2015-08-31, 16:46
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Jag läste lite snabbt om detta fall.En annan skillnad med detta fall verkar vara att poliserna letade efter personer som bevisligen träffat offret.

Då får du nog ta och läsa på lite mer då om koffertmordet för det finns en hel del beröringspunkter med fallet CdC, spill inte din dyrbara tid på den amatörmässigt skrivna senaste boken, den är inget annat än bortkastad tid.

För trådens nytillkomna läsare så rekommenderas den tidigare länkade tråden om koffertmordet plus de tre kända böckerna om fallet Catrine da Costa, vi bör alltså bortse från den nyligen utkomna boken.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2015-08-31 kl. 16:52.
Citera
2015-08-31, 17:10
Medlem
Lawn, läser du detta? Var inte så förbannat stursk. Det här pilutta dig-tramset klär bara av dig in på bara skinnet. Den nya boken är sannerligen inget trams och PLs bok borde vara obligatorisk läsning för alla. Men fortsätt du. Förr eller senare kommer även den senaste boken bidra till upprättelse. Jag hoppas verkligen att det blir möjligt att stämma de ansvariga.
Citera
2015-08-31, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Borgnäs bok torpederade väl PL:s sanningar på ett ganska effektivt sätt trots att PL lagt ner stor möda och energi på sin ohyggligt vinklade partsinlaga ?

Jag tycker det är roligt att Borgnäs anser att en av Catrines sexkunder som utnyttjade henne är oskyldig eftersom han friats idna-test. Men läkarna som inte träffat Catrine är inte oskyldiga när de dna-testas med friande resultat. Ok. Så det är Borgnäs du tror på och inte Hanna Olsson?
Citera
2015-08-31, 17:33
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Lawn, läser du detta? Var inte så förbannat stursk. Det här pilutta dig-tramset klär bara av dig in på bara skinnet. Den nya boken är sannerligen inget trams och PLs bok borde vara obligatorisk läsning för alla. Men fortsätt du. Förr eller senare kommer även den senaste boken bidra till upprättelse. Jag hoppas verkligen att det blir möjligt att stämma de ansvariga.

Noicer, läser du detta ?

Om vi ska jämföra det senaste illasmakande hopkoket i bokväg med PL:s bok så är det rätt så uppenbart att PL har skrivit en betydligt mer proffsig vinklad partsinlaga, frågan är bara vad du tjänar på att sprida reklam för det nya jättetunna hopkoket i bokväg ?

Den tidigare postade kartan idag gör det lätt för alla att se att den geografiska dumpningszonen innehåller både Vincent och hans rövarhåla plus rättsläkarstationen, båda platserna befinner sig alltså med god marginal inom denna så intressanta zon.

Varför är närheten till FP2 besvärande för Vincent och hans rövargäng men inte närheten till FP1 och FP2 sett från rättsläkarstationen ?
Citera
2015-08-31, 17:43
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Jag tycker det är roligt att Borgnäs anser att en av Catrines sexkunder som utnyttjade henne är oskyldig eftersom han friats idna-test. Men läkarna som inte träffat Catrine är inte oskyldiga när de dna-testas med friande resultat. Ok. Så det är Borgnäs du tror på och inte Hanna Olsson?

Tror mer på polisvittnena MR och AL:s vittnesmål i TR om att dom sett en av läkarna i sällskap med offret än vad jag litar och tror på HO, är detta ett problem för dig ?

Borgnäs har med all sannolikhet haft goda intentioner när han tog sig an fallet, han är ju en undersökande grävande journalist, tror också mer på honom än på HO.

Om du undrar över Borgnäs och hans engagemang i detta fall så går det väl alldeles utmärkt att ringa eller maila honom, han svarar säkert på dina grubblerier och det som du anser vara roligt bara du frågar !
Citera
2015-08-31, 17:55
Medlem
Citat:
Tror mer på polisvittnena MR och AL:s vittnesmål i TR om att dom sett en av läkarna i sällskap med offret än vad jag litar och tror på HO, är detta ett problem för dig ?

Borgnäs har med all sannolikhet haft goda intentioner när han tog sig an fallet, han är ju en undersökande grävande journalist, tror också mer på honom än på HO.

