Citat:
Ursprungligen postat av
Calogero
Har lite festande inplanerat nu ikväll i och med det fina resultatet så jag skjuter upp mitt svar till imorgon Klopek.
Men återigen, jag tror att Juventus har skitit i det blå skåpet nu. Och jag tror jävligt mycket på Inter (som jag i och för sig gjort typ tre år i rad nu). Och Roma ser nästan obehagligt bra ut just nu...
Det var ett B-mittfält Juventus ställde upp med idag. Pogba fick göra allt själv då han hade två odugliga bänkspelare bredvid sig i form av sturaro och padoin som bara passa bollen tillbaka till backlinjen (vad jag läst). Marchisio, khedira, Asamoah saknas p.g.a skador. Två av dessa 3st spelare hade gått rakt in i startelvan bredvid Pogba. Marchisio given, dagsform som avgör om det hade blivit Khedira eller Asamoah.
Detta var vad jag befarade inför säsongen, för många nyförvärv som ska spelas in i elvan. Uppehållet på 2 veckor kommer lägligt. Dels kommer Marchisio vara tillbaka mot Chievo (och även man city) och redan där kommer kvalité på mittfältet bli bättre när han petar sturaro/padoin.
Morata
Dybala
Cuadrado
Pereyra
Sandro
(Pogba)
Detta är dom viktigaste offensiva spelarna vi har i truppen! Vi måste få igång dom. Och då att bänka pereyra, sandro OCH cudrado. På planen finns alltså Pogba och Dybala som är dom ENDA spelarna som kan driva bollen och göra något konstruktivt på planen. 8st spelare på plan som inte har kreativiteten att kunna göra något.
Att inte Morata fick starta inte konstigt då han precis kommit tillbaka från en skada.
En spelare som Mandzukic är usel om han inte får rätt bollar att jobba på, inte hans fel att han inte får något uträttat. Sedan är jag personligen inte förtjust i den spelartypen av anfallare som inte kan göra något konstruktivt av bollen utan är beroende av medspelarna för att få något uträttat. I längden så hoppas jag att Morata - Dybala blir det självklara valet.
Sådana anfallare av den typen av om kan bära ett anfall själv är dyra. Inter gjorde ett kap i Jovetic, Milan kan ha gjort ett bra köp när det gäller Bacca som även han kan.
Matchen mot Roma, första halvlek hade Juventus 0 skott på mål. Dröjde väl till Juventus fick tröstmålet, var det första skottet på mål tro? Har som sagt inte sett matchen då det inte finns någon kanal som sänder serie A. All stream jag hitta var skit... såg inte ens bollen.
Sedan förstår jag inte varför inte pereyra fick starta istället för sturaro/padoin.
Khedira lär vara borta minst 1 månad till, Asamoah lär börja träna snart och kan vara spelbar om ca 1 månad.
De 3st innermittar vi ska ha tills Khedria och Asamaoah är tillbaka är tillbaka är givetvis Pogba, Marchisio, Pereyra. Inget snack om saken om det är 4-3-1-2 som gäller. När alla är friska kan det bli konkurrens igen. Den som är given och helt oersättlig är Marchisio för han är den enda som kan vara spindeln i nätet likt Pirlo och spela i mitten.