Citat:
Ursprungligen postat av
Christopher.
Varför ska man sluta?
Spara pengar, bättre hälsa, fräschare munhygien med mera.
Frågan borde istället vara "Varför ska man inte sluta?".
Visst, nikotin kan vara rätt trevligt ibland, men när man snusat ett tag så är man ju mer eller mindre helt immun mot nikotinets välbefinnande känsla. Det enda som gör att du mår bra när du snusar är att blir av med abstinensen temporärt. Skulle du sluta permanent så mår du lika bra som när du har prillan inne... Utan att behöva ha en prilla inne.