2015-08-13, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymnos
Varför ljuger du? Spelet jag jämför med (EVE Valkyrie) är högst spelbart och använder en motor som är överlägsen cryengine 3. Det finns massa olika klipp av in-game och de har till och med haft en fan-event med turnering, men du menar att de scriptade det då eller?

Du vet inte vad du snackar om

Citat:
Problemet med en fanboy (som du) är oförmågan att ta till sig av argument och acceptera verkligheten även när den stirrar dig i ansiktet. Utvecklarna till Star Citizen blev tagna på sängen av den enorma mängd pengar som nu "måste" investeras i spelet och därför är risken stor att de failar med tanke på att de redan från början inte använde sig av en rätt dimensionerad motor. Men du vet antagligen inte vad det innebär så jag ska inte vara så hård mot dig. Chris Roberts hade en jävligt ball idé på pappret när han lanserade sin crowdfunding, vilket är anledningen till att det slog igenom så bra (tack vare fake-filmer som du länkade) men att faktiskt få det att fungera i verkligheten är en helt annan sak. Låt oss bara acceptera att vi har vad vi ser, och allt annat bara är fantasi än så länge.

Citat:
Vill bara vara extra tydlig med vad jag menar:

Jag tror många kommer bli riktigt besvikna på det här spelet eftersom de förväntar sig en stor öppen spacesim där de flyger runt med sina polare i hyperspace mellan planeter och utforskar områden etc och stöter på random spelare på vägen.

Vad man i verkligheten kommer få är små avgränsade områden med "osynliga väggar" eller något annat påhitt som gör att man måste hålla sig inom viss space. Antagligen så lär man bara kunna resa genom förutbestämda portaler där en hel del loadingtid kommer ingå. Antalet spelare inom ett visst område kommer vara begränsat till kanske 10-20, (Crysis 3 hanterade 16 spelare).. Området i fråga kommer vara ungefär lika stort som en bana i Crysis 3 o även om grafiken är nedskalad o kanske kan medge något större område så är det inte talan om något stort område att flyga runt inom. (Motorn är åter igen cryengine3). Minns ni ungefär hur många gånger Crysis 3 laddade och således skapade en paus? Upp till fem gånger per karta fick man ladda.. Vad för slags mirakel väntar ni er, seriöst?

Snälla om någon kan mörda mina påståenden, gör det!

Vore det inte bättre om du tog och lärde dig om spelet istället för att komma med grundlösa påståenden. Valet av grafikmotorn har ingenting med hur stor spelvärld Star Citizen kommer att ha, varken i rymden eller nere på planeterna. Det hade inte varit någon skillnad om man hade använt sig av UE, Frostbite, id Tech eller något annat alternativ.

I Star Citizens fall har RSI modifierat Cryengine från 32 till 64 bitar för att hantera precisionsberäkningar i stor skala, det går att skapa solsystem lika stora som det vi bor i (9 miljarder km i diameter innan cryengine fuckar ur). Star Citizen kommer även att använda sig av dataströmmning i stor utsträckning för att undvika minnesflaskhalsar, du kommer alltså inte att se några laddsidor alls, hela spelvärlden kommer att vara kontinuerlig.

Se och lär

https://www.youtube.com/watch?v=ls8VosErVSk
Senast redigerad av Gincan 2015-08-13 kl. 13:47.
Citera
2015-08-13, 14:20
Medlem
Citat:
Vill bara vara extra tydlig med vad jag menar:

Jag tror många kommer bli riktigt besvikna på det här spelet eftersom de förväntar sig en stor öppen spacesim där de flyger runt med sina polare i hyperspace mellan planeter och utforskar områden etc och stöter på random spelare på vägen.

Vad man i verkligheten kommer få är små avgränsade områden med "osynliga väggar" eller något annat påhitt som gör att man måste hålla sig inom viss space. Antagligen så lär man bara kunna resa genom förutbestämda portaler där en hel del loadingtid kommer ingå. Antalet spelare inom ett visst område kommer vara begränsat till kanske 10-20, (Crysis 3 hanterade 16 spelare)...

Snälla om någon kan mörda mina påståenden, gör det!

Jag trodde att dem flesta visste om att spelet byggs av en modifierad version av cryengine. När Roberts valde grafikmotor så stod valet mellan ett par olika b.la. Unreal engine. Men valet blev ju då som sagt en modifierad version av cryengine i 64bit som då (förhoppningsvis) kan uppfylla de krav som ställs.

Det finns fördelar och nackdelar med alla grafikmotorer och vi får väl hoppas att dem har gjort ett bra val.
Citera
2015-08-13, 14:22
Medlem
Kommer man att kunna kontrollera ett skepp tillsammans med sina polare? T.ex att vissa sköter vapnen, motorn styrning och navigation. Eller är det alltid bara en "kapten" som styr allt? / mvh
Citera
2015-08-13, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellobbq
Kommer man att kunna kontrollera ett skepp tillsammans med sina polare? T.ex att vissa sköter vapnen, motorn styrning och navigation. Eller är det alltid bara en "kapten" som styr allt? / mvh

För att kunna köra ett skepp tillsammans med dina polare gäller det att ni har ett multi-crew skepp.

Kolla in detta klippet från deras presentation, här kör dom live; https://youtu.be/1qLcXt9Hxxo
Citera
2015-08-14, 03:57
Medlem
anonymnoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Se och lär

https://www.youtube.com/watch?v=ls8VosErVSk

Imponerande, hade inte sett den där presentationen. Bästa jag sett!

