2015-08-31, 22:16
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Enligt artikeln kan Flashback vara inblandat i tips till polisen. Ja, man kan ju gissa vem det gäller. Någon som det skrivits mycket om här.

Skulle inte tro att nån här inne tipsat polisen,de är säkert här inne och lusläser men vill inte4 erkänna det.
2015-08-31, 22:16
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
http://www.expressen.se/gt/en-fjarde-person-i-lisa-holm-utredningen/

Ja, då lär vi väl få se snart om det har bäring och vem det kan vara

Det är väl klart som fan att det är någon stolleteori från Flashback som avses, jag är rädd för att det är den 80-årige AJ som ska granskas, läser man hela LJ,s svar så inser man att polisen knappast sätter någon tillit till tipset, de följer upp det för att stänga kryphål för advokaten bara.
2015-08-31, 22:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Om han utgett sig för att vara en 17 åring i Lidköpingsfotbollslag? Ja hur pratade dom då? Han kan ingen svenska , bara första hindret

Det finns översättningsprogram på nätet, menar du att det inte kan användas?
2015-08-31, 22:18
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Teorin att offret hade kontakt med någon av bröderna via ett nätforum.

Offret har under en tid haft kontakt med någon av bröderna via ett nätforum. Han utger sig för att vara någon som han inte är, offret är ung och naiv. En relation har byggts upp, offret känner förtroende helt enligt gärningsmannens plan. Gärningsmannen vet att offret körde moped till jobbet den där söndagen och han vet sedan tidigare var hon arbetar, det har hon berättat. Han förslår att de träffas efter jobbet.

Resten vet vi.

Det är inte omöjligt, men det kunde likaväl gälla någon annan GM än NB.
Nu ser jag sådan kontakt som teknisk bevisning, förutsatt att den går att spåra alltså. Men MGM har aldrig kunnat ge någon förklaring till den tekniska bevisning han konfronterats med (förutom det senaste blodfyndet kanske). Jag antar att han i så fall blivit konfronterad med chattandet, eller vad det nu kan vara, med Lisa på detta sexforum. Facerape? Nä, jag tror inte det skulle gå hem...
2015-08-31, 22:19
Medlem
katws avatar
Citat:
Uppenbarligen har åldern en betydelse, en minderårig är okunnig och oerfaren, en äldre person har aldrig upplevt eller hört talas om, typ.

Du menar på fullaste allvar att teorin är en vild fantasi, jag häpnar, seriöst alltså. Jag ser teorin som sannolik och rimlig, den kan dessutom förklara en del frågetecken. Tro som du vill, och jag har inget behov av att få medhåll, dock blir jag lite stött när du avfärdar teorin som en osannolik fantasi, faktiskt.

Jo du verkar bli stött för minsta lilla kritik, otaliga exempel på det i tråden. Inte speciellt moget och man undrar då vilken ålder du kan tänkas ha, även om det i grunden är ointressant.

Angående din teori så utgår du från att LH är ung och naiv. Bara det är ett grovt generaliserande som inte kan tas som en sanning för fem öre. Dessutom kan inte bröderna svenska tydligen (trots närmare sex år här). Hur gick kommunikationen på nätforumet till? Engelska? Kan dom det?
2015-08-31, 22:20
Medlem
Citat:
Det finns översättningsprogram på nätet, menar du att det inte kan användas?
Visst men dom placerar orden fel i många meningar, mAn kan göra sig förstådd men nog skulle det märkas om man använde det
2015-08-31, 22:20
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
En fjärde person i Lisa Holm-utredningen
Enligt uppgift till Expressen ska polisen ha riktat ett särskilt intresse mot en "fjärde person" i utredningen kring mordet på 17-åriga Lisa Holm i Blomberg.
Det handlar alltså om ytterligare en person – vid sidan av den huvudmisstänkte 35-åringen, hans fru och hans yngre bror.

Så vem kan det vara?

Det kan vara AJ och hans son, inte alls osannolikt att vissa dårar här tipsar polisen i tid och otid. Men jag tror att polisen ganska snart kommer underfund med att AJ inte har horn i pannan och lägger ner saken.
2015-08-31, 22:22
Medlem
hasselmuzs avatar
Jag tror bröderna blev misstänkta redan måndag morgon pga handskepisoden eftersom Lisas pappa var 100% säker på att den inte fanns där på söndagkväll och den mannen vet nog vad han gör.

Jag tror också att de blev tilldelade att leta på Martorp eftersom det stod i tidningen att manskap på Säteriet letade i magasin mm första kvällen.

När MPS sedan var på väg till Martorp femte dagen hindrades de av litauerna " för de hade redan letat där" .

En polisman lade ihop info: handsken + litauerna genomsökte Martorp och hindrar nu MPS att gå dit.

De tas till förhör och Lisa hittas på Martorp. VOILÀ.
2015-08-31, 22:23
Medlem
http://www.magasinetparagraf.se/rattssakerhet/placerat-dna

Efter att ha läst denna artikel så undrar man ju hur tillförlitligt DNA är och hur lätt det är att faktiskt plantera DNA. Eller kan det faktiskt vara så att DNA.t tillhör lillebror?
2015-08-31, 22:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Jo du verkar bli stött för minsta lilla kritik, otaliga exempel på det i tråden. Inte speciellt moget och man undrar då vilken ålder du kan tänkas ha, även om det i grunden är ointressant.

Angående din teori så utgår du från att LH är ung och naiv. Bara det är ett grovt generaliserande som inte kan tas som en sanning för fem öre. Dessutom kan inte bröderna svenska tydligen (trots närmare sex år här). Hur gick kommunikationen på nätforumet till? Engelska? Kan dom det?

Vet du att de inte kan någon som helst engelska? Jag vet inte, men det finns översättningsprogram på nätet, har själv använt det när jag har kommunicerat med folk världen över, fungerar bra.

Offret var ungt, naiv eller inte, hon var inte livserfaren, då kan man gå på nitar, inte långsökt tycker jag.
2015-08-31, 22:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Visst men dom placerar orden fel i många meningar, mAn kan göra sig förstådd men nog skulle det märkas om man använde det

Gör det något att det blir knagglig svenska när man utger sig för att heta Mohammed och kommer ifrån Somalia?
2015-08-31, 22:26
Medlem
Citat:
Gör det något att det blir knagglig svenska när man utger sig för att heta Mohammed och kommer ifrån Somalia?
Ja jag tror det, skulle du gå på dejt med någon som pratar som yoda i star wars?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in