att passa och kombinera sig fram. Trequartista är definitivt hans ultimata roll. Och hur som helst att gå från Götze, Draxler och Isco till Hernanes måste du se som ett misslyckande hur du än vrider och vänder på det.

Ja jag har något negativt att säga om Juve. Blir svårt att få ihop ett lag på så kort tid med så många nya värvningar under ett och samma transferfönster. Tiden är emot Juventus, match mot city i cl om 2 veckor bland annat blir tufft.

Götze ville inte röra på sig, Isco ville inte röra på sig. Draxler blev budad från wolfsburg sista dagen när i princip papper skulle skrivas på 40 mille euro från wolfsburg med en relativt valpig draxler som fortfarande är ung och varit skadedrabbad. Det han även har emot sig är att han inte har rutin. Draxler är inte heller en renodlad trequartista.

Jag gillade inte att Draxler var tänkt som trequartista, Juve är valpigt nog speciellt med tanke på skadorna på Khedira och Asamoah.

Allt handlar inte om pengar i Götze och Isco fallet, Juventus hade haft råd med en utav dem. Men finns inte viljan där från spelaren så spelar inte några pengar i världen någon roll.

Draxler 40mille euro eller en Hernanes för 11 mille euro? Båda är en chansning men Hernanes kommer billigare.

Att ha Hernanes och Pereyra som trequartista ser jag inte som ett misslyckande.

Ska bli intressant med nyförvärvet Lemina från Marseille också. Ser ut som en en ny Pogba, han är box - to - box spelare.
Citera
2015-09-02, 15:24
Medlem
snillet_1s avatar
Intressant att Juventus enligt egen utsago försökte få in Hamsik (24 p på 39 matcher förra säsongen!), utan att lyckas. Kan tänka mig att han tillhör den sortens tior som Allegri uppskattar; löpstark, bra i presspelet, klok men samtidigt produktiv framåt. Hade varit en kanonvärvning i mitt tycke.

Citat:
Reports on Monday’s transfer deadline day linked the Bianconeri with a bid for the Napoli man, and Partenopei President Aurelio De Laurentiis confirmed yesterday that a €25m offer had been rejected.

“Some names have not come out,” Marotta said, speaking about the transfer campaign in a Press conference.

“Maybe you’re not aware of them, big names. Hamsik fits the bill for us, because he’s proven in Italy, and you need to know that you’ve got players who know what it means to go to Carpi or Frosinone and win.

http://www.football-italia.net/72456/marotta-confirms-hamsik-bid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in