Om du undrar över Borgnäs och hans engagemang i detta fall så går det väl alldeles utmärkt att ringa eller maila honom, han svarar säkert på dina grubblerier och det som du anser vara roligt bara du frågar !
Fast du vill alltid att alla andra ska utföra saker här i tråden. Själv gör du inget. Borgnäs tycker säkert det är roligt om du hör av dej med ett underdånigt mejl. Du är ju hans enda supporter. Borgnäs trodde nog att han skulle få större stöd än vad han fick så det var givetvis en besvikelse för honom. Det var lite för tokigt det han försökte saluföra.
Citera
2015-08-31, 20:51
Medlem
Citat:
Hotell Gustav Vasa låg knappast i närheten av FP2 och det bevisas av nedanstående karta där de båda fyndplatserna är utmärkta (1 och 2 plus platsen för den illaluktande containern 3), rättsläkarstation är nummer 4 men Hotell Gustav Vasa låg strax under bokstaven a i Vasastaden på kartan, precis vid kyrkosymbolen.

Du upphör aldrig att roa. En vandrande cirkus är du, och om jag vore Hanna Olsson eller Rajs skulle jag vara glad att du inte var insyltad i justitiemordet eller något annat som krävde ett friskt intellekt, verbal förmåga, vuxen disciplin och social kompetens Dig vill säkerligen ingen ha som medbrottsling (åh varför finns det ingen smiley som gråter och skrattar? jag behöver en sån nu)

Nu ljuger du om att jag ljuger Jag skrev att hotellet hörde till brottets närområde, den tänkta zon där gärningsmannen (eller gärningsgmännen) antagligen fanns. Polisiär erfarenhet säger att likstyckare brukar ha tydliga social problem, att de planerar dåligt och att de sällan färdas särskilt långt, av förklarliga skäl.

Avståndet mellan fyndplatserna var bara ett par kilometer (avståndet indikerar att vi har att göra med en primitivt fungerande person) och säckarna var inte ens dolda (nergrävda eller sänkta i vatten).

Det är rimligt att anta att personen (eller personerna) som lämnade säckarna fanns nära fyndplatserna, knappast mer än 2-3 km bort, och hotellet ligger absolut i den intressanta zonen, som jag kallar "brottets närområde", och det är självklart viktigt att da Costas kvarlevor hittas ett par kilometer från ett hotell där hon sov i juni (enligt väninnan SS).

Själva Vasaparken hoppar du såklart över. Vasaparken kan du inte ens diskutera (vad du kan diskutera undrar iofs många), för sannolikhetskalkylen jag gjorde är vattentät.

Talade SS sanning så fanns da Costa nära Vasaparken samtidigt som Robert, Vincent och Monika, och det är sannolikt att da Costa sökte sig till parken, och Vincent kände hon ju.
Vasaparken var mkt stökig på 80-talet, da Costa kan ha haft många ärenden i parken, och missbrukare från alla möjliga ställen sökte sig troligen dit.

Jag tänker (primitivt) såhär: man sätter en passarnål på FP1, och så gör man en cirkel som är 5 km i diameter, och så gör man likadant på FP2. Om vår skurk funkade som 99% av alla andra styckmördare så kommer han troligen att finnas i denna skissade "brottszon".

Och man borde troligen ha letat efter någon som hade anknytning till Eugeniavägen, antingen som kund, polare, företagare eller anställd. Eugeniavägen var mer än 300 meter lång, och om jag inte tar fel var bilföraren (gärningsmannen kom nog med bil) tvungen att åka en bra bit på en smal väg utan flyktvägar på sidorna. Ett mkt vanskligt företag.

Den som lämnade säckarna var nog bekant med Eugeniavägen.

Och troligen var det inte Vincent som (antagligen) dödade da Costa, styckade henne och lämnade säckarna.

Så dum var han säkert inte.