Får så klart backa på en hel del av mina tidigare påståenden. Tack!
Citera
2015-08-14, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellobbq

Ja, på större skepp kan man ha co-pilots som sköter sköldar, navigering och sånt och vissa skepp har även turrets som man kan bemanna och skjuta med.
Besättningen kan variera allt ifrån 1 på små skepp och ända upp till 25 (kan vara 20) på det största skeppet som heter Javelin destroyer, och Idris Corvette har 10 max crew.

Citat:
Imponerande, hade inte sett den där presentationen. Bästa jag sett!

Får så klart backa på en hel del av mina tidigare påståenden. Tack!

https://robertsspaceindustries.com/ uppdateras flera ggr per vecka, det är 10 for the chairman på måndagar där Chris svarar på frågor från communityn, och Arround the verse på torsdagar där man får se många uppdateringar och en sneak peak i slutet av programmet, och sen Reverse the verse på fredagar där dom svarar på frågor från chatten.

Jag kan också säga såhär... det vi fick se på presentationen där dom startade på en rymdstation, gick utomhus och klev in i skeppen, flög iväg och hoppade med quantum drive, flög ur skeppet med jetpacks och fixade det trasiga, stred och såna grejer och gjorde samma sak på hemvägen, och allt detta utan laddningsskärmar, DET är en gigantisk milstolpe i spelets historia, ett bevis att det går åt rätt håll!
Senast redigerad av torteras78 2015-08-14 kl. 21:41.
Citera
2015-08-29, 23:22
Medlem
Nice, nu är patch 1.2 ute med social module så man kan springa runt på ArcCorp med andra spelare.
Det finns inte mycket man kan göra annat än att utforska, göra emotes och chatta med folk, men det kommer bara bli bättre med tiden med mer saker att göra, snart kommer vi förhoppningsvis att kunna bjuda vänner till våran egen hangar och köpa saker med våra krediter.

Det är lite roligt att se när 10 pers spawnar samtidigt i hissen och springer ut som yra höns!
Citera
2015-08-30, 01:46
Medlem
Star Citizen blir bara grymmare och grymmare ju längre tiden går, detta spelet kommer att bli helt sinnssyk

Sweeeeet shit this

https://vimeo.com/137655209
Citera
2015-08-30, 09:29
Medlem
Citat:
Star Citizen blir bara grymmare och grymmare ju längre tiden går, detta spelet kommer att bli helt sinnssyk

Sweeeeet shit this

Japp, bästa spelet som någonsin har gjorts kommer det att bli!
Har du köpt något paket och har du testat den senaste uppdateringen?

Edit: Själv längtar jag tills vi får dom större skeppen som vi kunde köpa för några år sedan, Banu Merchantman, Starfarer och Reclaimern till exempel, det ska bli grymt att få springa runt och utforska dom i hangaren.
Senast redigerad av torteras78 2015-08-30 kl. 09:32.
Citera
2015-08-30, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Japp, bästa spelet som någonsin har gjorts kommer det att bli!
Har du köpt något paket och har du testat den senaste uppdateringen?

Har ett halvt dussin skepp men jag har inte tittat på spelet än eftersom jag ännu inte har köpt datorn som jag ska spela det på, det blir när Squadron 42 släpps. Star Citizen förtjänar en fet investering i en fet burk fullproppad med det bästa pengar kan köpa, jag räknar med 40-50K för komponenterna till burken så ska det nog gå att maxa med 1440 i VR, kanske att det tills dess har släppts en 4K VR kruka, med detaljnivån i Star Citizen kommer det helt klart att vara värt, kosta vad det kosta vill
Citera
2015-08-30, 21:13
Medlem
Citat:
Har ett halvt dussin skepp men jag har inte tittat på spelet än eftersom jag ännu inte har köpt datorn som jag ska spela det på, det blir när Squadron 42 släpps. Star Citizen förtjänar en fet investering i en fet burk fullproppad med det bästa pengar kan köpa, jag räknar med 40-50K för komponenterna till burken så ska det nog gå att maxa med 1440 i VR, kanske att det tills dess har släppts en 4K VR kruka, med detaljnivån i Star Citizen kommer det helt klart att vara värt, kosta vad det kosta vill

Jag tror Star Citizen pajade mitt grafikkort idag när jag lekte lite med Arena Commander och sprang runt i hangaren, så jag måste köpa ett nytt imorgon!
Konstigt nog kan jag surfa och göra saker med datorn men så fort jag startar ett spel så kexar den ihop.

Jo jag ska också köpa en rejäl dator hade jag tänkt så jag kan spela skiten ur SQ42, förmodligen tidigt nästa år, jag kommer nog att behålla min gamla skärm som jag fortfarande gillar, men då kan jag lägga ner ännu mer kosing på en feting dator.
Jag ska också givetvis köra med VR, sen får jag väl se om det blir Oculus eller Steam VR, eller om jag köper bägge.
Jag ska kunna maxa spelet och det ska flyta på utan lagg, kosta vad det vill kosta!
Citera
2015-08-30, 22:22
Medlem
Bagheeeras avatar
Citat:

Sweeeeet shit this

Det klippet hade jag inte sett, men vet man på ett ungefär när det kommer eller är det "coming soon" som gäller(iom att det är SC så allt mellan 6mån upp till 2år ).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in