Citat:
Ursprungligen postat av
Karamell86
Är en tjej på 30 och har en hel del övervikt.
Idag va jag och köpte en crosstrainer, va för slags kropp ska jag förvänta mig av en crosstrainer? Va gör den med kroppen?
Mycket 70% av fettet ligger just på magen, även armar, ryggen och under rumpan sitter en hel del fett.
Ni kommer kanske föreslå sitt-ups o annat, men ja är en sån person som inte har tålamod med sånt. Crosstrainer känns som det enda som ja har tålamod med.
Det värsta jag vet med min kropp är magen och de tjocka överarmarna.
Alla tips och positiva tankar som hjälper mig att inte ge upp är jag tacksam för, tyvärr saknar jag vilja. Där är mitt största problem, berätta gärna hur ni tänker för att orka fortsätta dag efter dag och månad efter månad. Ja vill så gärna gå ut med sport-BH nästa sommar med alldeles platt mage.
Tycker du inte själv att det var väldigt impulsivt och ogenomtänkt gjort?
"Vad gör den med kroppen??" Öhm...nånting man tar reda på innan man slänger ut x antal tusen på en pryl, kanske?
Många överviktiga har det här kortsiktiga tänket.
"Jag köper den här prylen och så kommer den fixa allt"
Och det fungerar tyvärr inte så.
Du hade intr behövt lägga ut en enda krona. Eller nja, ett par ok skor då.
Sen ut och springa. Det ger resultat, du tränar benen och rumpan och framförallt hjärtat. En timmes löpning bränner ca 700lcal och det är ca 1/4 av det dagliga kaloribehovet.
Kombinera detta med en bra diet där du tar bort det mesta av socker, sötsaker mm. Du kommer lätt tappa en 2-3kg i månaden.
Jag gjorde ett kul experiment en gång när jag tyckte jag vägde lite för mkt.
Bytte ut mitt vanliga frukostbröd mot knäckemackor. Sen sprang jag hem från jobbet. Ca 4km på nätterna. Kilona rasade.
Det du behöver inse är att kilona kommer inte ramla av dig utan insats. Utan du måste jobba för det. Men alla vill att det ska vara enkelt...tyvärr är det inte det. Men din kropp kommer att tacka dig.
En crosstrainer kan bränna mkt kcal då den aktiverar både under och överkroppen. Man får snabbt en mkt hög puls.
Lite fastare i kroppen men den bygger ingen muskelmassa direkt..