2015-08-30, 15:58
Medlem
Blir spännande att se hur Juve står sig ikväll. Hoppas på att få se Cuadrado i action.
Citera
2015-08-30, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Angående Lega Pro, som tyvärr ofta handlar om trista nyheter vid den här tiden. Vilka lag som får spela var och hur stor deras bestraffning blir:

"Catania remain in Lega Pro but from -9 points rather than -12 after their appeal in the match-fixing trial.

As for Teramo and Savona, they too will have to play in Lega Pro this season, as their promotion was wiped out by match-fixing charges.

They must start the campaign from -6 points.

Torres and Vigor Lamezia are pushed back into Serie D.
"

http://www.football-italia.net/72268/catania-9-lega-pro
...
Och därmed såklart Ascoli och Virtus Entella i Serie B.

Citat:
...
Men nu vill jag fan läsa något om Roma mot Juventus. Stor jävla match!

Uppställningar, taktik och spekulationer. Jag vet att här finns många bra skribenter som har stenkoll om just dessa båda lag...

Totti mot Dybala.

I den kampen har Dybala allt att bevisa. Och där håller jag såklart på Totti, eftersom jag fortfarande njuter av att se honom. Många som hävdar att han borde sluta eftersom han inte riktigt dominerar somk han brukade. Nonsens tycker jag. Så länge han kan leverera på den nivå som Roma befinner sig så ska han spela...

Men jag tror att Juventus kommer att ta hem matchen. Samtidigt hade det varit spännande att se hur Juventus hade tagit två raka förluster, och noll poäng i Serie A...
Citera
2015-08-30, 19:39
Medlem
Det krisar i Juve nu. Har en hemsk känsla av att denna säsong kommer misslyckas grovt.
Citera
2015-08-30, 20:01
Medlem
Roma dominerade och vann rättvist med 2-1. Juventus saknade tyngden på mittfältet. Pirlo och Vidal var saknade, inte minst eftersom Khedira och Marchisio saknades.

Allegri har dessutom inte fått sin högklassiska trequartista som han såklart vill ha. Verkar som att ledningen vill ta ett mellanår...

Märkligt eftersom man äntligen tagit steget upp till den högsta nivån. Samtidigt ser Roma starka ut. Fantastiskt fin match ikväll. Stabilt starka, dock kan man sakna briljansen. Ett gediget lagbygge utan någon riktig ersättare till Totti. Man saknar ett geni...

Men det är uppenbart att Serie A är öppnare än någonsin.
Citera
2015-08-30, 20:42
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Roma dominerade och vann rättvist med 2-1. Juventus saknade tyngden på mittfältet. Pirlo och Vidal var saknade, inte minst eftersom Khedira och Marchisio saknades.

Allegri har dessutom inte fått sin högklassiska trequartista som han såklart vill ha. Verkar som att ledningen vill ta ett mellanår...

Märkligt eftersom man äntligen tagit steget upp till den högsta nivån. Samtidigt ser Roma starka ut. Fantastiskt fin match ikväll. Stabilt starka, dock kan man sakna briljansen. Ett gediget lagbygge utan någon riktig ersättare till Totti. Man saknar ett geni...

Men det är uppenbart att Serie A är öppnare än någonsin.

Håller med dig angående trequartistan och tyngd på mittfältet.
Men jag tycker man måste ge Allegri kritik här också.

Första matchen mot Udinese på HEMMAPLAN i premiären spelar man ett 3-5-2 med Padoin som regista och Coman som anfallare. Alltså Coman före Dybala. Alltså Padoin före Pereyra eller Sturaro. Oturligt blev det 0-1 för bollen inte ville in. Men chanserna skulle varit fler om man spelade 4-3-1-2.

Mot Roma så fortsätter man vara feg med 3-5-2. Här också startar han med Padoin istället för Pereyra. Det såg förjävligt ut tills Evra blev utvisad. Då var helt plötsligt Allegri tvungen att sluta spela 3-5-2. Pereyra kom in istället för Padoin. Pereyra gjorde mer på 10 minuter än vad Padoin gjort på två matcher. Juventus spelade alltså bättre med en man mindre och samtidigt fick man ett mål.

