2015-09-01, 17:37
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Tja, det var la snällt gjort av henne att dela med sig lite. När brödsmulor faller från de rikas bord skall vi i allmogen stå där med mössan i hand och bocka och buga
Citera
2015-09-01, 17:53
Medlem
Jag tycker ni ska ta det lite lungt med att dömma carola och framförallt hennes uppsåt.

För att vara en av våra riktigt stora kändisar tycker jag hon verkar ha en jäkla skön och avslappnad inställning till sina medmänniskor.

Jag vet flera saker hon gjort i det tysta, för andra, helt utan vinning eller påkopplade kameror.

Enligt egen utsago drog hon sig inte för att ta en fika-dejt med en helt vanlig svenne-banan-dejt när hon var singel osv.

Det kan lika gärna vara ett helt spontant infall utan minsta baktanke.

Dessutom har hon ju rätt om svenskarna bjöd in lite förortskrigare till middagsbordet skulle o alla fall inte integrationen gå sämmre.

Bättre ni hatar på dom som förtjänar det, carola verkar vara en hygglig tjej på riktigt.
Citera
2015-09-01, 17:57
Medlem
Machinerators avatar
Jo, vänta du bara medan jag går och handlar en oxfilé att servera...
Citera
2015-09-01, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Varför bjöd hon inte svenska hemlösa typ langar-Per och amfetamim-Kalle. Nej, det ger ju inga PK-poäng. Jävla hycklande avskum.

Nu råkar det vara så att carols sedan många år hjälpt även svenska uteliggare.

Och vad har hon för jävla skyldighet att hjälpa dom just du tycker ska hjälpas?

Hon hjälper väl dom och när hon vill.

Till sist vad gör du själv för våra egna hemlösa? Om svaret är ingenting är du då en bättre människa eller ett större avskum?
Citera
2015-09-01, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag tycker ni ska ta det lite lungt med att dömma carola och framförallt hennes uppsåt.

För att vara en av våra riktigt stora kändisar tycker jag hon verkar ha en jäkla skön och avslappnad inställning till sina medmänniskor.

Jag vet flera saker hon gjort i det tysta, för andra, helt utan vinning eller påkopplade kameror.

Enligt egen utsago drog hon sig inte för att ta en fika-dejt med en helt vanlig svenne-banan-dejt när hon var singel osv.

Det kan lika gärna vara ett helt spontant infall utan minsta baktanke.

Dessutom har hon ju rätt om svenskarna bjöd in lite förortskrigare till middagsbordet skulle o alla fall inte integrationen gå sämmre.

Bättre ni hatar på dom som förtjänar det, carola verkar vara en hygglig tjej på riktigt.
-Vadåförnåt?
Citera
2015-09-01, 18:02
Medlem
Sighajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nivovic
Bra gjort Carola!
Du är mångmiljonär och har all fritid i världen, samtidigt som du hjälper en människa i nöd.
Vilken uppoffring det måste ha varit för dig.

I verkligheten har inte alla andra den orken eller ekonomin för att hjälpa tiggare på stan. Vi jobbar och sliter på dagarna, sedan åker vi hem och äter för pengarna, sedan sover vi.
Ursäkta Carola, men du är ingen hjälte, du är en bortskämd snorunge som säkerligen inte ens haft ett riktigt jobb i hela ditt liv.

Såg också videon som var kopplad till artikeln. Fyfan, där sitter vår kära Södermalmselit och uppmanar till "godhet" medan de själva tjänar multum för att sitta och apa sig i TV.
Två bögar och en bimbo i samma Studio, kan det bli bättre?

Videon: http://tv.aftonbladet.se/abtv/articl...owrelated=true

Trams, det kostar inte många kronor att bjuda på en måltid, problemet är att det är Romer, de stjäl som korpar. T.om kyrktak snor de. Vem fan vill ha hem sånt folk på middag?
Citera
2015-09-01, 18:06
Medlem
En hemlagad svampstuvning skulle sitta fint och den ska helst räcka till samtliga.
Citera
2015-09-01, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
-Vadåförnåt?

Jag känner till tre olika historier om saker hon gjort för lite speciella fans som varit långt över vad man kan begära ens av den mest ödmjuke artisten.

Jag vet också från arrangörer att dom förvåntas över hur otroligt trevlig och folklig carola varit.

Tar man en spontan fika-dejt med en random svennebanan kille i nacka forum (köpcenter) kan man nog bjuda hem ett par romer på middag också utan närmre eftertanke.

Det är väl tusen gånger bättre med sådana kändisar än den typ som kör näsan i vädret och inte pratar med vanligt folk!?
Citera
2015-09-01, 18:20
Medlem
Citat:
Jag känner till tre olika historier om saker hon gjort för lite speciella fans som varit långt över vad man kan begära ens av den mest ödmjuke artisten.

Jag vet också från arrangörer att dom förvåntas över hur otroligt trevlig och folklig carola varit.

Tar man en spontan fika-dejt med en random svennebanan kille i nacka forum (köpcenter) kan man nog bjuda hem ett par romer på middag också utan närmre eftertanke.

Det är väl tusen gånger bättre med sådana kändisar än den typ som kör näsan i vädret och inte pratar med vanligt folk!?
-När du säger det så,hon verkar rätt trevlig ändå.
Citera
2015-09-01, 18:30
Citat:

Nu var det ju inte "utan närmare eftertanke" som hon bjöd hem tiggarna. Utan efter noga och moget övervägande, samt koll av vän som känt dem i 4 år.

"Snällt" dock av Carola att gå på dejt när hon var singel, är nog inte så vanligt förekommande beteende bland singlar. Så det får hon ha plus för.
Citera
2015-09-01, 18:32
Bannlyst
Godhetsapostlar som söker bekräftelse är lite löjligt. Varför bjuder hon inte hemlösa på mat?
Citera
2015-09-01, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fonzarelli
Godhetsapostlar som söker bekräftelse är lite löjligt. Varför bjuder hon inte hemlösa på mat?

Som sagt det har hon också gjort.

Är det bättre med ondhetsapostlar som söker bekräftelse? Vad söker du själv genom att skriva din kommentar istället för att bara tänka den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in