Men han kände flera personer som var tänkbara kandidater

Och dess personer kände säkerligen andra tänkbara kandidater
Senast redigerad av Eremona2.0 2015-08-31 kl. 20:54.
Citera
2015-08-31, 23:55
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Du upphör aldrig att roa. En vandrande cirkus är du, och om jag vore Hanna Olsson eller Rajs skulle jag vara glad att du inte var insyltad i justitiemordet eller något annat som krävde ett friskt intellekt, verbal förmåga, vuxen disciplin och social kompetens Dig vill säkerligen ingen ha som medbrottsling (åh varför finns det ingen smiley som gråter och skrattar? jag behöver en sån nu)

Yttrandefrihet för alla måste vara något hemskt i din värld va ?
Förstår faktiskt inte din motvilja till en fri debatt, du kan ju inte sura som ett småbarn så fort du stöter på motstånd här i tråden ?

Citat:
Nu ljuger du om att jag ljuger Jag skrev att hotellet hörde till brottets närområde, den tänkta zon där gärningsmannen (eller gärningsgmännen) antagligen fanns. Polisiär erfarenhet säger att likstyckare brukar ha tydliga social problem, att de planerar dåligt och att de sällan färdas särskilt långt, av förklarliga skäl.

I din märkliga värld så hör det där hotellet till brottets närområde men av någon konstig anledning så verkar inte KI-området och rättsläkarstationen höra till den här zonen trots att dom ligger betydligt närmre fyndplats 2 än Hotell Gustav Vasa.
Det finns inte heller någon universell lag som säger att alla likstyckare har sociala problem, du glömmer också helt medvetet bort att CdC var gatuprostituerad och att GM med stor sannolikhet var en av sexkunderna på hennes arbetsplats i centrala stockholm.
Likstyckare färdas sällan långt, ja det stämmer men du vill ändå inte ens nämna närheten till KI- eller KS-området med alla dess medicinska institutioner.

Citat:
Avståndet mellan fyndplatserna var bara ett par kilometer (avståndet indikerar att vi har att göra med en primitivt fungerande person) och säckarna var inte ens dolda (nergrävda eller sänkta i vatten).

1,7 km fågelvägen är avståndet mellan de båda fyndplatserna och KI-området befinner sig i mitten vad det nu kan betyda ?
Avståndet indikerar inte alls att vi har med en primitivt fungerande person eller flera att göra, säckarna lämnades halvt om halvt synliga för den som befann i absolut närhet av dessa, GM kände sig antagligen säker eftersom viktiga organ hade avlägsnats och dödsorsaken var omöjlig att fastställa.

Citat:
Det är rimligt att anta att personen (eller personerna) som lämnade säckarna fanns nära fyndplatserna, knappast mer än 2-3 km bort, och hotellet ligger absolut i den intressanta zonen, som jag kallar "brottets närområde", och det är självklart viktigt att da Costas kvarlevor hittas ett par kilometer från ett hotell där hon sov i juni (enligt väninnan SS).

KI-området ligger också i den intressanta zonen, betydligt mer faktiskt än ditt uttjatade hotell men som vanligt så kommer inte ens detta på tal.

Citat:
Själva Vasaparken hoppar du såklart över. Vasaparken kan du inte ens diskutera (vad du kan diskutera undrar iofs många), för sannolikhetskalkylen jag gjorde är vattentät.

Har tagit upp Vasaparken tidigare eftersom den ligger i nära anslutning till Sabbatsbergs sjukhus, offret ifråga ska väl ha legat där som patient vill jag minnas under tidigt 80-tal, som av en händelse så arbetade också en av de på 80-talet misstänkta läkarna där under en period, allt det här kan vara värt att notera i mängden av uppgifter men du är inte intresserad som vanligt.

Citat:
Jag tänker (primitivt) såhär: man sätter en passarnål på FP1, och så gör man en cirkel som är 5 km i diameter, och så gör man likadant på FP2. Om vår skurk funkade som 99% av alla andra styckmördare så kommer han troligen att finnas i denna skissade "brottszon".

Ok, då gäller det bara att ringa in alla jägare, kirurger, slaktare plus folk med kunskaper i ortopedi och obduktionsteknik som arbetade eller bodde inom denna zon för att se om dom brukade besöka offrets arbetsplats som var Malmskillnadsgatan, jag har faktiskt en kandidat redan men du kan kanske fylla på med fler misstänkta personer ?
Och hur kommer det sig att du är så säker på att offret blev mördat ?