Man såg också hur frustrerad Pogba var. Seriöst. Han var själv på hela mittfältet idag. Fanns ingen att passa än till backlinjen. När Pereyra, Morata och Cuadrado kom in så såg man skillnad direkt.

Jag förstår inte hur Allegri inte ser detta. Varför ser inte Allegri Pereyras kvalitet?

------------------------------------

Grattis Roma. Helt klart mycket bättre idag. Men jag tycker att en stor del av eran överkörning var att vi gjorde er bättre. Nainggolan, Keita och Pjanic hade ju inget motstånd i mitten.
Citera
2015-08-30, 21:11
Medlem
Smirmats avatar
Skulle inte Di Natale lägga av för typ två säsonger sedan?
Citera
2015-08-30, 21:22
Medlem
Calogeros avatar
Har lite festande inplanerat nu ikväll i och med det fina resultatet så jag skjuter upp mitt svar till imorgon Klopek.

Men återigen, jag tror att Juventus har skitit i det blå skåpet nu. Och jag tror jävligt mycket på Inter (som jag i och för sig gjort typ tre år i rad nu). Och Roma ser nästan obehagligt bra ut just nu...
Citera
2015-08-30, 23:39
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Har lite festande inplanerat nu ikväll i och med det fina resultatet så jag skjuter upp mitt svar till imorgon Klopek.

Men återigen, jag tror att Juventus har skitit i det blå skåpet nu. Och jag tror jävligt mycket på Inter (som jag i och för sig gjort typ tre år i rad nu). Och Roma ser nästan obehagligt bra ut just nu...

Det var ett B-mittfält Juventus ställde upp med idag. Pogba fick göra allt själv då han hade två odugliga bänkspelare bredvid sig i form av sturaro och padoin som bara passa bollen tillbaka till backlinjen (vad jag läst). Marchisio, khedira, Asamoah saknas p.g.a skador. Två av dessa 3st spelare hade gått rakt in i startelvan bredvid Pogba. Marchisio given, dagsform som avgör om det hade blivit Khedira eller Asamoah.

Detta var vad jag befarade inför säsongen, för många nyförvärv som ska spelas in i elvan. Uppehållet på 2 veckor kommer lägligt. Dels kommer Marchisio vara tillbaka mot Chievo (och även man city) och redan där kommer kvalité på mittfältet bli bättre när han petar sturaro/padoin.

Morata
Dybala
Cuadrado
Pereyra
Sandro
(Pogba)

Detta är dom viktigaste offensiva spelarna vi har i truppen! Vi måste få igång dom. Och då att bänka pereyra, sandro OCH cudrado. På planen finns alltså Pogba och Dybala som är dom ENDA spelarna som kan driva bollen och göra något konstruktivt på planen. 8st spelare på plan som inte har kreativiteten att kunna göra något.

Att inte Morata fick starta inte konstigt då han precis kommit tillbaka från en skada.

En spelare som Mandzukic är usel om han inte får rätt bollar att jobba på, inte hans fel att han inte får något uträttat. Sedan är jag personligen inte förtjust i den spelartypen av anfallare som inte kan göra något konstruktivt av bollen utan är beroende av medspelarna för att få något uträttat. I längden så hoppas jag att Morata - Dybala blir det självklara valet.

Sådana anfallare av den typen av om kan bära ett anfall själv är dyra. Inter gjorde ett kap i Jovetic, Milan kan ha gjort ett bra köp när det gäller Bacca som även han kan.

Matchen mot Roma, första halvlek hade Juventus 0 skott på mål. Dröjde väl till Juventus fick tröstmålet, var det första skottet på mål tro? Har som sagt inte sett matchen då det inte finns någon kanal som sänder serie A. All stream jag hitta var skit... såg inte ens bollen.

Sedan förstår jag inte varför inte pereyra fick starta istället för sturaro/padoin.

Khedira lär vara borta minst 1 månad till, Asamoah lär börja träna snart och kan vara spelbar om ca 1 månad.

