2015-08-30, 21:12
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostfralla2000
Det är snarare ni som måste bevisa att ni har rätt, bevisbördan ligger alltid hos "åklagaren". Och redan där så faller ju era argument i bitar eftersom vi i det här fallet inte kan bevisa vilka förövarna är.

Solen har nu gått ner. Ingen kan bevisa att den imorgon åter kommer att gå upp.

Men jag håller det för sannolikt att den gör det, eftersom jag inte känner till något fall där den inte gjort det. Men väldigt många där den gjort det.

För mera information om "dövstumma", se relevant tråd. Hojta till om du hittar någon gadje.

https://www.flashback.org/t2125617
Citera
2015-08-30, 21:26
Medlem
Ostfralla2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Sluta nu...

Vilka är ni?
Jag har inte påstått någonting.
Du däremot har gjort ett jävligt tydligt påstående, nu är det upp till dig att belägga det påståendet med fakta?

Kan du inte det så går det alldeles utmärkt att erkänna att du har fel och inte har något att komma med, det är inte farligt.

Det är ju ganska tydligt vart du står i frågan eftersom du endast frågar mig efter källor och bevis. Jag har helt enkelt ingen lust att gräva fram källor även om det hade vart möjligt, det finns mig veterligen ingen allmänt tillgänglig statistik över vilken etniskt grupp som begår vilka brott.
Citera
2015-08-30, 21:30
Medlem
Ostfralla2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Solen har nu gått ner. Ingen kan bevisa att den imorgon åter kommer att gå upp.

Men jag håller det för sannolikt att den gör det, eftersom jag inte känner till något fall där den inte gjort det. Men väldigt många där den gjort det.

För mera information om "dövstumma", se relevant tråd. Hojta till om du hittar någon gadje.

https://www.flashback.org/t2125617

Har romerna tagit patent på den här metoden då eller? Varför har inte en endaste tjuv tagit efter den om nu har varit så framgångsrik?
Senast redigerad av Ostfralla2000 2015-08-30 kl. 21:33.
Citera
2015-08-30, 21:32
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Har romerna tagit patent på den här metoden då eller? Varför har inga andra tjuvar tagit efter den om nu har varit så framgångsrik?

Det finns något som heter tjuvheder - det finns inte något som heter zigenarheder.
Citera
2015-08-30, 21:32
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Blev visst fel där, jag menade att tills dess att det är bevisat att det är "EU-Zigenare" det rör sig om så är rubriken bara en gissning om vilken etnicitet förövarna har, vilket är väldigt kontraproduktivt om man nu faktiskt hade velat diskutera själva brottet.
Du står för runt en tredjedel av inläggen i tråden och det enda du gör är att motsätta dig trådens premiss. Sedan skyller du på att det är andra än du som är kontraproduktiva.
Du har haft din stund i trollskogen nu, jag tänker fortsättningsvis testa att rapportera dina ot-inlägg.
Citera
2015-08-30, 21:36
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Har romerna tagit patent på den här metoden då eller? Varför har inga andra tjuvar tagit efter den om nu har varit så framgångsrik?

Kan inte svara säkert på den frågan. Men den kräver både fullständig empatilöshet mot offret, ofta äldre och svagare individer OCH att man gör det tillsammans i grupp.

Det är svårt för genuint empatilösa människor att någon längre tid kunna samarbeta i grupp. Sådana kan inte samarbeta så länge med andra, av uppenbara skäl.

Men det fungerar om det finns en tydlig vi-och-dom, en avhumanisering av offret. Någon som inte förtjänar att spillas empati på. Samtidigt som man kan kompensera med extra mycket empati mot in-gruppen. Då kan känslomässigt normala göra nästan vad som helst.

Till exempel genom en stark rasistisk ideologi över en etnisk gräns. Som alltså finns i romkulturen.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2015-08-30 kl. 21:39.
Citera
2015-08-30, 21:51
Medlem
Ostfralla2000s avatar
Citat:
Kan inte svara säkert på den frågan. Men den kräver både fullständig empatilöshet mot offret, ofta äldre och svagare individer OCH att man gör det tillsammans i grupp.

Det är svårt för genuint empatilösa människor att någon längre tid kunna samarbeta i grupp. Sådana kan inte samarbeta så länge med andra, av uppenbara skäl.

Men det fungerar om det finns en tydlig vi-och-dom, en avhumanisering av offret. Någon som inte förtjänar att spillas empati på. Samtidigt som man kan kompensera med extra mycket empati mot in-gruppen. Då kan känslomässigt normala göra nästan vad som helst.

Till exempel genom en stark rasistisk ideologi över en etnisk gräns. Som alltså finns i romkulturen.

Alla olika etniciteter av tjuvar, narkomaner etc dras ju ofta till varandra, deras vänskap brukar inte heller vara särskilt länge.
Citera
2015-08-30, 21:56
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Alla olika etniciteter av tjuvar, narkomaner etc dras ju ofta till varandra, deras vänskap brukar inte heller vara särskilt länge.

Precis, då blir det svårt att genomföra det här, även om dövstumtricket inte är det mest avancerade.

Det krävs något mer. Och detta "mer" råkar finnas just där i stort sett alla sådana brott görs.

Både förutsättningar för brottets genomförande igen-och-igen och praktisk erfarenhet säger: romer.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2015-08-30 kl. 21:59.
Citera
2015-08-30, 22:03
Medlem
Ostfralla2000s avatar
Citat:
Precis, då blir det svårt att genomföra det här, även om dövstumtricket inte är det mest avancerade.

Det krävs något mer.
Och detta "mer" råkar finnas just där i stort sett alla sådana brott görs.

Både förutsättningar för brottets genomförande igen-och-igen och praktisk erfarenhet säger: romer.

Nej det gör det inte, dom kan ju såklart samarbeta tillräckligt länge för att kunna genomföra mängder av liknande brott.
Citera
2015-08-31, 16:10
Medlem
Citat:
Det är ju ganska tydligt vart du står i frågan eftersom du endast frågar mig efter källor och bevis. Jag har helt enkelt ingen lust att gräva fram källor även om det hade vart möjligt, det finns mig veterligen ingen allmänt tillgänglig statistik över vilken etniskt grupp som begår vilka brott.
Det är väl inget konstigt att vilja se en källa på ett så tvärsäkert påstående?

Jag förstår att du inte har någon lust för det är förmodligen en övermäktig uppgift för dig men i fortsättningen så kan du hålla dig till att påstå saker som du kan belägga med fakta, om du vill ha någon trovärdighet kvar.

Ta den tid du behöver...
Citera
2015-08-31, 16:15
Medlem
Ostfralla2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Det är väl inget konstigt att vilja se en källa på ett så tvärsäkert påstående?

Jag förstår att du inte har någon lust för det är förmodligen en övermäktig uppgift för dig men i fortsättningen så kan du hålla dig till att påstå saker som du kan belägga med fakta, om du vill ha någon trovärdighet kvar.

Ta den tid du behöver...

Gäsp, fattigt du trollar. Bevisbördan ligger inte hos mig, det är inte jag som hävdar att jag vet vilken folkgrupp förövarna tillhör.
Senast redigerad av Ostfralla2000 2015-08-31 kl. 16:18.
Citera
2015-08-31, 17:52
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Gäsp, fattigt du trollar. Bevisbördan ligger inte hos mig, det är inte jag som hävdar att jag vet vilken folkgrupp förövarna tillhör.
Det är ingen som vet men jag gissar på romer. Vad gissar du på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in