Citat:
Och man borde troligen ha letat efter någon som hade anknytning till Eugeniavägen, antingen som kund, polare, företagare eller anställd. Eugeniavägen var mer än 300 meter lång, och om jag inte tar fel var bilföraren (gärningsmannen kom nog med bil) tvungen att åka en bra bit på en smal väg utan flyktvägar på sidorna. Ett mkt vanskligt företag.

Den som lämnade säckarna var nog bekant med Eugeniavägen.

Eller så var personen som lämnade säckarna bekant med KS och KI-området som ligger i väldigt nära anslutning till fyndplats 2, ena stunden så är din dumpningszon jättestor för att sen krympa till Eugeniavägen med Vincents rövarhåla, hur kommer det sig egentligen att zonen minskar ibland för att sen öka betydligt ?

Citat:
Och troligen var det inte Vincent som (antagligen) dödade da Costa, styckade henne och lämnade säckarna.

Så dum var han säkert inte.

Men han kände flera personer som var tänkbara kandidater

Och dess personer kände säkerligen andra tänkbara kandidater

Aha, du verkar ändå hålla dörrarna öppna på nåt sätt för Vincent som möjlig GM ?

Men vilka var dom där andra personerna i Vincents bekantskapskrets som är tänkbara kandidater i din värld ?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2015-09-01 kl. 00:03.
Citera
2015-09-01, 11:14
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Nej de bästa kandidaterna är inte rövargänget vid Eugeniavägen, GM i detta fall kan mycket väl vara en tidigare ostraffad sexkund som brukade besöka Malmskillnadsgatan och som var bilburen.

Alla andra kända prostitutionsmord i Sverige verkar ju ha begåtts av sexkunder, det finns ingen direkt anledning att tro att det skulle vara annorlunda vad gäller detta fall.

Du och vissa andra postare i tråden upprepar bara misstagen som exempelvis gjordes i utredningen kring millennieskiftet, frågan är bara om ni ens är medvetna om era klavertramp ?
Dom flesta horor langar inte knark och de flesta knarklangare blåser inte sina kunder.

Marinkårssoldater vid amerikanska ambassaden finns. Rånmord finns. da Costa fanns. Men att kombinera de tre sakerna är liksom orimligt.

Citat:
För oss med lite mer koll och utrustade med sunt förnuft så är det rätt så uppenbart att ni försöker försvåra sökandet efter den riktiga gärningsmannen (-männen?)
Säger dig att Solen roterar kring Jorden och att knarkaffärer är så hemska i sig att det är meningslöst att värdera vilket slags langarbeteende som är bättre än andra.
Citat:
Du och herr 2.0 verkar tyvärr tävla i vem som kan posta de mest osannolika verklighetsfrämmande teorierna om vad som hände CdC och det är inget ni ska vara stolta över.
Du fattar inte sarkasm, va?
Citat:
(det fetade)
Du ljuger medvetet och systematiskt, Hotell Gustav Vasa låg knappast i närheten av FP2 och det bevisas av nedanstående karta där de båda fyndplatserna är utmärkta (1 och 2 plus platsen för den illaluktande containern 3), rättsläkarstation är nummer 4 men Hotell Gustav Vasa låg strax under bokstaven a i Vasastaden på kartan, precis vid kyrkosymbolen.

http://www.mysterium24.se/wp-content/uploads/cdc-stockholm.png

Alla kan se att det är en rätt så bra bit från fyndplats 2 till detta hotell, däremot så kan vi alla se vart rättsläkarstationen är belägen, som av en händelse så ligger den nästan mitt emellan fyndplatserna vilket vi har kunnat fastslå sen tidigare och rättsläkarstationen verkar alltså ligga inom brottets närområde (den geografiska dumpningszonen) vilket hotellet inte gör

Varför sprider du osann information och vad är syftet med detta egentligen ?

Biblioteken kan mycket väl ha tagit in den senaste boken om fallet CdC men det betyder noll faktiskt om du inbillar dig att Styckmordet/Epilogen är ett mästerverk, Mein Kampf går också att låna på diverse bibliotek och den boken är väl inte direkt den bästa bok som har skrivits
Du har inte varit i Stockholm, va? Är du någon slags bondkanin som bor vid en motorled mitt i en åker och kan inte uppskatta hur lång tid det tar att gå till fots som en sådan där miljöskadad amerikan?