De 3st innermittar vi ska ha tills Khedria och Asamaoah är tillbaka är tillbaka är givetvis Pogba, Marchisio, Pereyra. Inget snack om saken om det är 4-3-1-2 som gäller. När alla är friska kan det bli konkurrens igen. Den som är given och helt oersättlig är Marchisio för han är den enda som kan vara spindeln i nätet likt Pirlo och spela i mitten.
Senast redigerad av Klopek 2015-08-30 kl. 23:44.
Citera
2015-08-30, 23:53
Medlem
snillet_1s avatar
Vad tycker folket här om Pogbas insatser så långt? Han var kass mot Udinese, och ikväll imponerade han inte heller. Det är givetvis svårt att prestera bredvid så dåliga spelare som Padoin och Sturaro, men en miljard... Aldrig att jag hade gett det för honom. Han har ridit mycket på de där månaderna förra säsongen där han var i något sorts målstim. Han kan vara magisk i de där enskilda ögonblicken men jag tycker inte att hans helhetsspel håller tillräckligt hög klass. Det är för nonchalant, för dåligt passningsspel. Salah hade en formidabel lekstuga med honom också. Förvisso inte någon av Pogbas huvuduppgifter, att följa såna spelare.

Men 22 år väger förstås tungt. Potentialen finns där att växa ut och bli en fullfjädrad världsstjärna.

P.S Pinsamt att se Mancini ropa efter fler värvningar efter kvällens match.
Senast redigerad av snillet_1 2015-08-30 kl. 23:56.
Citera
2015-08-31, 00:09
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vad tycker folket här om Pogbas insatser så långt? Han var kass mot Udinese, och ikväll imponerade han inte heller. Det är givetvis svårt att prestera bredvid så dåliga spelare som Padoin och Sturaro, men en miljard... Aldrig att jag hade gett det för honom. Han har ridit mycket på de där månaderna förra säsongen där han var i något sorts målstim. Han kan vara magisk i de där enskilda ögonblicken men jag tycker inte att hans helhetsspel håller tillräckligt hög klass. Det är för nonchalant, för dåligt passningsspel. Salah hade en formidabel lekstuga med honom också. Förvisso inte någon av Pogbas huvuduppgifter, att följa såna spelare.

Men 22 år väger förstås tungt. Potentialen finns där att växa ut och bli en fullfjädrad världsstjärna.

Som du säger jämför Pogba att spela med Padoin och Sturaro och så jämför du med om Pogba får spela med Marchisio och Khedira/Asamoah/ (eller till och med pereyra). Klart det blir skillnad. Som jag fattade det som fick Pogba göra allt mot Roma idag, täcka ytor, sköta det offensiva från mittfältet, passningsspelet o.s.v Sturaro och Padoin var tydligen helt lama och passade bara bollen till backlinjen.

Jag tror det hade varit stor skillnad om Marchisio var hel idag och hade kunnat spela. Pogba - Marchisio - Sturaro/Pereyra

Tyvärr märks det för mycket på innermitten när 2st spelare som är ordinarie saknas. En spelare som är ordinarie kan gå men två st spelare är en för mycket.

Och sedan var valet av spelare och spelsystem helt åt helvete idag. Pereyra skulle spelat istället för Padoin.

Såhär hade jag lagt upp det p.g.a alla innemittskador:

Licht - Bonucci - Chiellini - Evra

Sturaro - Pogba - Pereyra

Cuadrado - Morata/Mandzukic - Dybala

Eller:

Licht - Bonnucci - Chiellini - Evra

Pogba - Padoin - Sturaro

Pereyra

Dybala - Morata/Mandzukic

Istället för att spela 3-5-2 med en jäkla massa träfötter på fel postioner. Blir inte optimalt något utav dessa uppställningar heller men det beror på att vi har så många skador på innemittfältare så det finns inga andra alternativ.
Citera
2015-08-31, 01:20
Bannlyst
Icardi skadad eller vad händer? 15 minuter på 2 matcher.
Citera
2015-08-31, 01:20
Medlem
Runkles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Hur menar du då? Inter spelar som ett jävla provinslag, Jovetic är den enda kreativa spelaren på plan. En riktig anfallare saknas när Icardi är skadad. Nagatomo hoppar in och tappar markering direkt. Brozovic är Kuzmanovic 2.0. Klart Mancini ska få in lite fler träfötter till mittfältet (Melo) och kanske en dålig anfallare också (Borini). Vad som är pinsamt är att se bristen på kreativitet i det laget, SÅ STATISKT så jag får huvudvärk av att se på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in