2015-08-30, 01:18
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Nån som kan hjälpa mig med hur man öppnar personundersöknings-pdf:en? Har provat på två olika surfplattor och med 3 olika program men står bara att filen inte kan öppnas...?

Alternativ länk/version?

Det finns två olika i tråden. Använd den som är lagd på Minfil.org. Funkar på min padda.
2015-08-30, 01:20
Medlem
Arrogantcats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
OK kaotisk...dvs då pekar det INTE, enligt dig, att MGM är GM om jag förstår dig rätt?

Du skrev:
2. Underskottbeteende - GM har underlåtit att göra ngt som han kanske borde ha gjort tex försök att förstöra spår och andra ledtrådar
Kaotisk GM som är impulsiv och har bristande förmåga att planera som tex syns i hans brottsliga handlingar bör även genomsyra hans hela liv
Lägre utbildning , kortare anställningar , uppsägningar , arbetslöshet , lättare anställningar , ekonomiskt begränsad , billigt boende , eller hos någon förälder, tidigare brott , svårt med nära relationer etc

För "kaotisk" stämmer ju inte med hur MGM beskrivs i personutredningen.

Nej, precis
Stämmer inte med ledtrådar som används för att skapa profil av GM
2015-08-30, 01:21
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Föreslår namnet:

"Sista sommaren", eftersom det mer eller mindre blev "sista" sommaren för LH i området, och för att det troligen även blev sista sommaren för MGMs i området eftersom de troligen ej kommer att vara där fler somrar (oavsett om de blir frikända eller ej).

Funderar på "personutredningen" gällande MGM som är gjord. Hur har de kommit fram till hur MGM är som person? Genom att fråga honom och låta honom fylla i papper eller genom att fråga hans anhöriga? Känns som omöjligt att ta reda på hur en person är egentligen om personen vill dölja det och att det inte finns i något tidigare register osv.

Personundersökningen består av samtal med NB och AJ. Ingen utredning således. Han berättar om sitt liv och svarar på frågor. Läs bakåt i tråden.
2015-08-30, 01:22
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det är ingen enkel förklaring att en person med klanderfritt förflutet dödar en 17-åring.
Sånt kan ske.
Anders Eklund var exakt lika gammal som NB är idag när han begick sitt första mord. Personerna i hans omgivning tycks inte ha anat något.
2015-08-30, 01:23
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Därför att personutredningen visar att NB är lojal mot godsägaren, inte mot knarkbaroner eller samordnare av stöldligor. Men visst, det kan finnas en kokosbollsförsäljare som är god vän med NB och kan anstifta ett griftefridsbrott.

Det där kan du inte utläsa av personundersökningen.
2015-08-30, 01:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Skulle anställda, kaféägare och lokala gäster se om det fanns en medlare på bygden? Du gör inte livet enklare, precis.

Medlare? De skulle väl ha sett om AJ haft besök av en gäst eller släkting (en potentiell GM) skriver jag och om denne varit på cafét och blivit förtjust i Lisa hade anställda, kaféägare och lokala gäster sett denna person.
2015-08-30, 01:24
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Sånt kan ske.
Anders Eklund var exakt lika gammal som NB är idag när han begick sitt första mord. Personerna i hans omgivning tycks inte ha anat något.
Visst händer det. AE:s första mordoffer var ungefär jämnårig med honom.
2015-08-30, 01:25
Medlem
delta2s avatar
Citat:
Enligt personutredningen är NB och AJ vänner, och nog tycks det finnas lojalitet dem emellan. AJ är skrupelfri, som det framgår av tråden, och om hans band till GM är starka kan jag tänka mig att han tar den här risken. Vem GM är kan jag inte gissa.

Att AJ är en jävel att göra affärer med vet jag mycket väl . Det vet jag flera som har sagt som jag pratat med på sistone . Men det är väl en viss skillnad på att vara skrupelfri i affärer och att fixa så att någon med kopplingar till honom klarar sig undan från ett brott av den här kalibern . Han riskerar ju att förlora allt plus att ingen av hans släktingar varken skulle vilja eller kunna bo kvar på säteriet efter att en sån grej skulle komma ut . Om NB är så lojal att han tänker sitta inburad i ett antal år för att tillgodose AJ:s syften är jag nog ändå skeptisk till . Det blir onekligen spännande att se vad som händer framöver . Om NB förstår att hans utlovade eventuella pengar för städningen enligt din hypotes börjar flaxa iväg all världens väg och han börjar prata eller om han tänker fortsätta blåneka eftersom han tror det kommer att göra att han blir rentvådd från att det är han själv som har rövat bort och dödat LH . Att han blånekar för AJ:s skull länge till tror jag ju inte på . Hoppas att AJ har starkt hjärta för om han har mutat NB så måste det vara ganska nervös väntan fram till rättegången ...
2015-08-30, 01:25
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Därför att personutredningen visar att NB är lojal mot godsägaren, inte mot knarkbaroner eller samordnare av stöldligor. Men visst, det kan finnas en kokosbollsförsäljare som är god vän med NB och kan anstifta ett griftefridsbrott.
Det kan vara så att en kokosbollsförsäljare mördat LH och anlitat NB för att städa upp mot en del av provisionen av dagens försäljning...men det låter lite långsökt.
Det finns även en möjlighet att en som lämnat DNA på LHs tillhörigheter har både mördat LH och gömt kroppen.
Vilken teori låter mest sannolik?
2015-08-30, 01:26
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Medlare? De skulle väl ha sett om AJ haft besök av en gäst eller släkting (en potentiell GM) skriver jag och om denne varit på cafét och blivit förtjust i Lisa hade anställda, kaféägare och lokala gäster sett denna person.
Du skrev medlare. Men visst kan personer ha sett en gäst eller släkting, och åklagaren försummat att berätta det för media. Alla kan göra misstag.
2015-08-30, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Det finns två olika i tråden. Använd den som är lagd på Minfil.org. Funkar på min padda.
Tack, men funkade inte. "detta dokument är ej en giltig pdf-fil" enligt Adobe acrobat..
2015-08-30, 01:27
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Visst händer det. AE:s första mordoffer var ungefär jämnårig med honom.
Jag vet, men det kvittar ur den aspekt jag tog upp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in