Faktum är att jag bodde i Vasastan en nio år. Sedan bodde mina syskon och föräldrar kvar där en längre tid. Så jag har varit i det området en hel del och ja, det är promenadavstånd från Vasaparken till N:a Stationsområdet.
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Jo då, vi tänkare i tråden tänker så att det bara knakar. Bl a. över den statistiska sannolikheten att två läkare kommer på att de skulle vara cool att stycka en tant. Samtidigt som man utövar bögsex och vaggar en 1.5åring i sin vagn. Händer en gång på miljarden?
Det finns faktiskt ett fall där två män mördade för att de hade tråkigt, typ. Leopold och Loeb som mördade Bobby Franks. De planerade mordet i en sju månader, så de lär ju knappast ha ställt till det för sig genom att exponera sig för risk som det påståddes att Härm och Allgén gjorde på rättsläkarstationen.
Senast redigerad av Herr Lindholm 2015-09-01 kl. 11:40.
Citera
2015-09-01, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Faktum är att jag bodde i Vasastan en nio år. Sedan bodde mina syskon och föräldrar kvar där en längre tid. Så jag har varit i det området en hel del och ja, det är promenadavstånd från Vasaparken till N:a Stationsområdet.

Det är fint att du orkar debattera med foliehatten - det är mödosamt att debattera med någon som saknar samtliga väsentliga debattverktyg Det brukade vara drygare. Förut fanns det två foliehattar, men en försvann hastigt och lustigt, efter att han/hon lovat att aldrig försvinna

Nu diskuterar vi grundläggande geografi, och uppenbarligen ligger fyndplatserna, Vasaparken, hotellet och Monikas bostad inom en zon som är överblickbar för vem som helst, oavsett om personen går, cyklar eller åker bil. Och dessutom sitter offret, Vincent, Robert och Monika ihop i en kedja, och alla fyra var i den skissade brottszonen i juni 1984, om Sabas vittnesmål stämmer.

Vincent kände da Costa och Robert, och Robert var knuten till Monika, som knivskar sina polare och undersöktes av rättspsykiatrin i början på 80-talet.

Och da Costa var dessutom "välkänd" på Hotell Gustav Vasa, enligt personal som förhördes 1984, så da Costa var nära Vasaparken vid flera tillfällen, och var säkerligen där vid flera tillfällen, liksom Monika, som bodde 150 meter därifrån.

Monika kände Robert, som anställdes av Vincent, och hon utsattes för upprepad misshandel och hot, men efter 1988 fick hon var ifred - hennes polisanmälningar upphörde, och 1988 var också året då Härm och Allgén blev kända som Obducenten och allmänläkaren, och justitiemordet inleddes. Person som misshandlade Monika var säkerligen Robert. Monika var livrädd och vågade inte berätta om "tidigare brott där den misstänkte varit mycket aktiv".

Det är för övrigt intressant att Monika skaffade vänner på Beckomberga, och det vore mycket intressant att veta vilka blådårar som levde rövare hemma hos henne på sommaren 1984.

Och vidare: eftersom Robert kände Monika kan vi anta att det fanns en utvecklad trafik mellan Eugeniavägen och hennes lgh i Vasastan. Att gå från Monikas lya till Eugeniavägen borde inte ha tagit mer än en kvart, och med bil tog det nog inte mer än en par minuter.

Fanns det fler nerdekade flyttgubbar som hängde hemma hos Monika? Troligen
Den som var för packad för att ta sig hem efter jobbat kunde väl sova hos Monika, som var lagom omdömeslös och påverkad ...

Och det är självklart intressant att det finns en koppling mellan personal på Eugeniavägen och en labil, farlig psykpatient som bodde ett stenkast därifrån
Citera
2015-09-01, 12:50
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Dom flesta horor langar inte knark och de flesta knarklangare blåser inte sina kunder.

