Citat:
Ursprungligen postat av
GoogleSEO
Snarare vad hon inte gav...
En flicka / kvinna som har god kontakt med marken och känslig till sin natur inte ger vika för avsikten med övergreppet att skänka njutning till övergreppsmannen. utan tvärtom kan vara utomordentligt jordnära och förvåna våldsmannen på flera sätt.
http://urbotainskrankthet.spotlife.se/2015/08/31/vem-har-mordar-en-17-arig-flicka-mordar-en-ung-kvinna/
Fler har väl gett uttryck för samma eller liknande tro ..
Oj, oj! Det var en betraktelse som heter duga!
Ja, det är frågan: såg hon några personer begå en kriminell handling där i kvällningen, eller mötte hon en våldsverkare?
Eventuell kriminalitet i området tycker man väl att polisen borde ha utrett? Eftersom ett sånt scenario är möjligt? Trots att jag själv har svårt för att förstå vilken typ av kriminalitet som krävs för att det skulle utmynna i ett så grymt dåd. Det var därför jag ställde min fråga från första början.
Ett andra scenario är då en våldsverkare. Nu vet vi inte än med säkerhet om mgm är skyldig. Men jag kan tänka mig att GM är en person lik den du beskriver. Jag är själv inne på samma tankegångar. En person som flippar fullständigt när han märker att han inte har kontroll eller makt över kvinnan. En person som har sett till att alltid ha kommandot i alla sina relationer, men när kvinna börjar trilskas eller sätta sig till motvärn, spårar ur totalt och blir våldsam. Jag vet. Jag har en väninna som i dag lever under skyddad identitet efter ett förhållande med just en sån man.
(Nej, jag är inte väninnan, om nu nån här skulle få för sig det.)
Dessa män drivs i grund och botten av kvinnohat. Och det
kan vara bland dessa män man ska söka efter Lisas mördare.