2015-08-30, 06:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Jag reagerade på det första som stod i personutredningen - "misstänkt för mord mm"

Mord med mera? Hur ska man tolka det?

Förmodligen blir det åtal för mord och brott mot griftefriden.
Senast redigerad av Maya35 2015-08-30 kl. 06:39.
2015-08-30, 07:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag har visat att GJ befann sig i Stockholm ett par veckor före försvinnandet, (FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart). Om han, eller någon släkting till honom, befann sig i Blomberg vid försvinnandet, har det bara inte framkommit.

Då jag ställer för svåra frågor som du inte kan svara på så hoppas jag att någon annan frågar dig hur ett fotografi av en kvinna visar att GJ var i Stockholm?
2015-08-30, 08:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Maya35
Då jag ställer för svåra frågor som du inte kan svara på så hoppas jag att någon annan frågar dig hur ett fotografi av en kvinna visar att GJ var i Stockholm?

Enligt andra bevis tidigare i tråden var han vid
själva försvinnandet av LH just i Blomberg.
Facebook kommunikation med GJ och en kvinna i Husaby.
2015-08-30, 09:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Enligt andra bevis tidigare i tråden var han vid
själva försvinnandet av LH just i Blomberg.
Facebook kommunikation med GJ och en kvinna i Husaby.

Jag har inte sett några bevis för att GJ var i Blomberg eller i Stockholm den perioden. Finns det några bevis?
2015-08-30, 09:17
Avslutad
Citat:
Jag har inte sett några bevis för att GJ var i Blomberg eller i Stockholm den perioden. Finns det några bevis?

Det ska finnas uppgifter på det Ja!

Alla vill att yxan skall gå men ingen vill hålla i skaftet.
(Gustav Eriksson Vasa)
2015-08-30, 09:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Det ska finnas uppgifter på det Ja!
Alla vill att yxan skall gå men ingen vill hålla i skaftet.
(Gustav Eriksson Vasa)

Men lägg fram inlägget då. Ingen har ju sett ett ord av detta i tråden så det vore hög tid att det presenteras.
2015-08-30, 09:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men lägg fram inlägget då. Ingen har ju sett ett ord av detta i tråden så det vore hög tid att det presenteras.

Jag tycker att xeniaonatopp ska förklara hur ett fotografi av en kvinna visar att GJ var i Stockholm eller Blomberg. Är det så att xenia tror att GJ tog fotot?
2015-08-30, 09:36
Medlem
Citat:
Förmodligen blir det åtal för mord och brott mot griftefriden.

Det litauern är misstänkt för gör honom till mördare, sexualförbrytare och våldtäktsman.

Jag tror på brottsrubriceringen människorov och mord. Det blir livstid för honom och domstolen kommer inte att tvivla på att det är rätt gärningsman som är åtalad.

Det är ett enkelt mål ur juridisk synvinkel om inte alla tvivlare på hans skuld kommer med konkreta bevis som pekar på någon "annan".

Omfattande bevisning i kombination med ett oseriöst försvar kommer göra processen i denna sak enkel.
2015-08-30, 09:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag tycker att xeniaonatopp ska förklara hur ett fotografi av en kvinna visar att GJ var i Stockholm eller Blomberg. Är det så att xenia tror att GJ tog fotot?

Xenia menar väl att de var i Sverige antar jag, men mer än så vet man väl inte?
2015-08-30, 09:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det litauern är misstänkt för gör honom till mördare, sexualförbrytare och våldtäktsman.

Jag tror på brottsrubriceringen människorov och mord. Det blir livstid för honom och domstolen kommer inte att tvivla på att det är rätt gärningsman som är åtalad.

Det är ett enkelt mål ur juridisk synvinkel om inte alla tvivlare på hans skuld kommer med konkreta bevis som pekar på någon "annan".

Omfattande bevisning i kombination med ett oseriöst försvar kommer göra processen i denna sak enkel.

Visst brukar brottsrubriceringen människorov ändras till mord när vederbörande hittas mördad? Jag tror också på fällande. Åklagaren är lugn som en filbunke.
2015-08-30, 09:44
Medlem
Hört inifrån tingsrätten.
1. Rättegången blir kort i förhållande till mediebevakningen. Förmodligen två dagar, eftersom det inte finns många vittnen (3-4 vittnen).
2. Inne i domstolen finns också en förvåning över att så lite läcker ut till media.
2015-08-30, 09:45
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Han är ofta där. - Den 6 juni var det Sveriges nationaldag (svenska flaggans dag). - Tror du inte han var hemma och firade sin namnsdag!? - Och i går var det fullt ös i den annars så hemliga boningen:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in