Citat:
Du vet inte vad du snackar om
Citat:
Problemet med en fanboy (som du) är oförmågan att ta till sig av argument och acceptera verkligheten även när den stirrar dig i ansiktet. Utvecklarna till Star Citizen blev tagna på sängen av den enorma mängd pengar som nu "måste" investeras i spelet och därför är risken stor att de failar med tanke på att de redan från början inte använde sig av en rätt dimensionerad motor. Men du vet antagligen inte vad det innebär så jag ska inte vara så hård mot dig. Chris Roberts hade en jävligt ball idé på pappret när han lanserade sin crowdfunding, vilket är anledningen till att det slog igenom så bra (tack vare fake-filmer som du länkade) men att faktiskt få det att fungera i verkligheten är en helt annan sak. Låt oss bara acceptera att vi har vad vi ser, och allt annat bara är fantasi än så länge.
Citat:
Vill bara vara extra tydlig med vad jag menar:
Jag tror många kommer bli riktigt besvikna på det här spelet eftersom de förväntar sig en stor öppen spacesim där de flyger runt med sina polare i hyperspace mellan planeter och utforskar områden etc och stöter på random spelare på vägen.
Vad man i verkligheten kommer få är små avgränsade områden med "osynliga väggar" eller något annat påhitt som gör att man måste hålla sig inom viss space. Antagligen så lär man bara kunna resa genom förutbestämda portaler där en hel del loadingtid kommer ingå. Antalet spelare inom ett visst område kommer vara begränsat till kanske 10-20, (Crysis 3 hanterade 16 spelare).. Området i fråga kommer vara ungefär lika stort som en bana i Crysis 3 o även om grafiken är nedskalad o kanske kan medge något större område så är det inte talan om något stort område att flyga runt inom. (Motorn är åter igen cryengine3). Minns ni ungefär hur många gånger Crysis 3 laddade och således skapade en paus? Upp till fem gånger per karta fick man ladda.. Vad för slags mirakel väntar ni er, seriöst?
Snälla om någon kan mörda mina påståenden, gör det!
Jag tror många kommer bli riktigt besvikna på det här spelet eftersom de förväntar sig en stor öppen spacesim där de flyger runt med sina polare i hyperspace mellan planeter och utforskar områden etc och stöter på random spelare på vägen.
Vad man i verkligheten kommer få är små avgränsade områden med "osynliga väggar" eller något annat påhitt som gör att man måste hålla sig inom viss space. Antagligen så lär man bara kunna resa genom förutbestämda portaler där en hel del loadingtid kommer ingå. Antalet spelare inom ett visst område kommer vara begränsat till kanske 10-20, (Crysis 3 hanterade 16 spelare).. Området i fråga kommer vara ungefär lika stort som en bana i Crysis 3 o även om grafiken är nedskalad o kanske kan medge något större område så är det inte talan om något stort område att flyga runt inom. (Motorn är åter igen cryengine3). Minns ni ungefär hur många gånger Crysis 3 laddade och således skapade en paus? Upp till fem gånger per karta fick man ladda.. Vad för slags mirakel väntar ni er, seriöst?
Snälla om någon kan mörda mina påståenden, gör det!
Vore det inte bättre om du tog och lärde dig om spelet istället för att komma med grundlösa påståenden. Valet av grafikmotorn har ingenting med hur stor spelvärld Star Citizen kommer att ha, varken i rymden eller nere på planeterna. Det hade inte varit någon skillnad om man hade använt sig av UE, Frostbite, id Tech eller något annat alternativ.
I Star Citizens fall har RSI modifierat Cryengine från 32 till 64 bitar för att hantera precisionsberäkningar i stor skala, det går att skapa solsystem lika stora som det vi bor i (9 miljarder km i diameter innan cryengine fuckar ur). Star Citizen kommer även att använda sig av dataströmmning i stor utsträckning för att undvika minnesflaskhalsar, du kommer alltså inte att se några laddsidor alls, hela spelvärlden kommer att vara kontinuerlig.
Se och lär
https://www.youtube.com/watch?v=ls8VosErVSk
Senast redigerad av Gincan 2015-08-13 kl. 13:47.
Senast redigerad av Gincan 2015-08-13 kl. 13:47.