2015-08-31, 18:41
Medlem
Är en tjej på 30 och har en hel del övervikt.

Idag va jag och köpte en crosstrainer, va för slags kropp ska jag förvänta mig av en crosstrainer? Va gör den med kroppen?

Mycket 70% av fettet ligger just på magen, även armar, ryggen och under rumpan sitter en hel del fett.

Ni kommer kanske föreslå sitt-ups o annat, men ja är en sån person som inte har tålamod med sånt. Crosstrainer känns som det enda som ja har tålamod med.

Det värsta jag vet med min kropp är magen och de tjocka överarmarna.

Alla tips och positiva tankar som hjälper mig att inte ge upp är jag tacksam för, tyvärr saknar jag vilja. Där är mitt största problem, berätta gärna hur ni tänker för att orka fortsätta dag efter dag och månad efter månad. Ja vill så gärna gå ut med sport-BH nästa sommar med alldeles platt mage.
Citera
2015-08-31, 18:45
Medlem
Nej, du kommer inte att få en drömkropp via en crosstrainer.

'' Jag har inte tålamod '' - Ledsen, ingen drömkropp för dig inte.
Citera
2015-08-31, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ravjakel
Nej, du kommer inte att få en drömkropp via en crosstrainer.

'' Jag har inte tålamod '' - Ledsen, ingen drömkropp för dig inte.

Ja vill ju inte ha stora muskler o sånt, bara en kropp som är fast o smal. Vilka delar av kroppen tränar man egentligen när man tränar crosstrainer?
Citera
2015-08-31, 18:53
Medlem
franges avatar
Citat:
Crosstrainern är en blandning av ett löpband, en konditionscykel och en steppmaskin. Och den är utrustad så att den belastar armarna så att överkroppen kommer i rörelse under träningen och ryggen används korrekt.
Crosstrainern ger möjlighet till riktigt bra konditionsträning eftersom samtliga av kroppens muskler är aktiva – så utöver den höga kaloriförbrukningen motioneras hela kroppen och får en vacker form. När både armar och ben blir belastade, ökar energiförbrukningen och träningen av mag- och ryggmuskler är högre än vid aktiviteter där det framför allt är benen som arbetar

http://iform.se/traning/fitness/fitness-program/traningsprogram-for-crosstrainer

Tänk dock på att vid viktnedgång så handlar det i första hand om vad du äter - att du äter nyttigare och mindre än vad du gör/gjort nu. Äter du som en häst och onyttigt som en gris så kvittar du hur mycket du än tränar, du kommer ändå inte gå ner nämnvärt i vikt.
Citera
2015-08-31, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
http://iform.se/traning/fitness/fitness-program/traningsprogram-for-crosstrainer

Tänk dock på att vid viktnedgång så handlar det i första hand om vad du äter - att du äter nyttigare och mindre än vad du gör/gjort nu. Äter du som en häst och onyttigt som en gris så kvittar du hur mycket du än tränar, du kommer ändå inte gå ner nämnvärt i vikt.

Är det då möjligt att ha en alldeles platt mage sommaren 2016?
Citera
2015-08-31, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamell86
Ja vill ju inte ha stora muskler o sånt, bara en kropp som är fast o smal. Vilka delar av kroppen tränar man egentligen när man tränar crosstrainer?

Inte för att vara negativ men generellt sett kan inte tjejer ett piss om träning --> du har inte en jävla aning om hur du ska uppnå din drömkropp

Crosstrainer kommer inte göra något alls förutom att öka din förbränning, vilket kommer göra en viktnedgång lättare. Men vill du inte bara vara smal som en pinne utan ha lite former med så är det ben/röv övningar som gäller.
Citera
2015-08-31, 19:00
Medlem
Inte med den inställningen, du har större chans att bli rik genom att trisslotter.
Kvinnor bygger muskler extremt långsamt så oavsett om man är kille/tjej bör man ha samma träningsfilosofi, styrketräning med fria vikter + cardio o kaloriunderskott är mitt råd.

Undrar vad en drömkropp är förövrigt kan du länka bildexempel?
Citera
2015-08-31, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexex
Inte för att vara negativ men generellt sett kan inte tjejer ett piss om träning --> du har inte en jävla aning om hur du ska uppnå din drömkropp

Crosstrainer kommer inte göra något alls förutom att öka din förbränning, vilket kommer göra en viktnedgång lättare. Men vill du inte bara vara smal som en pinne utan ha lite former med så är det ben/röv övningar som gäller.

Fast en gång i livet va crosstrainer det enda jag gjorde o jag hade mycket fina former, inte pinnesmal.
Citera
2015-08-31, 19:03
Medlem
Det är alltid lika pinsamt att se en "Crosstrainer" eller springband hos människor som uppenbarligen inte använder det. Eftersom den är på öppet köp fortfarande så kan du göra dig själv en tjänst och lämna tillbaka den.

Verkligheten är att du kommer omöjligen ha motivation till att stå och trampa på den 3-5 dagar i veckan, 1-2 timmar per gång. Det finns inte en chans.

Eftersom träna/bli fit har blivit en trend kan du lika gärna åka och köpa ett gymkort på de dyraste gymmet. Där kommer du iaf träffa nya människor/komma bort från hemmet.

Annars är det en stor och rättfärdigad overall på din tråd
Citera
2015-08-31, 19:06
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Alla tips och positiva tankar som hjälper mig att inte ge upp är jag tacksam för, tyvärr saknar jag vilja. Där är mitt största problem, berätta gärna hur ni tänker för att orka fortsätta dag efter dag och månad efter månad. Ja vill så gärna gå ut med sport-BH nästa sommar med alldeles platt mage.

Du har mycket att jobba med låter det som. Utan vilja kommer du aldrig lyckas med någonting alls och hur ska vi lyckas skaffa dig vilja och tålamod? Du ser ut som du gör av en anledning.

Bästa tipset är att lyfta tungt (nej, du kommer inte bli en she-hulk) för att bli lite fastare i kroppen och få upp metabolismen. Äta lite och nyttigt, räkna kalorierna och använd trainern flitigt.

Fast hur du skulle klara det utan varken vilja eller tålamod övergår mitt förstånd. Kanske en gördel är lösningen för dig?
Citera
2015-08-31, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Inte med den inställningen, du har större chans att bli rik genom att trisslotter.
Kvinnor bygger muskler extremt långsamt så oavsett om man är kille/tjej bör man ha samma träningsfilosofi, styrketräning med fria vikter + cardio o kaloriunderskott är mitt råd.

Undrar vad en drömkropp är förövrigt kan du länka bildexempel?

Jag skrev ju att ni gärna ska dela med er av er inställning, hur ni tänker för att för att fortsätta.

Drömkropp är nåt som den här tjejen tex https://www.google.se/search?q=smal+kvinna&biw=1366&bih=643&source=lnms& tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMI7-a2qObTxwIVAxMsCh1LBgBJ#imgrc=mQ_yhhxc1U2jmM%3A
Citera
2015-08-31, 19:10
Medlem
FlatbackTurtles avatar
Citat:

Jag har inte stora muskler och "sånt" - jag styrketränar 4-5 ggr/veckan.

Verkar vara rätt vanligt bland kvinnor att de tror att man bygger megamuskler så fort man rör en vikt. Men jag klandrar de inte, det handlar om okunskap.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in