2015-08-27, 14:34
Medlem
ambivallenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesper221
Hey,

sometime during the last year I came across a breakdown of the different math exercises that can be part of högskoleprovet. Now however, I just can't remember where I found it. Do any of you know where I can find an overview like this? Thanks.

/Jesper
What is "högskoleprovet"? I do not recognize the "ö" letter.
Citera
2015-08-27, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesper221
Hey,

sometime during the last year I came across a breakdown of the different math exercises that can be part of högskoleprovet. Now however, I just can't remember where I found it. Do any of you know where I can find an overview like this? Thanks.

/Jesper

This site perhaps? http://ordprov.se/sajt_sida.php?sida=xyz/xyz.php
Citera
2015-08-28, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulazim
This site perhaps? http://ordprov.se/sajt_sida.php?sida=xyz/xyz.php

Not the overview that I was looking for, but that works fine. Thanks :-)

/Jesper
Citera
2015-08-29, 22:33
Medlem
Kidnappar tråden: Skrev HP för första gången (och hittills enda) i gymnasiet (ettan) och fick 1,5. Hur långt kommer man med det? Kan jag känna mig ganska lugn och så att jag kan skippa skolstressen? Mina betyg är väldigt bra än så länge, och om det fortsätter så tar jag mig längre på betyg... Men kan jag känna mig ganska lugn inför framtiden?
Citera
2015-08-29, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ashysia
Kidnappar tråden: Skrev HP för första gången (och hittills enda) i gymnasiet (ettan) och fick 1,5. Hur långt kommer man med det? Kan jag känna mig ganska lugn och så att jag kan skippa skolstressen? Mina betyg är väldigt bra än så länge, och om det fortsätter så tar jag mig längre på betyg... Men kan jag känna mig ganska lugn inför framtiden?

Vill du bli lärare ja men inte tex läkare..
Citera
2015-08-29, 23:02
Medlem
Nu ligger inte alternativen mellan lärare och läkare.
Jag vill inte bli läkare, verkar sjukt stressigt. Vill egentligen bli apotekare, och då har jag ganska god marginal då det är runt ett som krävs.
Citera
2015-08-30, 00:38
Medlem
Citat:

Jo för folk som går i 1:an på gymnasiet brukar ju gå och skriva 1.5 på HP...
Man är ju inte ens klar med Matte 1c kursen...
Citera
2015-08-30, 01:08
Medlem
Citat:

1,2 räcker för apotekarprogram. Men kommer du skippa lektioner och klara gymnasiet med betyg snitt E då har du absolut ingen chans att klara apotekarprogrammet under 5 år.
Många idioter får mer än 1,5 hp och tror att de komma klara tunga program (som apotekarprogrammet, civilingenjörsprogram och mm) på högskolan så enkelt, men i slut ändan hoppar de flesta av programmet eller fastnar 1-4 år extra på ett program och klaga på svårighetsgrad
Kom ihåg att apotekarprogrammet är mest kemi medan högskolaprovet är 3 ämnen på nästan grundskola nivå
Citera
2015-08-30, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av begsjp
Jo för folk som går i 1:an på gymnasiet brukar ju gå och skriva 1.5 på HP...
Man är ju inte ens klar med Matte 1c kursen...

Jo? Man har påbörjat Matematik 2c. I alla fall om man skriver det på våren.
Citera
2015-08-30, 14:17
Medlem
Citat:

Alla går inte natur och läser en mattekurs per termin
Citera
2015-08-30, 17:25
Medlem
Citat:

Jo sant kanske, men tror verkligen inte på att någon 15-16 åring i 1:an på gymnasiet går och skriver 1.5 på HP första försöket.
Hade väldigt många otroligt skarpa klasskamrater på gymnasiet och ingen av de skulle ens vara nära detta i 1:an.

Men visst, om du klarat 1.5 i din ålder så bra jobbat! En av få i Sverige som klarar den bedriften
Citera
2015-08-30, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av begsjp
Jo sant kanske, men tror verkligen inte på att någon 15-16 åring i 1:an på gymnasiet går och skriver 1.5 på HP första försöket.
Hade väldigt många otroligt skarpa klasskamrater på gymnasiet och ingen av de skulle ens vara nära detta i 1:an.

Men visst, om du klarat 1.5 i din ålder så bra jobbat! En av få i Sverige som klarar den bedriften
En väldigt klispk tjej i min klass skrev 1.6 första gången, dock under första terminen av tvåan. Det är svårt, men fullt möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in