Det är inte ovanligt att missbrukare dealar själva för att dryga ut kassan och att dom ibland säljer fultjack eller liknande, på dig och herr 2.0 låter det ju nästan som om CdC var någon sorts svensk variant av "Pablo Escobar" vilket knappast var fallet.
CdC var trots allt ändå gatuprostituerad med de verkliga faror detta medförde, hennes väninnor råkade också riktigt illa ut i minst två fall och ingen betvivlar ju att GM i dessa fall var en sexkund.

Citat:
Du har inte varit i Stockholm, va? Är du någon slags bondkanin som bor vid en motorled mitt i en åker och kan inte uppskatta hur lång tid det tar att gå till fots som en sådan där miljöskadad amerikan?

Ja det går att promenera från Vasaparken till Norra stationsområdet, jag har själv ofta promenerat från Sabbatsbergs sjukhus till KI-området men inte fan ligger Hotell Gustav Vasa nära fyndplats 2
Det är bara allas vår förvirrade debattör Eremona 2.0 som försöker krympa avstånden för att sy ihop sina osannolika teorier om att FP2 och rövarhålan på Eugeniavägen har någonting med Vasaparken och hotellet att göra och det vet alla som följt tråden.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2015-09-01 kl. 12:55.
Citera
2015-09-01, 14:30
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Det är inte ovanligt att missbrukare dealar själva för att dryga ut kassan och att dom ibland säljer fultjack eller liknande, på dig och herr 2.0 låter det ju nästan som om CdC var någon sorts svensk variant av "Pablo Escobar" vilket knappast var fallet.
CdC var trots allt ändå gatuprostituerad med de verkliga faror detta medförde, hennes väninnor råkade också riktigt illa ut i minst två fall och ingen betvivlar ju att GM i dessa fall var en sexkund.
Visst, och knark kan drygats ut. Men det är inte samma sak som att det är langaren som har drygat ut det, utan leverantören.

Det är även självklart att en langare som bara säljer bra grejer är en bättre langare än en som säljer utdrygat. Men det är inte samma sak som att den som säljer utrdygat är att jämföra med en som håller på med regelrätta blåsningar.

För blåsningar är en egen sorts brott, detta för att offret görs till en slags medbrottsling - vilket gör att offret blir mer upprört än om det hade varit ett rån.

Så lär dig att ljug lite mer trovärdigt än Hanna Olsson, va?

Citat:
Ja det går att promenera från Vasaparken till Norra stationsområdet, jag har själv ofta promenerat från Sabbatsbergs sjukhus till KI-området men inte fan ligger Hotell Gustav Vasa nära fyndplats 2
Det är bara allas vår förvirrade debattör Eremona 2.0 som försöker krympa avstånden för att sy ihop sina osannolika teorier om att FP2 och rövarhålan på Eugeniavägen har någonting med Vasaparken och hotellet att göra och det vet alla som följt tråden.
Personangrepp. Moget...

Nu är det så här att Vasastan har två gator med en stark "pull". Den ena är Karlbergsvägen och den andra är Odengatan. Det gör att promenera längs de gatorna känns kortare än vad det verkligen är. Perfekta promenadgator för de som aldrig har varit i Vastastan. Gå åt ena hållet och gå sedan tillbaka samma väg du kom. Men för den som hittar är det inget märkvärdigt att gå från Vasaparken till N:a Stationsområdet. Avståndet är mindre än 1 km. Så om du verkligen hade gått från Sabb till KI via Torsgatan så hade du vetat att visserligen kanske Solabron inte är den mysigaste av promenadsträckor. Men nog fan kräver den ingen expedition för att forcera. Och detta gäller i ännu högre grad för Vasastan norr om Karlbergsvägen som den enkel att gå genom. Det är kanske vid Vanadisplan om du kommer från Rödabergsbrinken, S:t Eriksgatan, Hälsingegatan eller Vanadisvägen det kan bli lite förvirrande. Men inga problem för den som hittar.

Så jag som bott nära S:t Eriksplan, har haft släkt i Vasastan sedan 70-talet, har busspendlat genom stadsdelen under ca ett år, har haft föräldrahem där tills nyligen och brukar promenera där ibland kan bara säga en sak: Du snackar skit.
Senast redigerad av Herr Lindholm 2015-09-01 kl. 14:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in